Rado (Swatch Group)

Even ter info, de Swatch Group Belgie en Nederland is een en hetzelfde bedrijf, en nee ik koop geen horloges via internet. Maar dan heb ik een leuke voor de mensen die toevallig een tissot t-touch hebben. Stuur die als het zover is eens op voor een batterij…En dan als je hem terug hebt even laten weten of je daar tevreden over bent.

Swatch Group Nederland en Belgie zijn een en hetzelfde bedrijf.

@ RHV: Hoewel ik het in grote lijnen met je eens ben vind ik wel dat wereldwijde garantie ook wereldwijde garantie moet zijn. Of ik het nou bij de juwelier in Barendrecht koop en daar ter reparatie aanbied of ik koop het in Singapore en ik bied het ter reparatie aan in Barendrecht mag geen verschil maken.

@ Max: Hoeveel slechte ervaringen heb jij in hemelsnaam met de Swatch Group??? :smiley:

het is gewoon niet goed te praten dat het maanden duurt om een batterijtje te wisselen…

Mag ik een paar pagina’s vullen?

Ik moet ook wel zeggen dat als je een horloge koopt via internet, dat niet slecht hoeft te zijn. Je moet wel met de tijd meegaan!! Maar ik moet ook mijn complimenten maken aan de Rado importeur. Ik vindt het niet zozeer met de billen blootgaan. Maar het heeft wel klasse.

wij nemen de klachten zeker ter harte; getuige o.a. mijn reacties via deze site. verder zijn we bezig met een en ander in nederland. te prematuur om daar op in te gaan.
garantie is altijd internationaal bij ons. we repareren legio horloges die tijdens vakanties in turkije, canarische eilanden enz zijn gekocht. de meeste juweliers (toch zeker de meeste rado dealers) maken daarin geen verschil. vragen hooguit wat extra administratiekosten.

ik reageer graag op de problemen die jullie noemen. leren wij ook wat van, toch? en max is van harte uitgenodigd op ons hoofdkantoor om over de problemen te praten. bij deze.

voor de cerix wijzers; neem contact op met gulay van dijk; 040 21 999 36. (marketing assistente).
m vr gr

Nou, ik geloof dat ik de enige ben, maar ik vind het dus HELEMAAL niks dat dat fabrikanten en importeurs zich hier met hun commentaaar komen melden.

Ben heel benieuwd waarom.
Bang dat de objectiviteit van het forum in het gedrang komt. Ik denk het iig niet,…

Vind het juist goed. Sommige merken zijn groot geworden door een goede band op te bouwen met hun klanten en open te staan voor ideeen.
Voorbeelden zijn Sinn, Stowa etc.

Ga je gang.

Tom Koerts Schreef:

Ben heel benieuwd waarom.
Bang dat de objectiviteit van het forum in het
gedrang komt. Ik denk het iig niet,…

Vind het juist goed. Sommige merken zijn groot
geworden door een goede band op te bouwen met hun
klanten en open te staan voor ideeen.
Voorbeelden zijn Sinn, Stowa etc.

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

  • Radecki

ik vind het een super actie van Rado !!! ze maken geen reclame maar bekennen schul en geven tips om het beter te laten worden en bij wie je moet zijn voor klachten, top Rado team !

Ik vind het wel mooi dat de leverancier hier mee kijkt en ook hij mag zijn mening geven.
maar hij hoeft zich niet te verdedigen want dat is vekapte reclame we delen hier onze ervaringen en iedereen reageerd hierop ( dus ook RADO ).

misschien is het mooi van rado om eens iets extra te doen voor ons als horloge liefhebbers zodat wij een beter gevoel krijgen over bijvoorbeeld de Swatcgroup ( dit is maar een idee )

Ik kan wel komen, maar jullie beloven al zolang beterschap ( jaar of 6 ) dus dat is een beetje zonde van mijn tijd. En als er dan een keer een afspraak over iets is dan gaat de betreffende persoon weer weg of heeft een andere functie, of - heel leuk, wie herinnerd zich de reclame, bel eens naar Belgie. Neeee meneer we gaan nu effe lunchen. Baf, hoorn erop. - Het is jammer om het zo te moeten stellen want jullie hebben best een paar aardige merken maar jullie zijn een dramatisch slecht bedrijf als het over after sales gaat. En dat is niet het ergste, maar jullie nemen kritiek dus niet ter harte, sterker nog jullie lopen weg als een klein kind dat zijn zin niet krijgt!! Want ik wil jullie er wel even fijntjes aan herinneren dat het jullie directeur Dhr. Louf was die woedend de zaal verliet toen de SGN bij de uitreiking horloge van het jaar de prijs kreeg voor het bedrijf dat de after sales het slechtst voor elkaar had…

Martijn Schreef:

Ik vind het wel mooi dat de leverancier hier mee
kijkt en ook hij mag zijn mening geven.
maar hij hoeft zich niet te verdedigen want dat is
vekapte reclame we delen hier onze ervaringen en
iedereen reageerd hierop ( dus ook RADO ).

misschien is het mooi van rado om eens iets extra
te doen voor ons als horloge liefhebbers zodat wij
een beter gevoel krijgen over bijvoorbeeld de
Swatcgroup ( dit is maar een idee )

een mooie ceramica voor 200 euro :smiley: ( ik doe mee ! )

Master-Fan Schreef:

Martijn Schreef:


Ik vind het wel mooi dat de leverancier hier
mee
kijkt en ook hij mag zijn mening geven.
maar hij hoeft zich niet te verdedigen want
dat is
vekapte reclame we delen hier onze ervaringen
en
iedereen reageerd hierop ( dus ook RADO ).

misschien is het mooi van rado om eens iets
extra
te doen voor ons als horloge liefhebbers
zodat wij
een beter gevoel krijgen over bijvoorbeeld
de
Swatcgroup ( dit is maar een idee )

een mooie ceramica voor 200 euro ( ik doe mee !
)

Zou niet slecht zijn! Als dit doorgaat, ik doe ook mee!

in het geval van de 200 euro actie ga ik voor een van de volgende 2 modellen ( ik twijfel nog een beetje )

( foto’s van de Rado site )

Denk dat jullie de “nulletjes” vergeten :smiley:

Hallo allemaal,

Hierbij nog even een laatste reactie op deze discussie.
Gisteren bericht van mijn juwelier dat de Rado gerepareerd terug was gekomen.

Batterij vervangen, kroon vervangen (oude ex. bijgevoegd), waterprooftest (met schriftelijke testgegevens) en dat alles in een keurige Rado box retour. Kosten € 38,00.

ok het is een stevig bedrag en het heeft bijna 2 maand geduurd voordat het horloge terug was, maar eerlijk is eerlijk: wel correct en verzorgd weer afgeleverd.

Max,

er kwam vandaag weer een reactie op de Rado-service op dit forum. Alles nog eens doorgelezen. Ik las ergens, dat je door Rado was uitgenodigd om jouw problemen bij Rado op kantoor te komen bespreken. Als je geweest bent, dan ben ik benieuwd hoe dit gesprek is verlopen. Maak ons eens deelgenoot van dit gesprek en wat er nou concreet is uitgekomen. Hebben ze jouw ergernis weg kunnen nemen? ben heel benieuwd

groet
RHV

tja, zoals eerder gezegd worden er naast het vervangen van de batterij, verschillende andere werkzaamheden aan het horloge gedaan. (zie de FAQ’s op www.rado.nl). de juwelier bepaalt overigens de uiteindelijke prijs.
Vanuit de commerciele afdelingen doen we er alles aan om onze service te maximaliseren. En op de service afdeling van de swatch group wordt momenteel hard gewerkt en geinvesteerd om die doorlooptijd drastisch te verkorten.