Rado (Swatch Group)

Hallo allemaal,

Nu al zo’n 1 1/2 maand geleden mijn Rado horloge naar de juwelier teruggebracht voor een batterijwissel. Ik heb de juwelier verzocht om hem wel naar Rado (Swatch Group - Belgie) te sturen. Het is een prijzig horloge en dan neem je geen risiko. De juwelier waarschuwde mij al dat het even kan duren, maar 6 weken voor een batterijtje…

Wie heeft meer ervaringen met de Swatch Group in Belgie?

Rado staat bekend om zijn dure repaties, maar ze staan nog meer bekend met de lange tijd die ze ervoor nemen.

Een collega van mij is zijn Rado ook al enkele weken kwijt voor een batterijwissel.

Voor mij zou dit een reden zijn om dit merk nooit te kopen.

Ik heb ook een rado (gehad). Mijn juwelier kon zelf de batterij verwisselen. Ik weet dat alles bij de Swatchgroep in Belgie eindeloos duurt.

Ik heb hele slechte ervaring met rado ik verkoop niets van de swatch group omdat als je iets vraagt of besteld het altijd niet aankomt op de afgesproken datum ik heb voor de kesrt een sluiting besteld en het zou 2 weken duren ik heb het nu nog niet volgende week krijg ik het binnen.

ze doen het wel goed maar je moet inderdaad veelste lang wachten.

groeten Martijn

Dus mijn topic over reparatie bij de dealer…Longines is ook van de Swatch Group…Ze zeiden dat het wel een maand kon duren. Moet ik hem maar terug vragen? zonder kijk kosten?

Rado is met 18 andere merken onderdeel van de Swatch Group (www.swatchgroup.com). Alle reparaties van Rado Nederland worden verstuurd naar de Swatch Group in Brussel. Daar heeft men vanwege verschillende redenen momenteel helaas een forse achterstand. Dit betekent inderdaad dat reparaties te lang onderweg zijn. Het betreft hier dus geen Rado meer een Swatch Group probleem.

Er wordt hard aan gewerkt om de achterstand in te lopen en de service te verbeteren. Het team van Rado NL doet er van hun zijde alles aan om hieraan mee te werken. Een resultaat hiervan is dat een groot aantal reparaties inmiddels door onze bemiddeling door de fabriek in Zwitserland zijn uitgevoerd.
Maar de situatie is nog niet zoals hij zou moeten zijn, dat klopt.

de kosten van een batterijwissel of service kunnen verklaard worden door het feit dat er een scala aan werkzaamheden aan het horloge wordt gedaan. Zie ook de FAQ’s op rado.nl. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat zonder bijkomende kosten het complete uurwerk verwisseld wordt. Dat doet de juwelier die voor 10 euro de batterij wisselt zeker niet…

waarschijnlijk starten wij binnenkort met een klantentevredenheids onderzoek via e-mail. Als jullie hieraan mee willen werken nodig ik jullie van harte uit om je e-mail adres te sturen naar info@rado.nl Alle feedback, ook negatieve, kunnen we immers gebruiken om onze processen bij te stellen.

m vr gr van het Rado NL team

Beste mensen van het Rado team,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Dat geeft de burger weer wat moed. Jullie reageren tenminste. Dat kan ik helaas niet zeggen van de Swatch Group in Belgie. Een mailtje met algemene vragen over een batterijwissel is inmiddels bijna 2 maand geleden door mij verstuurd. Een reactie mocht ik niet ontvangen…

Desondanks is de actie van jullie hoopgevend. Het geeft mij weer wat meer vertrouwen in de servicehandeling.
Bedankt en ik wacht verder af…

veel gegevens over de materialen die rado gebruikt en de handelingen die wij verrichten bij het vervangen van een batterij zijn terug te vinden op www.rado.nl bij de FAQ’s.
misschien een handige tip; registreer uw rado via www.mijnrado.nl en u krijgt één jaar extra garantie gratis.
iedereen kan zich daar ook inschrijven voor de rado e-mail nieuwsbrief die enkele malen per jaar verschijnt.

m vr gr
rado nl team.

Swatch Group belooft al heel lang beterschap maar al jarenlang wordt de service steeds slechter! Het enige dat tel is verkoop, verder niets. Als je iets opstuurt voor prijsopgave en je geeft geen accoord krijg je het horloge zonder batterij terug. Garantie?? Dat is het nooit bij SGN. Wil je een horloge kopen? Vooral doen, maar niet van de Swatch Group! En een batterij wisselen en een wd testje hoeft echt niet meer dan 40 te kosten. Maar ja, dan ga je dus service geven, en dat willen ze niet bij Swatch!

tja max, ik zal de laatste zijn om te zeggen dat er geen problemen zijn bij onze reparatie dienst Swatch Group Belgie; lees mijn vorige mail. ik snap dan ook de frustraties.
ik stel voor dat je, op het moment dat je een terechte (!) garantieclaim niet door Brussel gehonoreerd krijgt, contact opneemt met de brand manager van het betreffende merk in Eindhoven. Via 040-21 999 99 moet dat lukken.
en garantie is ook bij SGN garantie.

als wij een batterij wissellen vindt er een scala aan werkzaamheden plaats. (nieuwe kronen, nieuwe pakkingen, controleren aanloopspanning, controleren stroomverbruik enz enz). hierdoor zijn de kosten hoger dan de juwelier die een batterijtje verwisselt voor eu 7,50 de keuze is aan de consument.

tot slot; de prijzen die de consument betaalt worden bepaald door de juwelier. wettelijk gezien mogen wij slechts advies consumenten prijzen afgeven. het is aan de betreffende juwelier om deze al dan niet te handhaven…

m vr gr

Ik verwissel meestal zelf de batterij heb er het gereedschap voor en voor € 5,- bij de Hema heb je een batterij…

de keus is aan de consument; garantie / waterdicht / originele onderdelen of inderdaad; een batterijtje.

En dat doen ze dan ook waarbij de marge schandalig laag is. En als die servicebeurten voor die bedragen dan nog goed uitgevoerd zouden worden… Dramatisch!!

En dan laat je het SGN doen, voor de hoofdprijs,4 maanden wachten, met “garantie”,gaat het horloge lekken. Garantie?? Neee, u bent ergens tegenaangestoten, dit is echt geen garantie. Maar wij bieden u voor een seviceprijs van 180 euro een reparatie aan… Swatch Group? Beter andere merken kopen.

Ik heb wel wat losgemaakt…

shit…mijn Longines is net onderweg …

Ik vind dat problemen hier wel worden opgeklopt.
Ik heb ook wel eens lang moeten wachten op mijn Tissot (ook Swatch) maar was werkelijk waar perfect geholpen.
40 euro voor een batterijwissel is niet goedkoop, maar ik heb een simpele kroon moeten laten vervangen op mijn heuer en die heb ik tegen inkoop gekocht voor 24 euro. (en ik weet zeker dat die prijs ook echt inkoop was!)
Een nieuwe kroon zit er voor die 40 euro bij!

Beetje muggenziften dit. Ben blij dat ze uberhaupt op dit forum komen en openstaan voor kritiek.
Ken ook genoeg andere merken (ook niet SGN-merken) waarbij de after-sales soms niet alles is.

Ik vind het erg netjes dat SGN een reactie stuurt op een topic over hun collega’s in Belgie. Bravo!

Dag Tom,
je haalt de woorden uit mijn mond! m.a.w. ik sluit mij volledig bij jouw mening aan. Voorzover ik kan nagaan is dit de eerste keer dat een importeur zich meldt op ons forum en toegeeft dat zijn levertijden soms (te) lang zijn. Laten we blij zijn dat er een importeur is die het aan durft om met zijn billen bloot te gaan.

Ik hoop niet dat de klagers op dit draadje diegenen zijn, die hun horloge in Verweggistan (via Internet) kopen en dan bij problemen een juwelier met dit probleem opzadelen en dan hevig verontwaardigd zijn dat de juwelier deze klacht niet adequaat afhandelt ("Ik heb toch wereldwijde garantie!!)

Rado: Hulde! Ik veronderstel wel dat jullie intern deze “klachten” toch wel ter harte zullen nemen. Ik heb een eigen bedrijf gehad en ik was blij met een klant die klaagde. Deze (klagende) klant gaf mij te kennen dat ik (in zijn ogen) iets fout had gedaan, maar HIJ gaf mij tenminste de kans die fout goed te maken. Er zullen ongetwijfeld ook klanten zijn geweest die niet tevreden waren en gewoon weg bleven.

mvrgr
RHV

ps. Rado: ik heb een paar Rado’s waaronder een Cerix van 3-4 jaar oud waarbij de kleine wijzer “los” zit. De juwelier waar ik dit horloge destijds heb gekocht heeft 'm twee keer “gerepareerd”, maar de wijzer blijft los zitten. Ik ga morgen even bellen met 040-2199999.