Het lange wachtten op mijn Steinhart Aramar Arctic Ocean zorgt er voor dat ik teveel op horlogefora zit en dan gaat het automatisch kriebelen. Zo is mijn voornemen om maar 1 horloge per jaar te kopen nu dus gebroken.
Het is een Rado Vayager II Two tone geworden. Ik zal hem niet heel erg vaak gaan dragen vanwege het goud, maar ik vindt hem erg mooi om hem niet te kopen (ze zijn niet duur). Op spaarzame momenten zal ik hem dus met plezier dragen.
Hij wordt nu verzonden vanuit een zonnig land, over 14 dagen als de douane niet moeilijk doet zou ik hem in mijn bezit moeten hebben en kan ik het geklaag van mijn vrouw gaan aanhoren. “Heb je nog niet genoeg van die ouwe horloges” “Wat kost dat nou weer” “Hoeveel hen je er nu” etc.
Omdat een topic nooit compleet is zonder plaatjes en die nu nog online staat zal ik even een 10 minuten codes gaan knippen en plakken.
Het anker hoort inderdaad te draaien, dat is een van de eerste dingen die ik ga controleren, samen met het bandje, het lijkt wel of er goud op het stalen deel van de band zit. Als het maar geen goudverf is.
Hij is binnen! Heeft maar 1 week geduurd. Er werden vandaag twee pakjes uit het verre oosten bezorgd. 1 met mijn langverwachtte Rado en een ander met een 22mm Mesh band voor mijn a.s. Steinhart AramarArctic Ocean.
Het bandje is inderdaad van slechte kwaliteit. Het vreet meer haren uit mijn arm dan een dobermann. Dit bandje zal dan ook vervangen worden door een lederen bandje. Tips zijn welkom!!!
Het horloge loopt tot nu toe zeer soepel. Dag en datum zijn gemakkelijk in te stellen en de tijd natuurlijk ook. De secondenwijzer loopt zeer netjes. Er zit een mooi bol glas op het horloge (althans ik denk dat het glas is). het beroemde Rado logo draaid vrij rond en door het gebruik van je pols staat hij altijd in een andere richting. 1 tik en hij staat weer hoe je hem wilt hebben. Het blijft een leuke en unieke oplossing.
Ik krijg het er niet afgekrabd, het zit er in ieder geval stevig op. De verkoper stuurt nog een nieuw bandje op. Vandaag verwacht ik mijn nieuwe lederen bandje binnen van horlogebanden.com mits ze het gisteren nog verzonden hebben.