rado

ik ben al een tijdje gecharmeerd van het merk rado.
bij de juwelier vindt ik het altijd weer een mooi klokje.
zijn er vrouwen of mannen die dit horloge al eens gedragen hebben?
met vriendelijke groet magnepan.

ik heb er ook geen een, maar vind ze wel erg mooi. Mijn broertje heeft er een, een ceramica multi functie. Ze kosten rond de 1400 euro nieuw, maar elke keer ga ik voor dat bedrag toch een mechanisch horloge kopen.

Toch heeft het iets, de keramische horloges van Rado. Ik vind eigenlijk vooral de damesmodellen mooi (niet voor mezelf, maar een leuk cadeau)

Groeten,

Stefan

Hallo Magnepan,

Ik heb al jaren een Rado Ceramica Multi en ben er nog steeds erg tevreden over. Vooral het -krasvaste-imago van Rado is bijzonder, al zijn er tegenwoordig wel meer merken die keramisch materiaal verwerken.
En het is niet zomaar een slogan, het materiaal is echt slijtvast, zodat je horloge -naar jaren dragen- als nieuw blijft.

Hierbij nog wat foto’s

p.s.
Het horloge van mijn vrouw (Rado Integral) staat te koop op deze site, dus als je geinteresserd bent…

Mvg

ik zou wel willen er is alleen 1 probleem.
ik heb in zeer korte tijd 4 horloges gekocht.
2 maal raymond weil 2 maal maurice lacroix.
ik ben op rantsoen gezet.

Stefanmol Schreef:

(niet voor mezelf, maar een leuk cadeau)

Tuurlijk, vriend,… ik ben bijna jarig :slight_smile:

Ze zijn idd mooi, blijven erg mooi, maar mechanisch zou helemaal geweldig zijn.

ik snap iets niet het kan aan mij liggen.
ik heb zelf een aantal mechanische horloges en quarts.
de mechanische horloges zijn altijd zwaarder en lopen niet altijd op tijd.
ze vergen onderhoud.
je koopt een mooie quarts en eens in de zoveel tijd een batterij en daar gaat tie weer.
gr magnepan

Tja, een decennia-oude discussie :wink:

Een Toyata is misschien betrouwbaarder dan een, bijvoorbeeld een TVR of Morgan.
Om van A naar B te komen istie misschien praktischer, en goedkoper. Maar wat is leuker? Of Mooier?

Let wel, er is niets mis met Quarz, ik heb er een paar die ik ook daadwerkelijk draag, maar ik vind een mechanische gewoon leuker.

Groeten,

Martin

wat is er dan leuker aan een mechanisch horloge.
als hij opengewerkt is wat ik heb aan de onderkant
maurice lacroix pontos dan is het 10 keer leuk om naar te kijken
en dan heb ik het wel gezien.
het zal wel zo zijn ieder zijn keus.
gr magnepan

zo zie jij dat, en dat mag, net zoals, ik vind het ene horloge mooi jij het andere, de een ziet liver een oude glazen fles dan een horloge.
Maar het mooie van een mechanisch of kinetisch of eco drive in mijn ogen is dat je geen batterijen hoeft te vervangen.
Hij moet toch wel eens open, voor onderhoud, maar dan als jij het wilt, niet als de batt. er geen zin meer in heeft.

En dat je het na een paar keer hebt gezien is per persoon verschillend.
De een kijkt ook uren naar een auto, de ander twee minuten