Rafelende gaten

…in canvas banden. Laat ze zien!

Grapje. Ik ben best fan van bv. Mirostime canvas straps (want: geen lederen onderkant en dus daarwerkelijk te gebruiken in water) maar de rafelende gaten zijn me een doorn in het oog. Ik ben daarom op zoek naar een guitige woordspeling i.c.m. de doorn van de gesp, maar vooral naar creative ideeën om dit te voorkomen en/of op te lossen. Gloeiende spijkers? Metalen oogjes? Iemand ooit iets geprobeerd zodat ik de mijne niet eerst hoef te verkloten?

1 like

Is denk ik lastig te voorkomen :sunglasses:
(speciaal voor @cash):

4 likes

Aan de zijkant vind ik het er wel stoer uitzien ergens. Misschien is dat wel het antwoord. “Willen we méér of mínder rafels?” “Méér!”

2 likes

Zijn de gaatjes niet ‘dichtgebrand’ zoals bij een NATO dan? Misschien is het een idee om daarop te letten bij een toekomstige aankoop.

Vraag eens advies bij een kleding reparatie shop. Dat zijn de pro’s die verstand hebben van stoffen en bewerking, wellicht hebben die advies. Succes!

Er zijn ook zulke canvas bandjes, eerste is meest subtiele:

3 likes

Tikje superlijm in de gaatjes. Works like a charm.

2 likes

Ik zie dat eigenlijk nooit bij canvas banden. Misschien kan het niet met het materiaal: NATO is (vaak) in feite plastic.

Nice. Vergelijkbare banden die ik vond, hadden eigenlijk altijd een lederen onderkant (zoals je tweede voorbeeld) waardoor ze niet waterproof zijn. Je laatste voorbeeld vind ik ook een mooie oplossing, maar die zie ik dan weer niet echt bij two piece canvas banden.

Weet je toevallig wie je eerste voorbeeld levert?

1 like
2 likes

Ja dat is het wel. Sorry Miros!

Ik heb deze gekocht bij STRPS. Nog relatief nieuw maar rafelen (nog) niet.

2 likes

:joy::+1:
Ps: brrrrr

1 like

Ik denk dat ik wel manieren ken om je tolerantie voor rafelende gaten te vergroten zodat je er minder last van hebt. Dat zal dan wel via PB moeten :sunglasses:

1 like

Ik heb een zieke geest. Zeg me dat we niet op één lijn zitten…

3 likes

Nou ja… ik zie toch wel een serieus risico dat we hier aan precies hetzelfde dachten. Maar alleen als je echt een zieke geest hebt waarschijnlijk.

3 likes

Ik heb het al lang gezien, dat wordt weer hélemaal niks hier :joy:

Gelukkig heb ik de superglue en Barton suggesties al in de pocket. Dus go wild!

Laten we het houden op “niet geservicede vintage gaten”.

2 likes

OT: heb zelf geen ervaring met Barton. Dus kan niets over kwaliteit zeggen :+1:

1 like

Canvas wordt rafelig dat is de aard van het beestje net als een slijtende jeans.
Het hoort er bij, tenzij spontaan los raken van de band in het spel komt.

Met mod podge :+1: