Rainer Box - omtrek kussentjes?

Hallo HF,

Ik wil een Rainer box bestellen.
Heb een polsomtrek van 18,5cm en vroeg me af of iemand hier weet of dat (ongeveer) overeenkomt met de grootte van de kussentjes in deze box? Voor de metalen banden zou het handig zijn te weten of ze er niet te strak/los omheen komen te zitten. Bedankt!

2 likes

Ik heb een polsomtrek van 19cm en mijn stalen banden schuiven met heel weinig speling, nagenoeg aansluitend over de kussens.

2 likes

Ok, bedankt @Houthakker !

1 like

Waar ga je hem bestellen als ik vragen mag?

1 like

Ik heb polsen van 17cm en ik krijg mijn stalen banden niet dicht
 Dus dat blijft mijn grootste frustratie aan die boxen. Ik geef het hier maar mee :wink:

1 like

Dat weet ik nog niet, de eerste hit met google was ‘finestboxes’ op eBay

1 like

https://link.marktplaats.nl/m1488993342 kan je ze ook kopen

Ikzelf heb meer fluwelen kussentjes erin, mijn 17cm polsjes-maat werkt prima, doch strak.

Was er ook niet een ‘panerai’ versie van de boxen die wat groter was opgezet?

Ik heb ook 18,5 cm. polsen en ze passen prima.

Ik heb om die reden een horlogedoos gekocht en mijn eigen leren kussentjes gemaakt.
Ik heb ook nog een mooie set fluwelen “stof” kussentjes die ik eerst gebruikte. Dat werkte ook meer dan :+1:
Maar het zal niet snel zo mooi zijn als de kussentjes die bij een box horen.

1 like

Ik heb een box voor vier automaten en zes losse horloges. Hier zitten kussentjes in met een leren band erom heen. Die band kan eraf en dan kan een smaller zetting eromheen. Voor een ander horloge heb ik gewoon een stuk uit de band geknipt werkte uitstekend. Als idee.

:point_up_2: