Rainer Brand Axiom

Vandaag eindelijk binnen gekomen , een Rainer Brand Axiom chrono.
was een Henrik aankoop, en ook deze valt weer reuze mee :slight_smile:


er zat alleen een plastic pruts bandje aan, heb er nu een Hirsch 20mm leren bandje aangedaan, de stalen RB buckle natuurlijk overgezet.

hij meet 38mm x 44mm en dat is wel wat klein in vergelijking met mijn aankopen van de laatste tijd.
de 2 RB horloge boxen zaten er ook nog bij.
hier wat foto’s :

mooie blauwe wijzerplaat die naargelang het licht van lichtblauw tot paars naar bijna zwart kleurt.
de kast zelf is mat , de bandaanzetten, de lunette en de pushers hoogglans gepolijst.
datumvenster op 3 uur, en een 30 min en 12 uur counter voor de chrono.



er zit overigens nergens luminova op of aan.


opvallende aparte vorm van de pushers .


hoogte van de kast is 15mm, waterdicht tot 30 meter ? zal wel met de pushers te maken hebben,
de achterkant is van het zwaardere schroef model met een dikke rubber pakking.


er zit een ETA Valjoux 7750 17J automatic caliber in, zo te zien heeft Rainer daar verder zelf niks meer aangedaan ?
dat ““watch manufacture”” op de wijzerplaat suggereerd toch wat anders denk ik dan.

het lijkt mij toch wel een collectersitem, de eerste Chrono Axiom van Rainer Brand uit plm 1994, inmiddels is hij na de Carcassonne (Lemania cal.) al weer bij zijn 3de model de Kerala, ook weer met een 7750 caliber.

Groet,
andré

mooie klok…en apart zo met de lugs en pushers… (tu)

Mooi horloge, van harte! :smiley:

Heel erg mooie klok! (tu) Supermooie foto’s trouwens ook weer.
Vooral de bijzondere kastvorm met die druppelvormige pushers spreken me erg aan, heel erg veel anders als de standaard kasten die je vaak ziet.
Wat me wel verwonderd is de “17 jewels” uitvoering van de 7750, latere types hebben 25 jewels, geen idee wanneer dat nieuwere type er is gekomen, maar dat moet toch al ergens voorin de 80-er jaren geweest zijn??

Veel plezier ermee!
Groet,

Mooie klok, Andre! Het is je toch weer gelukt een mooie aanwinst te bemachtigen…Dat je dat toch weer lukt…

Hi Paul,
Rainer Brand gebruikt blijkbaar graag oude, tot stok oude calibers in zijn horloges.
In zijn Giro zit bijvoorbeeld een FEF 170 17J caliber uit 1949 oorspronkelijk ontwerp uit de 30tiger jaren,

groet, André

Hou nou toch eens op met ons jaloers maken met die mooie klokken van je… :wink:

Wederom erg mooi!!! Gefeliciteerd!

Mick

Hi Mick,
Sorry , maar ik krijg nog een heeele mooie Jaeger en een interessante Löwenthal monorattrapante binnen deze of volgende week, beide uit de 30tiger jaren.
ook die zet ik weer op het forum , tenzij er nog meer protesten binnen komen :slight_smile:
groet,
André

Mij zie je pas volgend jaar weer terug… :smiley:

mooi.
veel geluk ermee.
gr oscar

Ik denk dat Henrik nu hij deze foto’s ziet, zonder zijn vieze plasticje maar met een fatsoenlijke leren band, best wel een spijtig gevoel heeft ;D

Robbie, Henrik heeft dit horloge nooit gezien tijdens de veiling.

een Henrik aankoop is : een aankoop of bod op---- een simpele korte beschrijving zonder details en soms niet eens het merk, verder zijn er wazige afbeeldingen bijgeplaatst die alleen het vermoeden wekken dat het hier om een horloge gaat :smiley:
soms kun je wat meer info krijgen en zelfs betere foto’s als je de verkoper daarom vraagt.
en zijn FB geeft ook vaak wat meer houvast .

nou is kopen op eBay van particulieren, zeker als je er weinig ervaring mee hebt , misschien al een beetje een gok, maar op dit soort
aanbiedingen ingaan is zeker een gok :slight_smile:
het voordeel op het bieden van dit soort aanbiedingen is dat 99% van de eBayers gelijk al afhaakt, je betaalt dus meestal minder voor zo’n aankoop
aangezien Henrik dit zelf nogal vaak gedaan heeft in het verleden (met wisselend succes) noem ik zo’n aankoop
sinds dit jaar een Henrik aankoop :slight_smile:

groet, André

lijkt wel of Rainer inspiratie heeft opgedaan bij een kantel-klapraam! :smiley: :smiley:
Wel heel erg apart, en ook een mooi uurwerkje; is dit ook een nieuwe aanwinst, of een toekomstige aanschaf?

Groet,

Zo’n Giro Is niet het model waar ik nou direct op zit te wachten,dit zijn foto’s van het net geplukt, is trouwens ook al een oldie van Rainer, de opvolger is de Ecco zonder zo’n kantelsysteem die kost tussen de 1600 in wit en 1800 euro in zwart= COSC chronometer
de Giro kost trouwens al beduidend meer als 2de handsje :slight_smile:

groet, André

Ik vind 'm prachtig, bij sommige horloges klopt alles gewoon en dat heeft deze ook! De indexen, de wijzers, de kast en lugs, de drukkers… Nogmaals prachtig!

Ik vind het een eer, misschien volgend jaar in de nieuwe Van Dale? :smiley:
Trouwens wat dacht je van deze “Henrik aankoop” van zaterdag? Het hele lot inclusief aangetekend verzenden voor 42,40…

Zie je 'm (misschien ze)?
Omschrijving was Het gaat hier om een sigarendoos met een 15-tal uurwerken waarvan de digitale moeten voorzien worden van een batterij. Bij dit lot zitten enkele mooie exemplaren waaronder een Goldplated uurwerk die in een uitstekende staat verkeerd.
De verkoper heeft 100% positieve feedback. Van 6 mensen :smiley:

Huh…? Ligt er een Rolex bij? Zal toch niet?

Enne…was jij nou DIE Henrik die afstand deed van een aantal horloges om de verzameling af te bouwen??? :wink:

Ja Henrik ik zie wat :slight_smile: een vintage met een zwarte wijzerplaat en zonder bandje, een horloge met bruin leren bandje en witte wijzerplaat en en echte of fake ? Rolex.
dit is toch 10 keer meer spannend als de beste sinterklaas surprise :slight_smile:
wat zie je nog meer Henrik ?
je bent echt de Sherlock Holmes van MP en eBay (tu)

groet André

Niet afbouwen, opnieuw beginnen! :smiley: