Raketa 24 uurs rus

Hallo allemaal, ik zat er aan te denken om mijn huidige collectie (die momenteel op 1 ligt :p) een beetje uit te breiden.
Ik heb op dit forum een beetje het russisch virus gekregen.
nu vond ik dit wel een leuke welliswaar meer als leukerdje, zo een 24 uurs horloge is toch"speciaal", en je ziet niet iedere dag een mechanische voor die prijs:p
http://www.ruttenwatches.nl/N_frame.html?http://www.ruttenwatches.nl/N_grp_15-1.html
heeft iemand ervaring met Raketa en 24 uurs horloges?

groeten, Thomas

Leuke horloges. Niet superdegelijk. Eur 75,00 is eigenlijk wel een tikkie aan de dure kant. Daar kun je absoluut wel een beter mechanisch horloge voor vinden.
Maar als hebbedingetje niet te versmaden. Wel lastig tijd aflezen overigens.

bednkt voor de snelle reactie, ik had ook deze op ebay gezien
http://cgi.ebay.de/RUSSISCHE-24-STUNDEN-UHR-RAKETA-POLJOT-RUSSIAN-WATCH_W0QQitemZ130164108069QQihZ003QQcategoryZ13412QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
deze is beduidend goedkoper, en vind ik ook wel geinig.

groeten, Thomas

Deze 2e suggestie vind ik nog veel mooier ook!!

ik heb alleen schrik over de echtheid van deze laatste. ik kan namelijk nergens op internet dit model vinden.
de eerste met “wereldring” is wel vaker te zien.

weet iemand misschien hoe ik zou kunnen nagaan of deze echt is?
er staat ook aangegeven dat het kaliber 19 jewels zou hebben, terwijl ik op een andere site gezien had dat dit er maar 16 heeft.
niet dt het om het aantal gaat maar om de “echtheid” .

groeten, Thomas

Ze zijn in Rusland zo goedkoop dat het echt niet loont om ze te vervalsen. Dus dat zit heus wel goed. Het enige probleem is dat de verkoper in de Russische Federatie zit. Hij verstuurt kennelijk uit Finland, dus dat voorkomt douaneproblemen. Als er echter iets mis is met het horloge, moet je maar afwachten of het opgelost wordt… Aan de andere kant heeft de verkoper een redelijke feedback-score. En ach, voor die paar tientjes kun je toch wel een gok wagen. Kijk ook eens bij zijn andere objecten. Er zitten hele leuke tussen.

Overigens is de info die Ruttenwatches verschaft incorrect want in deze Raketas zit geen automatisch uurwerk maar een handwinder. Ik heb ook een 24 uurs horloge met wereldtijdenring, leuk voor de heb maar ik heb er 50 dollar voor betaald. De tweede Raketa is orgineel en inderdaad fraai.

Arjay

Ik heb deze Raketa ooit op ebay duitsland gekocht, meen voor 30 euro.
loopt nog steeds goed, als je alleen naar de uurwijzer kijkt is de tijd snel af te lezen :slight_smile:
meer als aardigheidje dan functioneel.

bij rutten zijn ze iig overpriced ( vaak met horloges op zijn site )

Ik heb deze zo’n 1,5 jaar geleden gekocht

Ik meen er destijds zo’n 50 euro voor betaald te hebben. Met name het standaardbandje is erg “goedkoop” is inderdaad gewoon een geinige aanvulling en met name als mensen proberen te kijken hoe laat het is onstaat er meestal wel verwarring.

Ik heb in het verleden ook een aantal Raketa’s gekocht. Een jaar of 6 geleden kocht je die voor half zoveel guldens als er nu euro’s voor gevraagd wordt. Vooral de 24 uurs horloges zijn leuk. Zijn naar het schijnt ooit bedacht voor de bemanning van de onderzeeboten zodat ze toch een idee hadden van of het boven nu dag of nacht was.
Het uurwerk is typisch Russisch. Alles wat een goed uurwerk nodig heeft zit er op, soms zelfs een deksteen en shockbeveiliging op het ankerrad, en alles wat het alleen maar optisch mooier maakt hebben ze weggelaten.

Kortom, een Lada :wink:
Maar wel een leuke.

Toch zijn veel Vintage Raketa’s in burgeruitvoering werkelijk zeer fraai. Bij zgn NOS Raketa’s is helaas te zien dat het in feite samenraapsels zijn van wat men nog heeft weten te bemachtigen. Onverchroomde calibers en zo. Maar ik heb hier een los caliber liggen zonder balans en die is zeer netjes afgewerkt. Heeft Freddy niet ooit een Raketa laten zien die er ook zeer fraai uit zag?

Arjay