Raketa op weg naar Holland

Hallo Vintage-liefhebbers,

Ik ben relatief nieuw op dit forum en had mij aangemeld om enkele oude vintages aan te kunnen kopen (handig, die Horlogemarkt.nl hier :)) en om vervolgens over al het oude moois dat op dit forum op horlogegebied voorbijkomt, mee te kunnen praten.

Mijn eerste vintage -inderdaad, ik ben een startende verzamelaar- vond ik gisteren, echter niet in de verkooplijst alhier maar in Duitsland. Het is een Raketa, met ‘eeuwigdurende’ kalender (die feitelijk tot de afgelopen eeuwwisseling was ingesteld…). Deze zal medio deze week naar mij worden verstuurd.

Ik moet nog veel leren over wat wel en niet belangrijk/interessant is op dit gebied, maar ik weet dat jullie graag allerlei kenmerken lezen zoals over het soort uurwerk (in dit geval een kaliber 2628.H), of deze handmatig of anderszins ‘loopt’ (het is een handopwinder) en het materiaal en formaat van de kast (chroom, ca. 40 mm; de verkoper vermeldde geen exacte maat). En omdat jullie -net zoals ik- ook altijd graag willen weten hoe e.e.a. eruitziet, hiermee de -van de verkoper afkomstige- foto’s:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VAI7NLPK-D.jpg[/img}

Visueel gezien hebben de blauwe wijzerplaat, met de bijzondere kalenderfuncties boven- en onderaan, in combinatie met de bruine lederen band, op mij een enorme aantrekkingskracht. En ook qua geschiedenis vind ik deze Rus erg interessant. Zijn er gelijkgestemden hier, of zijn er mensen die deze Raketa ‘helemaal niets’ vinden?

Vandaag heb ik -na enig onderhandelen- nog 6 andere vintages gekocht, waarvan enkele ook met blauwe wijzerplaat, misschien wordt dat wel een rode draad (of in dit geval blauwe :slight_smile: draad) in de opbouw van mijn collectie. Zodra deze zijn afgeleverd zal ik ze hier posten.

Tot dan,
Beste groeten,

Xavier

Deze Raketa komt in aardig wat kleurtjes volgens mij, maar deze blauwe is voor mij een van de mooiste.
Op het forum kom je zeker wat liefhebbers van russische klokken tegen, ze zitten echter verborgen tussen het andere geweld. :wink:

Mijn Raketas zeggen gedag.

Hoi Xavier van harte welkom en een mooie binnenkomer heb je meegenomen (tu)
Zelf ben ik geen russenman -heb er slechts 2- maar er zwerven genoeg liefhebbers rond hier :wink:
Ik wens je in ieder geval veel plezier (hier) en wijsheid bij het opbouwen van je verzameling!

mvg

Goedenavond sq100 en Frans53,

Dank voor jullie reactie. Dit was een toevallige aankoop, ben namelijk niet van plan allemaal Russen te verzamelen. Ik richt me voorlopig op horloges die visueel spannend en eventueel ook qua uitvoering/techniek bijzonder zijn, misschien vloeit daar wel een merkfocus uit voort (ik moet nog veel ontdekken). Ik verwacht eind van de week een nieuwe post te kunnen doen, ben benieuwd ook naar jullie reacties dan!

Beste groet,
Xavier

Hallo Xavier, welkom op dit forum!

Leuk horloge! Als ik het goed heb, zijn er na de eeuw-wisseling types gemaakt die ‘voor eeuwig’ in deze eeuw werken (ook maar een beperkt aantal jaren:))
Dus die van de vorige eeuw zijn in mijn ogen ‘de echten’(tu)

Ik ben benieuwd naar de eigen foto’s én van de andere horloges natuurlijk!

Wat een fantastische dial!

Mooie Raketa hoor. En ze lopen nog aardig goed op tijd ook. Tenminste die van mij wel. Hetzelfde type dan die van jou, alleen een andere kleur.
Heel fijn horloge en ook qua grootte kan ie tegenwoordig nog mee over.

http://nl.picturepush.com/public/11490735

Raketa heeft mooie horloges gemaakt wo deze datum horloge.

Ook de zeldzamere Amphibian die sq100 aangeeft is een collectors item.

Bovendien zijn het horloges die sterke uurwerkjes hebben, met daarbij een goede nauwkeurigheid.

Alvast veel plezier!!
Gr, Erik

Vandaag is de Raketa binnengekomen, was pas twee dagen geleden per normale post vanuit Duitsland verstuurd. Ben er erg blij mee, heb meteen mijn eveneens deze week aangeschafte Rado Voyager afgedaan, die laat ik even rusten …

Mooiere foto’s dan die van de verkoper zoals opgenomen in mijn eeste bericht kan ik zelf niet maken, en die tonen hoe goed dit horloge er nog uitziet - bijna als nieuw, slechts twee krasjes op het plexiglas. En het zachtlederen, lichtbruine bandje is zowel erg mooi als comfortabel.

Morgen of overmorgen post ik een foto-overzicht van mijn aanwinsten, naast de Rado ook twee Seiko’s, een Vito, een Roma en een ZA.