Raketa Quartz (cccp :) )

Ik heb weer iets obscuurs opgedoken uit de Russische federatie :slight_smile:

Piotr had er al iets over geschreven. (als je iets zeldzaams zoekt, kijk dan op deze site voor inspiratie…)
http://www.crazywatches.pl/raketa-3056-quartz-1982

En die van mij :slight_smile:

Het lume licht ook nog een beetje op, in de cijfers en de streepjes en de wijzers.

Bandje lijkt ook origineel Russisch te zijn.

Geen idee wat hier staat…

En het uurwerk. (foto verkoper) Het ding loopt hardstikke achter, dus daar gaan we nog mee bezig :slight_smile:

Heel mooi Martijn, groeten van de mijne. Op het bandje staat de prijs in roebels als ik me niet vergis :slight_smile:

Leuk om te weten :slight_smile:
Die van jou hebben mooie wijzers trouwens!

Gave horloges mannen, het uurwerkje straalt kwaliteit uit (tu).

Ssssst niet tegen m’n vrouw zeggen…ik heb ook de varianten met de andere wijzers :slight_smile:

Ik vind de structuur van de wijzerplaat echt geweldig

Fantastisch! Ik zie trouwens dat ik caliber 3056 heb, er is ook een 3056a, die heeft niet meer de grote stappenmotor met vier spoelen maar een externe spoel met rotor, zoals de “moderne” quartz uurwerken. Dus die wil ik ook wel :slight_smile:

Mijn oranje heeft ook een 3056, wat de andere hebben weet ik niet. Overigens in jouw plaatje hierboven. De zwarte smurrie is een bekende bij deze Raketa quartz modellen. De rubber ring vergaat tot deze rommel.

Mooie klokken zie ik hier weer voorbij komen, ook al is er soms werk aan de winkel (tu)

“Nerzh” = roestvrijstaal, de band kostte destijds 5 roebel en 30 kopeken! :slight_smile: