Raketa world timer

Zijn er bezitters van de russische raketa world timer op dit forum.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met dit horloges.

http://cgi.ebay.nl/RUSSIAN-MILITARY-24-HOUR-MECHANICAL-WATCH-RAKETA-USSR_W0QQitemZ5084159760QQcategoryZ91469QQrdZ1QQcmdZViewItem

Geen antwoord op je vraag, maar erg mooi voor die prijs!

Eric,
geen echte worldtimer,maar ongeveer hetzelfde beestje,36mm diameter
bevalt prima, om te wennen aan een 24 hour dial,
Groet, André

Ook mooi. Maar 24 uurs wen je nooit aan. Of ik in ieder geval niet.
In mijn optiek omdat je zo veel klokken om je heen ziet met “normale” notatie dat je toch steeds weer goed moet kijken op je 24 uurs. Wat wel leuk is is dat je gaat merken hoeveel mensen even stiekem op of naar je horloge kijken en dan vol verbazing weten te melden dat je horloge niet goed staat :smiley:

Ja Henrik, 't went inderdaad nooit zoals met een conventionele 12 uurs wijzerplaat,waar je in tel ziet hoe laat 't is.
maar ik vind het wel leuk om als 't ware weer ““opnieuw”” te moeten leren klokkijken,
het zal misschien wel wennen als je zo’n horloge consequent een jaar of 3 dagelijks omdoet.
maar wat doe je dan met de rest van de verzameling?
overschakelen op 24 uurs modellen misschien?Ik zou beginnen met een vintage Breitling Navitimer Cosmonaut,

Groet, André

Ik heb het niet kunnen laten en zoals henrik al opmerkte was het een redelijk koopje. Mocht het niet kunnen wennen kan ik het altijd nog doorverkopen.
Dus nu wachtten op de postbode.

Zie ik het goed dat de minutenwijzer wel ‘gewoon’ is? Ik heb zelf een tijdje terug een computerklokje aangepast, maar dan zo dat de minutenwijzer ook 2x zo langzaam gaat. Die geeft dus 12u aan om (±) half zeven :slight_smile:
En da’s erg wennen.
Idee erachter was eigenlijk dat je met zo’n horloge 2u met een bezelring kunt klokken, wat best wel eens handig kan zijn. Zo’n horloges bestaan (dus) niete?