Raketa worldtimer

Op de valreep nog een worldtimer ontvangen.
Een nutteloze, want russisch schrift en daterend uit een periode waarin de tijdzones hier en daar wat anders liepen. En waarin sommige steden anders heetten dan vandaag.
Bovendien wordt op het web gerept over fouten die in de stedenring zouden staan.
Raketa Worldtimer, klikdeksel en een 2826-H handopwinder.
Goudkleurige kast die er best goed uitziet en een wijzerplaat die in kleur varieert van diep donkerblauw-tot-zwart naar Bombayspecialblue. Lijkt erop dat 'ie ooit eens geschilderd is: ik mis het kwalieitslogo en ook het made in ussr op de plaat, maar de cijfertjes staan wel weer keurig er op, het glaasje is krasvrij en de dag-en datum verspringen redelijk accuraat (slechts een uurtje te vroeg).
Afijn: voor een paar dollar uit Ukraine overgekomen, verpakt in papier en piepschuim en door een nette postmeneer keurig bezorgd.
Foto’s:

16 likes

Bijzondere ā€œvangstā€ . Veel plezier ermee!
Gr.Wander

Heel mooi ding, gefeliciteerd!

Heb je hem opengemaakt? Ik denk dat er een 26 mm 2628 kaliber zit. En de wijzerplaat leek me op het eerste gezicht helemaal in orde te zijn. Op de meeste, maar toch niet op alle horloges stond er namelijk ā€œŠ”Š”Š•Š›ŠŠŠž Š’ Š”Š”Š”Š ā€ en zeker niet op alle klokjes het kwaliteitslogo. De kleur vond ik een beetje anders, dan het moest, maar de kleur op deze wijzerplaten is heel moeilijk op de foto te krijgen.

Maar toen ik naar het broertje van deze klok keek, vond ik dat de wijzerplaat toch overgeschilderd was, wel met zeer grote kunde :slight_smile:

Kijk vooral naar de letters m en a en naar de van dun naar dikkere dikte van de kromme lijn van P. Neem het niet als een zeker feit aan, ik kan me wel vergissen.

Blijft in ieder geval een mooie klok!

4 likes

geweldig machientje in goede staat zo te zien!! geniet ervan! :slight_smile:

ā€œHeb je hem opengemaakt? Ik denk dat er een 26 mm 2628 kaliber zit.ā€

Klopt:

1 like

Leuke klok. :thumbsup:

de groeten van zijn broertje

1 like

en de groeten van een ā€œneefjeā€, geen dag en datum, maar een interne bezel met de tijdzones… 'k heb toch wel plezier van die tijdzones… Buenos Aires klopt met de tijdzones zoals ze nu liggen, en ik heb een penvriendin die daar woont, al zit ze momenteel in New York…

2 likes

Nou , dat is een woord wat ik al lang niet meer heb gehoord :grin:

Ooit 't eerste contact gelegd via een datingsite, zij woonde toen in Kopenhagen, niet echt een afstand om even op de brommer te stappen… desondanks veel contact gehouden door de jaren heen… denk een jaar of 5 nu…
Ze is naar Buenos Aires verhuisd om daar een deel van haar studie af te ronden, en komend voorjaar komt ze naar europa om oude en nieuwe bekenden te bezoeken… dat zal de eerste keer in al die jaren zijn dat ik haar fysiek ga ontmoeten… :slight_smile:

1 like

Catfish???

Toevallig vandaag deze om de pols.

3 likes