Mischien dat dat deze reactie dit verhaal in een iets ander daglicht zet.
Ook beleefdheidsvormen enzo!
Copy paste:
Van: el_great_foxman
Naar: fzr1000
Datum: 14/08/2009 17:43
Waar heb jij het in vredesnaam over …
De avond (laat) voor de middag dat jij je bod deed had ik via PB een accoord met Ralf.
Ik wilde de volgende dag het horloge betalen toen ik in 1 keer jouw reactie zag.
Dus: cut the crap, grote flauwekul wat je schrijft! En ralfje maakt zichzelf zwart door zo te handelen.
fzr1000 Schreef:
Beste Harro,
Ik heb me tot nu bewust niet gemengd in de
discussie.
Maar ik vind dat je door je eigen laksheid er
naast zit en dan boos bent, niet terecht ten
opzichte van nieuw medeforumlid Ralf.
Ik kende jullie onderhandeling niet dus heb ik
gewoon gekocht.
Maar wel snel en direct, en ik denk dat dit de
manier is om met elkaar om te gaan.
En dan achteraf wel alle tijd en moeite nemen om
iemand zwart te maken is een beetje jammer.
Goed, dit is het laatste wat ik er over kwijt wil en dan ben ik er klaar mee.
12/8 - 23.25 pb gestuurd naar Ralfje dat ik het horloge voor zijn vraagprijs wil kopen
12/8 - 23.26 reactie in verkoop topic dat ik pb heb verstuurd
12/8 - 23.32 reactie per pb van Ralf: bod is prima
12/8 - 23.33 reactie per pb van Ralf: hij geeft hierin zijn adres + rekeningnummer voor de betaling en verzoekt mij mijn adres toe te sturen
Lijkt me toch dat ik er hiermee van uit kan gaan dat we een deal hebben?
Als ik de volgende dag de betaling wil doen en mijn adres wil sturen zie ik in 1 keer in het verkooptopic dat fzr1000 een bod heeft gedaan vroeg in de middag en daarna dat hij de koop “claimt”.
Ik neem dat fzr1000 niet kwalijk, maar Ralfje dus wel. Heb het vermoeden dat fzr1000 “gewoon” 10 of 20 euro meer heeft geboden/betaald.
Hoe dan ook, ik had het eerste accoord, dus was het OP ZIJN MINST netjes geweest dat ralfje met mij had geschakeld voor de verkoop aan fzr1000!
God oh god, dan ECHT mijn allerlaatste reactie in deze: hoe netjes/fatsoenlijk vind je je eigen pb die je mij stuurde en waarin je mij laks handelen verwijt?
Lees verder maar even mijn reactie van 17.55 en oordeel dan.
Maar ik blijf het laks vinden.
Als je een deal sluit betaal je direct en bevestig je dat ook.
Dan heb je zekerheid aan twee kanten.
Voor mij is dit ook de laatste reactie over dit onderwerp!
Goed, dit is het laatste wat ik er over kwijt wil
en dan ben ik er klaar mee.
12/8 - 23.25 pb gestuurd naar Ralfje dat ik het
horloge voor zijn vraagprijs wil kopen
12/8 - 23.26 reactie in verkoop topic dat ik pb
heb verstuurd
12/8 - 23.32 reactie per pb van Ralf: bod is
prima
12/8 - 23.33 reactie per pb van Ralf: hij geeft
hierin zijn adres + rekeningnummer voor de
betaling en verzoekt mij mijn adres toe te sturen
Als ik de volgende dag de betaling wil doen en
mijn adres wil sturen
Ik begrijp jou wel el_great_foxman je dacht dat je een deal had en dat LIJKT ook zo te zijn.
Maar waarom niet meteen terug pbjen na de pb van 23.33 van Ralf?
Waarom tot in de middag wachten met antwoord met het geven van je adres.
En eventueel de betaling gisteravond overmaken.
Voor Ralf is dit dan ook duidelijk een bevestiging dat jullie zeker een deal hebben.
Dit is typisch een voorbeeld van goed communiceren met elkaar.
Als je direct had gerageerd met je adresgegevens had dit voor de andere partij een bevestiging geweest.
ik snap dat dit een moeilijk zaak is , ik had bv met marco t 2 pb s op en neer gestuurd een met intressse de ander over de prijs marco stuurde gelijk zn telefoon nummer en ik belde gelijk even afspraak gemaakt en gelijk opgepikt
wat ik probeer te zeggen ff bellen met elkaar maakt een hoop duidelijk ook over iemands serrieuse intresse
voor mij is een deal ook een deal
ook al duurt de betaling wat langer
ralfje heeft toegezegd, dus dan is er een afspraak
Dat klopt dat ben ik met je eens.
Maar vervolgens reageert el_great_foxman er na niet en in de ochtend ook niet.
Pas in de middag.
Tot hoe lang moet je dan wachten,je hebt als koper toch ook de plicht om de deal snel af te ronden.
Bovendien zou ik mij dan gaan afvragen omdat ik geen antwoord krijg of we dan nog wel een deal hebben.
Terwijl een ander mij een mailtje stuurt dat hij het horloge graag wil overnemen.
En ik maar blijven wachten tot de 1ste koper mij een mail stuurt…
Tja de een had sneller kunnen reageren. De ander had meer geduld kunnen hebben. De koper kan in mijn ogen niets kwalijk worden genomen. Suggereren dat hij dan wel meer zou hebben geboden is not done als je dat niet hard kunt maken. En bekijk het van de positieve kant. Je hebt weer geld over voor een ander horloge. Er zijn er zo veel.
Tsja, ik vind dat el_great_foxman en Ralfje een deal hadden hoor. Er was wederzijds akkoord over de prijs, dus ik vind dat Ralfje tegen fzr1000 had moeten zeggen dat het horloge in principe gereserveerd was voor el_great_foxman. Als el_great_foxman nou na een dag of drie nog niets had laten horen, okay… maar om het de volgende dag al aan een ander te verkopen vind ik te kort door de bocht van Ralfje. Zeker gezien het late tijdstip van de pb-uitwisseling. Er zijn ook nog mensen die werken en niet de hele dag door hun email/pb’s checken…
Tsja, ik vind dat el_great_foxman en Ralfje een
deal hadden hoor. Er was wederzijds akkoord over
de prijs, dus ik vind dat Ralfje tegen fzr1000 had
moeten zeggen dat het horloge in principe
gereserveerd was voor el_great_foxman. Als
el_great_foxman nou na een dag of drie nog niets
had laten horen, okay… maar om het de volgende
dag al aan een ander te verkopen vind ik te kort
door de bocht van Ralfje. Zeker gezien het late
tijdstip van de pb-uitwisseling. Er zijn ook nog
mensen die werken en niet de hele dag door hun
email/pb’s checken…
Mee eens, prive e-mail en PB’s (dus niet voor werk/studie/etc.) lees ik ook meestal maar 1x per dag. Soms zelfs minder. En soms reageer ik later als ik geen tijd heb om ergens meteen te reageren (even over iets nadenken, opzoeken, etc.)
Iemand 24 of misschien zelfs 48 uur gunnen op een e-mail/PB reactie vind ik redelijk. Met name als er een akkoord is. Als el_great_foxman nu iets had gezegd als: “ik denk er nog even over na…” das een ander verhaal.
In begin stelde ik mij ook coulant op en wachte op het antwoord van een "koper"
Maar dat kwam heel vaak niet.
Als je dat vaak genoeg hebt meegemaakt in mijn geval zeker een keer of 8 dan handel je het volgende keer gewoon op een andere manier af en ga je met een andere koper in zee.
Ik vraag me af als jullie dit ook meemaken of je dan nog steeds zo opstelt.
2006 ik ken het . hier op het forum loopt er ook zo een rond.
ff weekje vast houden volgende werk ik in nijmegen pik ik het op en dan doodstil vraag je hoe het zit hoor je na 3 weken ja geen intressen meer
vorige keer zag ik dat hij op een ander klokje reageerde en heb die genen toen ff een mail gestuurd ook daar was die bezig met zn praatjes na de vakantie pik ik hem op