Mode/kledingmerken hebben vaak een slechte naam wat de kwaliteit van de horloges betreft. Toch lijkt dit me geen eersteklas rommel of wel? Heeft iemand er ervaring mee of weet iemand de prijzen?
En dan krijg je toch een wat ander beeld; goede klokken waar serieus werk van is gemaakt (materiaal, afwerking, gebruikte uurwerken) en waarvan de prijs dan ook waarschijnlijk flink zal zijn. Vraag rijst wel of je niet liever een ‘echt’ horlogemerk kiest voor het geld.
Wellicht heeft Ralph Lauren de intentie dezelfde kant op te gaan als bijv. Montblanc?
Ik geloof dat JLC de uurwerken voor ze maakt. Voor de horloge liefhebbers moet het zich nog bewijzen, maar met de huidige strategie moet het moeglijk zijn dat ze hun plaatsje in de hogere categorie veroveren, zeker omdat ze voor veel ‘luxe liefhebbers’ al een grote naam zijn.
Voor mij blijft MontBlanc nog steeds een pennenmerk, en Cartier een juwelenzetter. Toch zijn hun horloges zeker niet te versmaden.
Hallo… Cartier hoorde bij de eersten wie polshorloges maakten, zo vroeg dat niemand ze toen al wilde kopen.
Haute Horlogerie met exclusieve uurwerken, JLC/AP.
Hadden ook in de jaren 30 een Reverso
De Santos heeft een zeer belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van het polshorloge.
Vergeet ook niet de Chronoflex chronografen van de jaren 80
Er zijn zelfs “Cartier” (dubbel) gesigneerde Rolexen.
Inmiddels manufactuur uurwerken…Cartier is een juwelenhuis met expertise op gebied van horloges en uurwerken.
En wat dacht je van de eventueel te verwachten restwaarde? Iets wat in een hogere prijsklasse voor mij zeker meespeelt. Ik weet wel, een echte liefhebber verkoopt geen klokken, aan de andere kant lijkt het me handig dat na een paar jaar het horloge (mits in fatsoenlijke staat) nog een redelijk aanvaardbare restwaarde vertoont.
Als ik mijn geld in notime wil laten verdampen zijn daar andere manieren voor
En wat dacht je van de eventueel te verwachten
restwaarde? Iets wat in een hogere prijsklasse
voor mij zeker meespeelt. Ik weet wel, een echte
liefhebber verkoopt geen klokken, aan de andere
kant lijkt het me handig dat na een paar jaar het
horloge (mits in fatsoenlijke staat) nog een
redelijk aanvaardbare restwaarde vertoont.
Als ik mijn geld in notime wil laten verdampen
zijn daar andere manieren voor
Groet,
Nico.
Ik denk dat de doelgroep (en dat zijn wij vast niet ) er niet zo mee zit. Deze mensen kennen Ralph Lauren als een luxe kwaliteits merk, hebben al een Rolex, en andere horloge merken kennen ze niet. Ze krijgen wat ze verwachten. Een duur, maar kwalitatief goed product. Iedereen tevreden, en vooral meneer R.L.
Denk dat wat Martin zegt 100% klopt. Er zijn wel meer luxe merken van kleding/assecoires die ook kwaliteitshorlgoes maken. Zoals Chanel of zoals hierboen gezegd, LV maken ook prima kwaliteitshorloges. Dit zijn merken die zo’n hoge kwaliteitsreputatie hebben dat ze die niet omlaag willen halen met minderwaardige horloges.
Het is hierboven allemaal al gezegd, maar voor mij geldt ook hier: liever een horlogemerk. De presentatie zag er wel gelikt uit.(tu) Kreeg er een gevoel bij dat 't merk een sterke band met de betreffende onderwerpen heeft.
Ralph Lauren Watches valt onder de Richemont groep, met merken als Cartier, IWC, Panerai, Piaget en JLC toch niet de eerste de beste. Ga er dus maar gerust vanuit dat de kwaliteit van deze horloges prima in orde is.
Groet, Frank.
De prijzen van de petjes en polo’s vallen toch wel mee? Ik las ergens dat deze horloges beginnen bij ongeveer 8k. Dit vind ik wel duur als je het vergelijkt met de rest van de spullen van het merk zeg maar. Ik bedoel, Chanel maakt ook dur ehorloges maar de kleding is dan ook zeer duur.
Tsja of de prijzen te hoog zijn… een Rolex is als je zo gaat redeneren toch ook te duur voor wat je krijgt?