Ramkraak bij Martens in Maastricht

Holy SHIT!!

http://www.nu.nl/news/1243527/14/Ravage_na_ramkraak_in_Maastricht.html

Ramkraak bij juwelier in Maastricht
(Novum) - In Maastricht is donderdagochtend een juwelier overvallen. De daders, gemaskerd met bivakmutsen, ramden met een gestolen auto de pui van de zaak. Zij drongen de zaak in de Stationstraat binnen, namen sieraden weg en vluchtten in een klaarstaande auto.

Het gaat in ieder geval om drie daders, maar de politie weet niet exact hoeveel. Ook is nog niets duidelijk over de geschatte waarde van de buit.

De ramkraak gebeurde rond 11.40 uur. De daders reden weg over de Wilhelminasingel in de richting van de spoorwegtunnel. De politie heeft de omgeving van de zaak afgezet en onderzoekt de overval.

hans cp

Bizar is dat! Maar wat ik vreemd vind is dat rampaaltjes (of zijn het anti-rampaaltjes?) toch verplicht zijn voor goed geoutilleerde juweliers??? Had hij die niet?

Er is daar een smalle stoep en dan direct de eenrichtingsweg richting station. Die paaltjes zijn me niet opgevallen want dan hadden die op de stoep moeten staan. Misschien mag dat niet van de schoonheidscommissie…

p.s Off Topic, mooie aanpassing van de techniek van de site!

hanscp

Leon Martens heeft geen rampaaltjes (of hoe die dingen ook mogen heten) voor zijn zaak.

Ze hebben trouwens mazzel dat er geen gewonden zijn gevallen in de zaak. Want als zo’n malloot met een auto zomaar naar binnen komt rijden tot aan de toonbank, dan vliegt er écht niet alleen stof rond!

Ik dacht (mijn vader verzekerde veel juweliers) dat die paaltjes voor de verzekering verplicht waren… ik hoop het niet voor Martens…
OT: Dank je, merk je er dan al wat van? :smiley:

OT; JA systeem van posten is gebruiksvriendelijker.

hans

wat een brutaliteit, wilde ik net morgenmiddag eens daar gaan kijken :X
volgens mij de mooiste horlogezaak van Maastricht…

groet Arno

en ik heb er gisteren rond dezelfde tijd voor de deur gestaan. Ontsnappingsroute
is daar niet al te best lijkt me. Ik kan me niet herinneren iets verdachts te hebben
gezien (zaak verkennen of zo). Kan dus helaas niet helpen.

Ik hoop dat de daders spoedig gepakt en gestraft zullen worden. Een inbraak op zich is al heel frusterend, maar als het dan ook nog op klaarlichte dag op een dergelijke manier gebeurt…

sterkte aan het team van juwelier Martens. Ik ben er eens naar binnen geweest, prachtige zaak.

Wellicht verschilt dat per verzekeraar. Ik hoop in elk geval ook dat hij gedekt is.

Volgens mij zijn rampaaltijs niet verplicht en vaak zijn die in de grond neer te laten, zodat ze alleen 's nachts omhoog staan, als de winkel gesloten is.
Je verwacht dit oo niet op klaarlichte dag…

cmejewellery Schreef:

Je verwacht dit op niet op klaarlichte dag…

Of juist wel, als de paaltjes naar beneden en de vitrines gevuld zijn…

Hans