Dank je, Lennert, voor hetsnelle antwoord. Ik begrijp geloof ik hoe het werkt. n elk geval is dit ook een bruikbare methode om de gegevens van de uurwerken nog boven water te krijgen.
Dat de afbeeldingen die hij toont, onder de copyright vallen. Op het moment dat iemand de data gekocht heeft, zal hij ongetwijfeld gevraagd worden die te verwijderen.
Als elke foto door Dr. Ranfft gemaakt is wel, maar daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur durven steken. Een copyright watermerk op een foto plakken is erg eenvoudig.
Van veel foto’s is het trouwens net omgekeerd; er stonden op ranfft.de regelmatig foto’s uit boeken en andere technische werken (van zeldzame kalibers) waardoor de site eigenlijk zelf het auteursrecht overtrad.
We zullen zien, zei de blinde
Dat wordt intussen rechtgezet. In een heel, héél trage batch job, kwestie van archive.org niet boos te maken. 9000+ fotootjes binnentrekken.
PB gestuurd.
Intussen blijkt dat archive.org niet de volledige site van de goeie dokter gearchiveerd heeft. De laatste snapshots hebben niet alles, en een pak kalibers zijn er niet: ongeveer 1600 afbeeldingen zijn niet terug te vinden via hen.
Wel intussen aan de praat met de beheerder van ranfft.org om te kijken of ik iets kan betekenen daar. Het heeft ook geen zin om nog eens hetzelfde werk opnieuw te doen, en hij staat een pak verder en heeft meer data kunnen redden dan ikzelf
@bob-b Kan je wat meer verduidelijken waar ik op MTR ranfft de inhoud over horloges kan vinden want ik kom op een firma uit die blijkbaar elektronica produceert
Het ligt er maar aan wat je hoopt te vinden bij “Ranfft” en de layout is niet meer zoals bij de “oude” site
Via deze [link] kom je wel uit bij Ranfft,
Bovenin staat Home en rechts daarvan “zwak” vermeld staat caliber en nog enkele andere opties.
Daar kun je alsnog de informatie vinden.
Registratie bij uitnodiging.
Inmiddels is bekend geworden dat de hoster geen backups heeft bewaard. De informatie voor de handige zoekfunctie (brugvorm, locatie balans etc) lijkt dan ook weg te zijn. Het initiatief van wat leden van het Duitse uhrwerkforum is dan ook gestopt.
Naast ranfft.org is hier is ook nog uurwerk info te vinden:
https://www.uhrwerksarchiv.de/
Watch Database - EmmyWatch
Die informatie heb ik staan, lokaal. Heb er met de admin van ranfft.org over gemaild en die heeft de info wel - maar gebruikt die tot nader order niet omdat de kwaliteit discutabel is.
De volledigheid niet getest, maar hier zit ook een wat geavanceerdere zoekfunctie op:
Dank, Jenneke. Ik heb 'm in mijn favoriten weggezet. Eerstvolgende gelegenheid ga ik het proberen. Hoe meer info over uurwerken hoe liever.