Ranking Watch Brands

Ik ook niet👍🏻, deze hoort volgens mij ook bij een lagere instap categorie

F.P. Journe en Greubel Forsay die een betere afwerking hebben dan Patek of Vacheron ??? :joy:

zo kan mijn dochter van 8 ook nog wel een lijstje maken

Zoals de auteur op Watchuseek het omschrijft, gaat dit lijstje over adviesprijzen door de fabrikant opgegeven en niet over afwerking of kwaliteit.

Breitling heeft inderdaad een behoorlijk aantal modellen met Caliber B17 (gebaseerd op ETA 2824-2), die wat prijs betreft toegankelijker zijn dan Omega en Rolex.

Bijzonder dat Credor en Grand Seiko niet genoemd worden…

2 likes

Inmiddels ben ik zelf al voorzichtig begonnen om deze lijst bij te werken, daarbij neem ik ook zoveel mogelijk de opmerkingen van iedereen in dit topic mee. Ook ik mis nog een aantal merken, dit komt waarschijnlijk omdat de auteur een Amerikaan is.

Ik vind dat geen enkel lid van de independent watchmakers guild (ACHI) in die lijst thuis hoort.

Gs staat wel in de originele lijst.

Bijzondere ranking. Kennelijk heeft de opsteller de nullen achter de komma ervoor gezien bij Christopher Ward…

1 like

Klopt, dit was al in een eerdere reactie gemeld, de lijst in dit topic kan ik niet meer bewerken.

Ongetwijfeld zal er nog wel meer te vinden zijn. Grand Seiko staat niet vermeld en bijvoorbeeld Grönefeld is ook niet vermeld. Zoals ik eerder al schreef is deze lijst vanuit een “Amerikaans” perspectief gemaakt.

Voor mezelf ben ik begonnen om een aangepaste lijst te maken (ik houd nu eenmaal van overzichten).

Zoals beschreven heeft de auteur deze ranking gemaakt om de situering, toegankelijkheid van horlogemerken in de wereldmarkt te verduidelijken. Het is geen mening, maar er is uitgegaan van gemiddelde “vanaf” prijzen door de fabrikanten opgegeven. Het gaat dus eigenlijk om een globaal overzicht. Er staan natuurlijk ook (grote) merken bij die nog veel duurdere horloges (en goedkopere) horloges in de collectie hebben, maar daar gaat het in dit lijstje niet om.

Gooi dan even Revue Thomen uit het lijstje aub. Wat doen die daar nou ?

1 like

Gedaan, dank je wel!

1 like

Redelijk doordachte lijst. Vind alleen Hublot wat te hoog staan, so what. Wat ik het belangrijkste vind is dat de zogenaamde “Holy Trinity”, Patek Philippe, Audemars Piquet en Vacheron Constantin, wordt losgelaten. Nog sterker, de “Holy Trinity” is doorbroken en staat niet meer bovenaan.

1 like

Dacht dat Jacques Lemans uit Oostenrijk kwam maar in de lijst staan ze bij Zwitserland.

1 like

Klopt, “Jacques Lemans GmbH” heeft de “basis” in Oostenrijk, ik ben de lijst aan het bijwerken en ga dit wijzigen. Er zijn inmiddels al meer onjuistheden uit de “Amerikaanse” lijst gehaald, bij gelegenheid zal ik de bijgewerkte lijst hier plaatsten.

Dank je wel!

2 likes