Ranking Watch Brands

Vanmorgen ben ik even creatief bezig geweest met enkel lijsten van Watchuseek. De verschillende lijstjes heb ik samengevoegd op een A-vier formaat.
Het gaat hier niet om een mening, maar zoals de samensteller zelf schrijft is e.e.a. gerangschikt op de gemiddelde adviesprijzen van de merken zelf. Dus gewoon een handig lijstje om te vergelijken en voer voor een heerlijke discussie😁.

Ranking Watch Brands www.watchuseek.com
Deze rangschikking is gebaseerd op de prijs, dus op toegankelijkheid en exclusiviteit.
De lijst gaat niet over de kwaliteit van het merk, de geschiedenis van het merk of de publieke
opinie over het merk. Een voorkeurlijst zou er waarschijnlijk voor iedereen heel anders uit zien.
Deze lijst draagt bij aan het begrip van hoe de merken in de markt gepositioneerd zijn.

Ultra-level luxury (All) approx > $40,000:
Bovet De Grisogono Dewitt F.P. Journe Greubel Forsay Lang & Heyne
Philippe Dufour Richard Mille Roger Dubois R.W. Smith Thomas Prescher
Urwerk

Top-level luxury (Swiss) approx $10,000 - $40,000:
Audemars Piguet Armin Strom Blancpain Breguet Daniel Roth
Frank Muller Gerald Genta H. Moser & Cie Hublot Jaeger LeCoultre
Jaquet Droz Léon Hatot Parmigiani Patek Philippe Piaget
Romain Jerome Ulysse Nardin Vacheron Constantin

Top-level luxury (Other countries) approx $10,000 - $40,000:
A. Lange & Söhne (Germany) Benzinger (Germany) Halda (Sweden)
Harry Winston (USA) Glashütte Original (Germany) Van Cleef & Arpel (France)

Mid-level luxury (Swiss) approx $4,500 - $10,000:
Breitling Bucherer Chopard Corum Eberhard & Co
Girrard Perregaux Graham IWC Jaerman & Stübi
Omega Rolex Vulcain Zenith

Mid-level luxury (Other countries) approx $4,500 - $10,000:
Anonimo Firenze (Italy) Bremont (UK) Bvlgari (Italy) Cartier (France)
Chanel (France) Christopher Ward (UK) Chronoswiss (Germany)
Cuervo Y Sobrinos (Cuba) Dior (France) Hermes (France) Jacob & Co (USA)
Jörg Schauer (Germany) Kobold (USA) Linde Werdelin (Denmark)
Louis Vuitton (France) Panerai (Italy) Tiffany (USA)

Entry-level luxury (Swiss) approx $1,500 - $4,500:
Alpina Armand Nicolet Baume & Mercier Clerc D.Freemont Doxa Ebel
Edox Fortis Longines Maurice Lacroix Oris Perrelet Rado Raymond Weil
Revue Thommen Tag Heuer Tudor

Entry-level luxury (Other countries) approx $1,500 - $4,500:
Azimuth (Singapore) Ball (USA) Bell & Ross (France) Gucci (Italy) Junghans (Germany)
Luminox (USA) Montblanc (Germany) Mühle Glashütte (Germany) Nivrel (Germany)
Nomos (Germany) RGM (USA) Schaumburg (Germany) Sinn (Germany)
Sjöö Sandström (Sweden) Stowa (Germany) Tutima (Germany) U-Boat (Italy)

Premium (Swiss) approx $500-$1,500:
Atlantic Certina Frédérique Constant Glycine Mido Movado Tissot Victorinox

Premium (Other countries) approx $500-$1,500:
Hamilton (USA) Laco (Germany) Seiko (Japan) Vollmer (Germany) Vostok (Russia)

Basic (Swiss) approx < $500:
Jacques Lemans Swatch Wenger

Basic (Other countries) approx < $500:
Android (USA) Armani (Italy) Bernhardt (USA) Bulova (USA) Casio (Japan) Citizen (Japan)
CK (USA) Diesel (USA) DKNY (USA) Dolce & Gabbana (Italy) Festina (Spain) Fossil (USA)
Gant (Sweden).p Guess (USA) Gul (UK) HMT (India) Hugo Boss (Germany) Ingersoll (USA)
Invicta (USA) Lambretta (Italy) Michael Kors (USA) Orient (Japan) Poljot (Russia)
Pulsar (Japan) Sea-Gull (China) Sector (Italy) Skagen (USA) Stührling (USA)
Suunto (Finland) Swiss Legend (USA) Timex (USA) Triwa (Sweden)

9 likes

Zij waren je voor. Wel een leuke lijst.

1 like

:sweat_smile:

8 likes

Dank je wel, het ging mij om een handzaam lijstje op A-vier formaat.

1 like

Heb ik niet bedacht hoor😀

:thinking: ik weet het zo net nog niet…

2 likes

Rolex in dezelfde categorie met breitling en omega :rofl:

1 like

Grappige lijst, maar totaal niet relevant. Je zou Invicta nu heel hoog kunnen schatten door de list price, waar in werkelijkheid het voor 50-70% korting weggaat. Daarnaast mid-level luxury other countries, waar meerendeel van de bedrijven buiten Zwitserland gevestigd zijn, maar de horloges toch echt in Zwitserland gemaakt worden?

Hublot staat hoger in de lijst in vergelijking tot Rolex :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Ik zie Hublot staan bij “Top-level luxury”. :joy:

1 like

Vroeger (zo’n 35 jaar geleden) las ik onder meer Time Magazine en National Geographic. In een van de twee (mogelijk beide) adverteerde Piaget met de pay-off ‘The most expensive watches’ (bizar idd)… dat gaat dus niet meer op…

Het staat zo geschreven, dus is het zo :joy:

Die horen toch helemaal niet thuis in die categorie?

Ook raar dat ze Konstatin Chaykin niet hebben opgenomen. Die worden nog wel enigszins gewaardeerd (zeker die clown dingen). of je het mooi vindt is een ander verhaal.

1 like

Puur op listprice ofzo? Raar lijst zo. Bovenin JLC ook boven Lange

Als Rolex zichzelf in een andere categorie zou inschatten, gooiden ze de listprijs wel omhoog. Maar als een pepsi 15k kost bij de AD zijn er geen wachtlijsten meer want er is geen winstje meer te pakken voor de schrapers.

2 likes

Daar zijn ze hard mee bezig. Wat mij betreft is Rolex als merk echt wel beter dan Breitling of Omega. Wbt. prijzen en gewildheid dan.

1 like

Zoals ik al schreef is deze lijst samengesteld door een lid van Watchuseek, die regelmatig met dit soort lijstjes komt. Dat Christopher Ward vermeld staat bij “Mid-level luxury” kan inderdaad niet kloppen, deze horloges passen meer in een rijtje van $ 1000,00 tot $ 2000,00.

Voor mezelf werk ik dit lijstje een beetje bij, ik houd van overzichten en het helpt me in de toekomst bij het uitzoeken van een NA😀.

De goedkoopste Omega is een “DeVille Prestige” van in de €3000,00, de goedkoopste Rolex is een “Oyster Perpetual” van in de € 5000,00. Als je van de prijs van twee “goedkoopste” modellen van beide merken uitgaat, dan zit Rolex net iets hoger in het financiële segment.
Als Omega zou besluiten om het model “DeVille Prestige” met “Kaliber 2500” te wijzigen in bijvoorbeeld “Kaliber 8800”, net als Omega dat met de Seamaster heeft gedaan, zou de vanaf prijs van Omega net als de vanaf prijs van een Rolex in de € 5000,00 zijn.

2 likes

Beetje sarcasme is altijd goed!

Ach, Wat boeit het wat een horloge kost of op welke plek op een volkomen arbitrair lijstje staat?

Of… de allerergste… wat de restwaarde is :grimacing:

Als je maar iets koopt wat je mooi vindt en waarvan je iedere keer als je hem om je pols slingert denk “wow, NICE” …en koopt met geld dat je kunt missen.

2 likes

Precies, zo is het! Het blijft een heerlijke (luxe) hobby, waar we veel plezier aan beleven.

4 likes

Zoals de auteur omschreef, beschrijft deze lijst de toegankelijkheid van de merken. Bij Breitling en bij Omega (DeVille) is de instapprijs inderdaad iets lager dan bij Rolex.