Rare Breitling op MP

Wat is jullie mening over deze Breitling?

Volgens mij klopt er weinig aan dit horloge. Zou het samengesteld zijn of gewoon een fake? Ik weet dat er van alles nagemaakt wordt maar ook zo’n specifiek, niet gangbaar model?

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/564175635-aangeboden-breitling-chronograaf.html?bid_removed=1&bid_removed_code=4436e37cf7c10841ed503c825f0e9e02&removed_by=bidder&bid_cost=375%2C00&deleteAllBids=0&bidsOwner=120773

groet,
Niels

Ik zou zeggen: fake

Reden:
-blinkende Breitling-wings

Het model is Breitling Pupitre.
Maar die blinkende wings horen er, zover ik weet, niet op thuis.

Daarnaast ontbreekt de bezel.

Echte fake:D

De “bieden-vanaf prijs” zou genoeg moeten zeggen.

1000 % nep.

Dus gewoon nep en geen samenraapsel. Weer wat geleerd. :wink:

groet,
Niels

Zo’n klokje heb ik ooit eens op de rommelmarkt gezien.
Het was een quartzklokje, de drukkers en de kleine wijzers zaten er voor de show op.:wink:
Lijkt erg veel op deze.

Typisch, weer zo’n ‘Linda’ (je hebt deze kerels ook als ‘Loes’, ‘Annelies’ etc etc) met een onzinverhaal. Blijkbaar denk men dat een vrouw wat sneller wordt vertrouwd als een man.

Lijkt op een Breitling Pult, maar niet meer dan dat.

Een echte Breitling bullhead voor 250 euro 8-).
Breitling heeft niet gelijk mijn voorkeur (is persoonlijk) maar voor dat geld wil er wel een aantal kopen :).
Kunnen we mooi nog even naar een tropisch eiland op vakantie van het jaar.

Mvrgr, Andre

andre67 Schreef:

Een echte Breitling bullhead voor 250 euro 8-).
Breitling heeft niet gelijk mijn voorkeur (is
persoonlijk) maar voor dat geld wil er wel een
aantal kopen :).
Kunnen we mooi nog even naar een tropisch eiland
op vakantie van het jaar.

Mvrgr, Andre

Hoezo? Stel dat het een echte is, dan vind ik vanaf 250 euro helemaal niet zo raar voor een dergelijk afgeragd exemplaar. Op Ebay beginnen ze vaak vanaf 1 euro ;).

groet,
Niels

Met dat verschil dat ebay een veilingsite is en mp niet. Bieden vanaf 250 euro (of een andere belachelijk lage prijs) op mp, staat gelijk aan aangeven dat het een nep-exemplaar betreft.

Bert1 Schreef:

Met dat verschil dat ebay een veilingsite is en mp
niet. Bieden vanaf 250 euro (of een andere
belachelijk lage prijs) op mp, staat gelijk aan
aangeven dat het een nep-exemplaar betreft.

Precies, er staan op MP tientallen merkhorloges waarbij het bieden is vanaf zo’n 250 euro.
Deze zijn in ALLE gevallen 100 % nep.

Dit bedoel ik.

Mvrgr, Andre

WVE Schreef:

Bert1 Schreef:


Met dat verschil dat ebay een veilingsite is en
mp
niet. Bieden vanaf 250 euro (of een andere
belachelijk lage prijs) op mp, staat gelijk aan
aangeven dat het een nep-exemplaar betreft.

Precies, er staan op MP tientallen merkhorloges
waarbij het bieden is vanaf zo’n 250 euro.
Deze zijn in ALLE gevallen 100 % nep.

Dat klopt. In de meeste gevallen is het overduidelijk. Maar toch, soms zit er iets leuks tussen.

andre67 Schreef:

Dit bedoel ik.

http://www.ebay.com/itm/BREITLING-Bullhead-Pult-Pu
pitre-2117-Chrono-matic-Calibre-11-Rare-Vintage-/2
21019505174?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWat
ches_GL&hash=item3375ca0216

Mvrgr, Andre

De variant die je hier laat zien is gelijk wel de duurste. Top staat, bijzonder uurwerk etc. Ik heb de Pupitre met Valjoux handopwinder in goede staat voor rond de 1000 euro te koop zien staan.

groet,
Niels

Ik wil er eigenlijk mee zeggen dat de prijzen op MP te mooi zijn om waar te zijn.
Als het allemaal waar is wat gesuggereerd word in de advertenties dan kan je beter stoppen met werken en in- en verkopen van marktplaats en of e-bay en daarvan leven.
En een beetje fatsoenlijke bullhead kost gewoon een aardig bedrag (staan bij mij ook op de wishlist).
Ik linkte misschien naar het verkeerde voorbeeld, maar je geeft zelf al aan dat een fastoenlijk exemplaar ook al 1000 euro kost.

Mvrgr, Andre

andre67 Schreef:

Ik wil er eigenlijk mee zeggen dat de prijzen op
MP te mooi zijn om waar te zijn.
Als het allemaal waar is wat gesuggereerd word in
de advertenties dan kan je beter stoppen met
werken en in- en verkopen van marktplaats en of
e-bay en daarvan leven.
En een beetje fatsoenlijke bullhead kost gewoon
een aardig bedrag (staan bij mij ook op de
wishlist).
Ik linkte misschien naar het verkeerde voorbeeld,
maar je geeft zelf al aan dat een fastoenlijk
exemplaar ook al 1000 euro kost.

Mvrgr, Andre

Dat is waar. Je moet zeker goed opletten.
Maar stel nu dat dit een echte Breitling bullhead was. De goedkopere variant weliswaar, zonder bezel en met een kapot glaasje. Dan is bieden vanaf 250 euro toch niet zo raar? Zeker als de verloper er geen verstand heeft.
Ik kocht een tijdje geleden op MP een horloge met een lemania 5100 uurwerk voor een derde van de gangbare prijs omdat de verkoper dacht dat het uurwerk kapot was. In zijn advertentie vermeldde hij dat het horloge wel liep maar dat het opwinden zo zwaar ging. Hij wist waarschijnlijk niet dat het een automaat was.

groet,
Niels

Dan heb je goede zaken gedaan, maar dat is het bekende pareltje.
En we weten allebei dat zo`n pareltje de speld in de hooiberg is.
250 euro voor een echte afgeragde Breitling is misschien niet teveel geld, maar om deze weer in top conditie te brengen kost ook veel geld en geduld. Maar persoonlijk dacht ik dat breitlings, ook afgeragde exemplaren, nogal duur zijn.
Daar heb ik mij dan in vergist bij dit soort exemplaren.

Mvrgr, Andre