Rare Ebay melding?

Ik had destijds eens op een horloge geboden ( maar niet gewonnen ) en ik krijg VANDAAG 19 mei een bericht:

Uw gevolgd object is opnieuw aangeboden. Laat het deze keer niet ontglippen

Je kent dat wel hé…

Ik klik op de link die me naar het object grengt en lees:

Deze bieding is afgelopen. ( 0 biedingen )

Afgelopen op 17 mei ???

Nou moe ???

Marc-B1 Schreef:

Ik had destijds eens op een horloge geboden ( maar
niet gewonnen ) en ik krijg VANDAAG 19 mei een
bericht:

Uw gevolgd object is opnieuw aangeboden. Laat het
deze keer niet ontglippen

Je kent dat wel hé…

Ik klik op de link die me naar het object grengt
en lees:

Deze bieding is afgelopen. ( 0 biedingen )

Afgelopen op 17 mei ???

Nou moe ???

wat maf, ik had ldeze week ook geboden op een object en dat werd voortijdig afgebroken. Zie ik hem in de afgelopen objecten met geboden prijs 1,- terwijl ik stukken meer had geboden. Terwijl er ook biedingen gedaan waren.
Redelijk vaag verhaal maar de advertentie liep ook alles behalve normaal volgens ebaynormen.

Meestal heeft de verkoper dan de advertentie verwijderd, nadat hij een vaste prijs heeft afgesproken met een koper. Dan wordt de advertentie nog een keer geplaatst met een lage ‘buy it now’ prijs en is de deal rond. De koper betaalt dan de afgesproken prijs (via mail afgesproken natuurlijk) en de verkoper heeft geen hoge ebay kosten qua verkoopprovisie.

Gr Ron

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Meestal heeft de verkoper dan de advertentie
verwijderd, nadat hij een vaste prijs heeft
afgesproken met een koper. Dan wordt de
advertentie nog een keer geplaatst met een lage
’buy it now’ prijs en is de deal rond. De koper
betaalt dan de afgesproken prijs (via mail
afgesproken natuurlijk) en de verkoper heeft geen
hoge ebay kosten qua verkoopprovisie.

Gr Ron

Aha, dus de klok is dan buiten Ebay om verkocht.

als de klok opnieuw geplaatst is met een buy it now prijs en dan verkocht is de klok wel via ebay verkocht en moet er wel comissie betaald worden, wordt wel eens gedaan als de koper wil ‘genieten’ van de ebay bescherming…

Maar dan met een bescherming van 1 euro ofzo?

Ik denk dat het verhaal van Marc-B1 en timecat over verschillende veilingen ging, ik reageerde op Mar-B1’s verhaal, dat van Timecat heeft het nergens over opnieuw aanbieden, ik zie geen enkele goede reden waarom je anders een veiling zou doen aflopen EN opnieuw aanbieden met BIN van 1 euro…dan kun je beter alles buiten ebay om regelen…