Rare jongens die horloge liefhebbers

wat ik me afvraag, hebben jullie nou ook een tik ?
poets je bv elke dag je lievelings horloge, of draag je alleen een bepaalde kleur band etc…

ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om in te slapen met het heerlijke tikgeluid wat sommige horloges hebben :smiley:
linkerzij, knietjes opgetrokken, linkerpols onder het kussen en dan begint het feest
sommige merken zijn echt herkenbaar, zo heeft rolex gewoon een eigen sound :smiley:

ben benieuwd naar jullie tiks :smiley:

Ik draag minimaal 3 verschillende modellen op één dag. Verder ben ik vrij normaal dacht ik. :smiley:

Ik wissel ook regelmatig van horloge. Verder gaan er geen automaten om als ik die dag nog moet fietsen. Wordt elk vlekje er ter plekke afgepoetst en houd ik in krappe hoekjes altijd mij pols om mijn rug om stoten te voorkomen.

Allemaal vrij normaal dacht ik zo. :smiley:

Van mij moeten de minutenwijzer en secondewijzer volledig synchroon lopen. De minutenwijzer mag alleen op bv precies twaalf uur staan, als de secondewijzer dan ook precies op twaalf uur staat.

Ben ik soms een tijd mee bezig.

Ik wissel 2 maal per dag, maar dan zowel links als rechts.:smiley:
En om Dreski te citeren “Verder ben ik vrij normaal”:smiley:

Ik doe regelmatig het licht uit in de wc zodat ik de lume goed kan zien. Sorry, ik kan het niet helpen…

:smiley: herkenbaar :smiley:

kijk, dit soort reactie’s bedoelde ik (tu)

Het heet niet voor niets “getikt”.:slight_smile:

Dat het tikken van je horloge een vertrouwd gevoel geeft kan ik me wel voorstellen.
Helaas ben ik nogal slechthorend. Zelfs als ik mijn horloge bij de microfoon van mijn hoortoestel houd, hoor ik niets tikken.

bij mij gaat het door het kussen heen, eigenlijk raar want dan hoor ik het beter(mooier) dan boven het kussen :slight_smile:

dimi0808 Schreef:

Ik doe regelmatig het licht uit in de wc zodat ik
de lume goed kan zien. Sorry, ik kan het niet
helpen…

Ahum…Dit durfde ik niet te vertellen maar nu jij het post moet ik er ook voor uit komen.

Ik heb een nieuwe tik. Normaal pakte ik een automaat die ik wilde dragen, paar keer schudden, op tijd zetten en gaan met die banaan.
Maar sinds mijn Marina Militare waar een Powerreserve metertje op zit loop ik de hele dag neurotisch met mijn pols te draaien om die meter verder naar 100% te krijgen…

dreski Schreef:

dimi0808 Schreef:


Ik doe regelmatig het licht uit in de wc zodat
ik
de lume goed kan zien. Sorry, ik kan het niet
helpen…

Ahum…Dit durfde ik niet te vertellen maar nu jij
het post moet ik er ook voor uit komen.

Vooruit dan maar, hier nog één…

dimi0808 Schreef:

Ik doe regelmatig het licht uit in de wc zodat ik
de lume goed kan zien. Sorry, ik kan het niet
helpen…

Haha - daar maak ik me ook schuldig aan, helemaal sinds ik een Traser heb :smiley:

Grappig zeg. Zeker het Wc verhaal.
Veel herkenbare dingen, pols achter je rug houden als je langs een muur loopt. Als ik mijn laptop opstart opent hij gelijk 15 horloge geadresseerde websites.

Ach ja, wat is normaal.

Oeps, daar zou ik ook gevoelig voor zijn, maar nog nooit over nagedacht.
En zeker als ik weet dat die een dag rust krijgt, zou ik de laatste dag naar iedereen gaan zwaaien :smiley:
Voor mij dus zonder Powerreserve metertje
Bedankt voor de tip :~

  • Het vertrouwde “gerinkel” van mijn automaat. *

Echt tijdens elke meeting die ik op mijn werk heb gaat mijn horloge af, ik poets hem aan mijn shirt, leg hem op de tafel, speel met het bandje…

Als ik in de auto zit en ik rij een tunnel in, even de lume bewonderen.

Gelukkig ben ik niet de enige :smiley:

Ik schijn met een UV zaklantaarntje op de lume van het horloge dat op mijn nachtkastje komt te liggen. Zodat het goed licht geeft. :+
Ik herken ook een aantal andere genoemde zaken, zoals arm op de rug in kleine ruimtes.
Verder tamelijk normaal, denk ik. :smiley:

Ik ben vrij normaal merk ik…

Eigenlijk is het enige dat ik doe heel vaak naar m’n horloge kijken en nooit weten hoe laat het is.

Ik herken me in de meeste opmerkingen ook. Ik wil ook dat de seconden- en minutenwijzer precies synchroon lopen, ben ik inderdaad soms ook een tijdje mee zoet:)
Ik houdt ook regelmatig mijn horloge in het licht, onder een spot en dan in het donker naar de lume kijken. Ik slaap niet in met getik, omdat ik nooit een horloge omhoudt in bed. Wel luister ik op de wc soms naar het getik, ook vindt ik het leuk dat ik de verschillen kan horen tussen de verschillende uurwerken, het draaien van de rotor. Er zit verschil tussen een A.Schild automaat en een Lemania, logisch, natuurlijk, maar wel leuk om te horen. Mijn GP heeft een tikgetal van 18.000 en nog wat, de Aquastar met A.Schild uurwerk zit ergens rond de 21.000 en de ETA’s 28.800. Ook euk om naar te luisteren:D
Kortom, behoorlijk getikt hier.