Ratcheting sluiting

Hallo!

Heeft iemand toevallig ervaring met de ratcheting sluiting van monsterwatches? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar de ervaringen en eventuele foto’s .

Gaat om de volgende sluiting:

1 like

@Bauhaus en @ThaPapper hebben hem op de SKX. Als je ze lief aankijkt, willen ze vast wel even wat foto’s sturen.

Ik vind hem zelf te groot voor mijn pols (17.5)

3 likes

De mijne komt inclusief de band via Strapcode.
Past perfect op de SKX007.
Wel wat dik inderdaad maar kwalitatief zeer goed.

3 likes

De sluiting ziet eruit als een groot rechthoekig blok onder je pols en dat komt met name omdat het ook zo is.:grin:

Ik merk in de praktijk echter niets van die afmetingen of vorm. Hij is erg comfortabel omdat hij snel verstelbaar is en ik geen randjes oid voel terwijl ik daar best gevoelig voor ben.

Wat mij betreft een aanrader.:+1:

De foto’s van @Bauhaus zijn voldoende neem ik aan toch?:ok_hand:

2 likes

Ziet er hetzelfde uit als op de HFLE2016. Ik denk dat hij te groot is voor je pols.

1 like

Te groot of niet?
Hangt af van het soort horloge en gebruik denk ik

Bij mij als duiker / vakantieklok.
Hoeft niet onder een overhemd.
Daarom bij mij geen probleem.

Ben ook van plan om het op mijn skx te zetten twijfel nog welke band ik wil. (Oyster/jubilee/presid.) Ziet er idd nogal chunky uit.

1 like

En hoe mannelijk je pols is. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat TS een kinderarmpje heeft :grin:
Figure of speech, uiteraard.

2 likes

Is ook wel een beetje chunky.

Je bent welkom om 'm te passen regio Breda / Gorinchem!

2 likes

Mocht omgeving Alphen aan den Rijn meer in de richting zijn, eveneens welkom!

Hier op mijn MM300 en ook alleen een dikke +.

Tijdje geleden deze van Watchgecko besteld. Superding. Nu ook nog van 33 voor 15,- Géén geld.

2 likes

Ziet er niet verkeerd uit. Lijkt oom stukken smaller dan die van monsterwatches. Is dat ook zo? Heb je toevallig ook eigen foto’s ervan?

Smaller, breder, hoger, kleiner is lastig te beoordelen. Dit is de 22mm versie. Kan wel zeggen dat het kwalitatief zeer goed is.

1 like

Ik heb ook geen idee welke maat ik nodig heb. Ik ga de oyster band kopen via monsterwatches. Iemand enig idee welke maat sluiting ik dan nodig heb? Ze zijn in 22mm, 20mm en 18mm verkrijgbaar.

Even weten wat de eventuele tapering is van de band die je gaat kopen.

De Oyster band van Monsterwatches heeft ofwel een tapering naar 20mm sluiting, ofwel naar 18mm. Deze 22mm ratcheting sluiting gaat dan sowieso niet passen. Als ik me niet vergis tenminste.

Edit: wat is je polsomtrek @Batossai? Ik vind de Solid Oyster eerlijk gezegd best ‘lomp’. Heb zelf de band met tapering naar 18mm en vind die al massive. Laat staan de 20mm versie. Maar ratcheting clasp is wel erg praktisch. Ik mis zoiets op mijn solid oyster.

2 likes

Mijn polsomtrek is 17cm. Vrij smal dus.

Alleen in 22mm helaas…

1 like

Klopt. Ik heb destijds de 22-22 Super Oyster op mijn Turtle vervangen door een 22-20 en liever had ik achteraf zelfs de 22-18 gehad.

3 likes