Rate je ex!

Seiko SNZH51 - de basis voor de fifty fathoms.
Aangeschaft omdat ik hem op de foto’s heel mooi vond. In het echt vond ik 'm wat ielig, had allemaal net even wat groter gemogen van mij. Draagt wel heerlijk, superheldere lume. Verder een clean horloge, kwalitatief goede uitstraling en leuk te combineren met diverse natobandjes.

Heb 'm mooi kunnen ruilen voor een Seiko Solar duiker/chrono en daar ben ik veel blijer mee.

5/10

Die van MP zeker?

Er staat nu weer een fraaie op: http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1015222528-glycine-combat-sub-200m.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Nog in de stickers. En dat blijft-ie. De bezel is namelijk niet beter op de markers te krijgen dan hier afgebeeld. Klikje verder en hij staat precies even ver van het midden, maar dan rechts.

Jammer, mooi ding voor weinig, en de Japan-versie. Kost me de retour-porto, en krijg 'm “refunded”.

5/10

Meistersinger nr. 1 : handopwinder
In 2006 gekocht toen Meistersinger net bekend werd, voor ca 400.-
Bandje toch wat stug, en door de vlakke bodem niet zo fijn te dragen. Verder geen lume, en in dit geval ook een herinnering aan mijn echte ex…
Dus vorig jaar is ie geruimd.

Oordeel : 4/10

De Junghans Avantgarde Mega 1000, met als bijzonderheid dat je ook het weeknummer in het display kon weergeven. Display geweldig, maar een w a a r d e l o z e band voor een horloge in die prijsklasse. Die band kon je een meter recht vooruit steken, ongelooflijk. Dat heeft Seiko véél beter onder de knie.
Dat was voor mij een reden om hem weer te verkopen.

Oordeel: 2/10

ik kreeg spijt toen ik mijn Seiko BFK verkocht had.
Dus naar Rob voor een nieuwe.
Er staat nu een X op, maar voor de rest nog net zo fijne daily beater. 10/10

4/10 weggedaan omdat de sync via de monitor van je pc moest of via zo een doosje.

Later spijt en een beepwear datalimiet pro als aandenken terug in de verzameling

http://i.ebayimg.com/00/s/MTU0N1gxNjAw/z/~u4AAOSwkNZUejvN/$_1.JPG

4/10
Weggegeven als verjaardagscadeau aan een goeie vriend en geen moment spijt van gehad. Had zelf ook al een protrek twincept ernaast.

Zo een soort model in bi color

5/10 eerste aankoop via Marktplaats. Wist niet zeker of de beeper het nog deed. Mocht retour vd verkoper.

2/10 niet dat ie niet goed was, maar miste het kwaliteitsgevoel van saffierglas.

0/10 zeer tevreden mee, maar Had em vanaf het begin al dubbel. Dacht destijds dat het een investering zou zijn. Wist ik toen veel dat ze met elke bond daarna meerdere 007 Limiteds zouden gaan uitbrengen :blush:
En hoewel het geen submariner investering was, desondanks niet op verloren.

2 likes

Deze Omega Seamaster Aqua Terra. Prachtig horloge maar iets te groot met 41,5mm en de band zat of iets te strak of te los…Ik had al een tijdje een Rolex SND of DJ2 op het oog en om die snel te bekostigen moest de Omega gaan. Hij was binnen 12u verkocht…zo’n Aqua Terra blijft me wel trekken…spijt? Niet echt…

Laat ik ook weer een ex-Raten… (Leuk topic dit)

Floortje,… Was wel erg fijn moet ik zeggen… Een cijfer? Mmmmm… Nee, het is een horlogeforum, dus laat ik het daarbij houden. Vandaag rate ik… Eens even kijken!..

De WUS dual crown LE… Het design vind ik nog steeds erg gaaf! Maar de uitvoering liet echt te wensen over! Voornamelijk het gebrek aan AR en geen schroefkronen deed mij besluiten om deze te laten gaan… De aandacht voor dual crowns is met dit horloge wel gewekt. Momenteel is “the dual crown hunger” gestild met deze Mido…:heart_eyes:

Sinds ik deze heb is de LLD definitief uit the picture,… Hoewel,… Wat is nou definitief …:joy:

Na jaren de BFK als bullet proof weekend- en vakantiehorloge te hebben gedragen, kocht ik deze als opvolger. Het leek zo praktisch, een solar Seiko chronograaf, met alarm ook nog, maar ik kreeg er nooit een klik mee. Sowieso gaat er voor mij niets boven mechanisch, en in de Kinetic hoor en voel je tenminste nog de rotor draaien. Maar in een solar gebeurt er niks. Je ziet de kleine secondewijzer lopen, maar er is niemand thuis. Dat uitgerekend een horloge op zonne-energie zo koud kan voelen :wink: Daarbij vroeg ik me na twee weken vertwijfeld af wat ik toch in die drukke plaat had gezien. Kortom, de solar op MP gegooid en het weer goed gemaakt met ouwe trouwe BFK. Oordeel over de solar: 3/10.

En dan mijn eerste niet-Seiko automaat, in wat voor mij het ‘duurdere segment’ is. De Hamilton Khaki King. Ik heb veel van dit horloge geleerd. In de eerste plaats dat ik definitief ‘hooked’ ben wat automaten betreft. Maar ook dat beige (of champagne, zoals je bij deze moet zeggen) echt mijn kleur niet is, dat ik niet van brede metalen randen houd, en dat ik al de leeftijd heb bereikt dat de wijzers absoluut beter moeten contrasteren tegen de achtergrond :scream: . En ook dat je soms (iets) meer voor je horloge terug krijgt dan je er zelf voor hebt betaald :slight_smile: Ben dus blij dat hij weer een deur verder is, maar kijk er dankbaar op terug. Oordeel 6/10. Het ga je goed, Hammy.

8/10 Geweldenaar deze Premier, maar voor mijn ogen werden de indexen te klein…

Eens! 2 MM300’s gehad. Elke keer vind ik hem te dik en krast de bezel snel. Verder vind ik de randen om de indexen te dik. De wijzerplaat had beter die randjes niet kunnen hebben, of beter afgewerkte randjes, zoals de GS spring drive diver. De stalen band is ook niet veel soeps, maar net boven de Sumo.

De Blackbay valt ook tegen. Net als de MM300 op foto’s mooier dan in het echt. Elke keer dat ik een bb foto tegen kom word ik weer hebberig, in het echt vind ik het horloge te groot en het neppatina niet mooi.

Oris 65 is in het echt juist mooier dan op de foto. Vooral op de rivet band te verkiezen boven de Tudor!

THX!!
Was een maand aan het kijken naar een “under the radar” beater horloge.

Daarbij gedacht aan de Hamilton Khaki mechanical

En vorige week aan de Christopher Ward Slimline Square

De prijs hield me m’n bij de laatste tegen. En dat je ze moet opwinden. Heb de Seiko besteld, ben benieuwd!

Breitling B1.
8/10 ,supermooie klok maar verkocht hier op het forum voor 1200.00 in 2011.
Moest plaats maken voor een 116710 GMT die toen nog 4400.00 koste.

Altijd wel een beetje spijt gehad dat ik hem heb weggedaan,maar ik heb de 2 lullige foto,s nog.

1 like

Van de horloges die bij mij het veld moesten ruimen blijft de witte Explorer II het meeste jeuken. Verkocht om de aankoop van een lang gekoesterde wens mogelijk te maken: een GMT Master II. Rating: 9/10 dus als het ooit nog mogelijk is dan komt hij zeker terug.

4 likes

Handig ding…

Deze ooit laten gaan. Oerdom. Prachtig ding, vooral op bruin leer. Had ik graag weer gehad nu. 9/10

2 likes

Staan nog wel eens te koop, is ook geen harde stijger qua prijs dus zou moeten lukken. Ik heb dezelfde maar dan met zilvergrijze wijzerplaat. Top horloge.

16660 van en jaar of 6 geleden. Helaas geen foto’s meer van. 8/10 de eerste dweller die ik had en destijds aan Henrik van SubGMT verkocht. Nog spijt van.

Aevig huldra blauw. Erg mooi horloge en zeker een die mij bij is gebleven, maar de afwerking van mijne was matig.
Veel later heb ik nog een keer een zwarte gehad waarbij de bezel goed was en de mattering klopte. Dus er moeten ook goede blauwe huldra’s zijn.
8/10

Maar eigenlijk hou ik mezelf voor de gek, ook die flip ik wel weer :grin:
De ultieme duiker ben ik nog niet tegen gekomen.
Voor de ultieme dresser doet de wus st5 een erg goede poging.