Post een plaatje van je ex (horloge ;)) met daarbij de reden van verkoop en de mate van spijt! Ofwel: zou je de klok nog wel eens terug willen op een schaal van 1 tot 10.
1/10 = Blij dat ik er vanaf ben!
5/10 = Aardig om geprobeerd te hebben.
10/10 = Doe er alles aan om er weer een te vinden!
Met alle flipperaars hier lijkt het me een goed idee om één ex per post te doen!
Ik begin met een Glycine combat sub 11. Reden van verkoop was dat ie naar mijn smaak wat te klein en superplat droeg!
7/10
Een fijn duikertje met 2824-2. Ondanks de duidelijke inspiratiebron toch een eigen gezicht; zeker geen regelrechte hommage. Als ie langskomt tweedehands op bracelet zou ik hem nog eens proberen!
Oeh dat is een lastige… Degene waar ik het meest spijt van heb. Toevallig gister nog allemaal foto’s doorgekeken van mijn exen en bedacht me dat er aardig veel tussen zaten waar ik toch wel wat spijt van heb…
Maar op nummer één staat denk ik toch deze rus, simpelweg omdat hij in zo’n goede staat was en zeer mooi… En omdat hij dus niet veel op bracht (want een rus is al met al niet duur…).
Reden van verkoop was overigens omdat ik hem simpelweg bijna nooit droeg… Vond ik zonde.
Ik zou zeggen [B]10/10[/B].
Ik zoek regelmatig naar eentje voor een nette prijs, maar made in CCCP vind je ze niet snel. Zeker niet in zo’n goede staat.
7.7/10 + leuk ontwerp, groter dan 38mm, beetje hipster ook nog, kreeg vlotjes complimenten over dit horloge. - blijft toch een chinees, 42mm is misschien net een mm (of zelfs2) teveel, het is nogal hipster
Bezelloze horloges voelen voor mij wat te fragiel, te ‘gekleed’ aan.
Maar ik ben dan ook een boer.
Ja, heb ik ook. Ben dan geen agrariër. Maar zonder bezel is 't voor mij snel te ‘dressy’ en hoewel 't soms moet, heb ik een behoorlijke hekel aan pakken dragen. Bij mijn casual outfits draag ik graag een een duiker. Trouwens bij een pak meestal ook gewoon. Ik zeg als James Bond ermee wegkomt, dan doe ik 't ook gewoon!
Ziet er op de foto’s prachtig uit, maar om de pols zat ik continu tegen die gekke zijkant aan te kijken. Over de volledige dikte van de kast recht. Maakte hem voor mij heel snel ondraagbaar. Daarnaast ook gewoon een tik te breed (afstand tussen lugs).
8/10
Knipperlicht Seiko 5-je (SNKK45): In 2011 gekocht om aparte kastvorm. In 2013 verkocht omdat ik 'm niet veel droeg. Maar vorig jaar terug gekocht bij Rob omdat ik 'm miste. Sindsdien weer amper gedragen…
Breitling SOH46, puur weggedaan vanwege onrust (flippergedrag) en dat had ik nooit moeten doen. Mooie stijlvolle wekker die imho stijlvol en sportief tegelijk is. Mooie rustige wijzerplaat en voor mijn pols de juiste afmeting. Voordeel van geflipper is dat je alle (bereikbare) smaken kan proberen en zo een steeds scherper beeld krijgt van wat je nu echt mooi vindt. Ik geef 'm een 8/10.
Het enige horloge waar ik spijt van heb dat ik haar heb weg gedaan. Wat stond ze mooi aan mijn pols en wat was ze goed in prijs / kwaliteit verhouding.
Ik weet niet wat me bezielde destijds. Ik weet ook niet waarom ik hem te weinig droeg. Maar ook niet meer waarom ie zo nodig moest vertrekken…
Als je er 1 zoekt is ie onvindbaar.
Dat is precies de reden waarom ik juist zo van dit horloge hou. Totdat ik een submariner koop, is dit sowieso mijn primaire duiker. Sterker nog… er is er nog eentje onderweg, maar dan met een witte dial.
Voor mij de Citizen Orca. 8/10.
Weggedaan, omdat ik het teveel overlap vond hebben met de Ecozilla. De Ecozilla is inmiddels ook weg, die was toch iets te lomp.
De Orca was lekker licht, geen gezeur met batterijen of goedzetten, en een zeer apart en speels design. Die wil ik zeer graag nog een keer terug aanschaffen, maar dan het liefste op de titanium band.