Raymond Weil liefhebbers

Ik krijg echter regelmatig te horen dat het merk niet overal serieus genomen wordt. Daarbij zijn de horloges inderdaad niet waardevast: ik kocht de mijne bij een juwelier, terwijl ik hetzelfde model, type en uitvoering voor de minder dan de helft van de aanschafprijs op internet had kunnen bemachtigen. Maar ja, gekocht blijft gekocht. Daarnaast is het een prachtig horloge. Dus ik neem mijn verlies met alle liefde op de koop toe.

2 likes

Snobs …

Ook erg mooi! Die ik postte was een Parsifal Chrono. Inmiddels ruim een jaar geleden de deur uit gedaan omdat ik hem nooit droeg.

Mooie horloges maken ze. Standaard uurwerken maar ze hebben nu ook een in-house uurwerk. Jammer genoeg alleen te krijgen in 42mm of grotere horloges.

Ik draag deze zeer regelmatig

Freelander 2770 ST5

3 likes

Beste Raymond Weil liefhebbers,

Met trots kan ik zeggen dat ik een Freelancer Diver aan mij collectie heb toegevoegd, de versie met jubilee metalen band. Zeer mooi horloge.

Nu heb ik wel volgend probleem:
Voor de zomer had ik graag een ander bandje opgestoken. De gaatjes van het metalen bandje zijn echt zo klein, dat ik niet aan de veer kan met de tool die bij het bandje geleverd werd, nog de tool die ik al had.

Heeft nog iemand dit probleem gehad? Alle hulp is welkom :slight_smile:

Bedankt,
Andreas

Allereerst welkom op ons forum!

Heb je een foto toevallig? Makkelijker beoordelen.

1 like

Hm. Vrij smal idd.:face_with_raised_eyebrow:. Heb ik ook met een hoelogeband inderdaad. Als je hem een klein beetje schuin houdt, zou ie er wel tussen moeten passen denk ik. Lukt het op die manier wel?

Anders heb ik weinig andere tips dan gewoon wringen.

Hey Sebastiaan,

Bedankt, door de tool licht te draaien en wat meer te “forceren” is het inderdaad gelukt. Goed tip!

Het resultaat:

Als iemand nog leuke ideeën heeft voor bandjes, altijd welkom :slight_smile: Mocht iemand een rubberen bandje kennen dat goed matched met de blauwe ceramic bezel, laat het me weten!

6 likes

Leuke duiker. Op staal is ie sowieso leuk, maar na al die moeite vooral niet gelijk terug zetten😅

Misschien is zo’n natostrap wel iets:

1 like

Navy Barton Elite Silicone staat vast ook heel rustig bij blauw.

Het heeft niets met “op neer kijken” te maken. Horlogeliefhebbers gaan veelal voor kenmerken als:

• originele ontwerpen
  • innovatief
  • geschiedenis
  • manufactuur gemaakt (vrijwel alles in eigen huis)

Aan dit alles (en meer) voldoet Maurice Lacroix zeker niet. Daarom is het niet gewild onder horlogepuristen. Geldt ook voor vele andere merken. Verder wens ik jou/jullie veel draagplezier!

3 likes

Vandaag wederom:

3 likes

Komt maar niet van de pols…

4 likes

Zo met de feestdagen komt deze ook weer tevoorschijn!

4 likes

Ben ik echt de enige liefhebber van dit mooie merk?
:laughing:

3 likes

Even kijken, 2 jaar later een antwoord geven? Ja hoor, waarom niet? Nee, hier is nog een. Crosspost:

7 likes

Mooie Freelander Chrono. Staat je goed.