Ik weet dat hij heeeeeeeel gewaagd is maar al wel ruim 35 jaar in mijn bezit
Ja deze is eeeeeeuh… Tja… Euhmmmmm. Apart!
In 1990 was ik wel de Bom hoor Bert
Doe hem alleen nooit om maar ook nooit weg
Dank!
Ik heb er geen maar zeer mooi horlogemerk naar mijn mening
kende het merk niet maar heb een freelancer skeleton bronze gezien bij een juwelenmaker en krijg er mn kop niet vanaf
zo een prachtig ding, jammer wil de portefeuille niet mee!
Hoe verhoudt zicht de kwaliteit van deze horloges? Valt dit binnen de range Tissot/Edox?
Ik kom ze weleens tegen bij de juwelier, maar hier op het forum lees ik er weinig over.
Ik heb er meerdere gehad en het is toch wel een stapje hoger dan Tissot en Edox.
Zijn er zo weinig liefhebbers hiervan op het forum of lijkt dat maar zo.
Tsja, in Nederlands relatief onbekend, niet bij de standaard grotere juweliers in de etalage én een relatief jong merk wat in de begintijd voornamelijk quartz uurwerken gebruikte.
Ze voeren ook wat eigenzinniger modellen. In die zin wat vergelijkbaar met Edox.
Los van het feit dat ze, mocht je willen verkopen, ook afschrijven als een malle.
Ik heb er geen, maar wel een aantal keer geprobeerd voor een recente/huidige generatie Maestro met de gestileerde moderne Romeinse indices. Die frisse kijk op een klassiek guilloché wijzerplaat spreekt mij wel aan. Ook het GPHG winnende sectorontwerp heeft aantrekkingskracht. Vooral de tekst ‘automatic’ werkt toch niet helemaal in mijn optiek. Maar een Raymond Weil zou zomaar eens kunnen. Er is echter ook veel dat mij niet aanspreekt.
Gewaagd indeed! Echt een love or hate geval. Erg leuk eigenlijk, zij het niet mijn ding.
Een nieuwe Raymond Weil:
Millesime Automatic Infinite Burgundy Watch, 39 mm
Burgundy Sector Dial, Stainless Steel, Burgundy Leather Strap
Een symbool van elegantie voor naar verluidt CHF 1.575
Gelimiteerd tot 88 stuks
Jazeker. Ik heb ook een horloge van dit merk. Zie bijgaande foto.
Ik heb al eens een paar keer hier op het forum aangegeven, dat het een merk is dat niet zo vaak langskomt op dit forum. Leuk dat er nu een keer aandacht aan besteed wordt.
Mijn voornaamste bezwaar is dat je rondloopt met een naam van iemand op je pols.
Voor -en achternaam combinaties heh ik dat t meest bij. Raymond Weil, Maurice lacroix, Christopher ward etc.
Heb dan liever een “merk” naam zoals rolex, omega, universal, seiko etc.
Dat is ook gewoon een hele mooie.