Raymond Weil Nabucco GMT

Hallo allemaal,

Tijdje geleden dat ik hier op het forum was maar ik heb nu iets in mijn handen gehad waar ik helemaal bezeten van ben geworden.

De Raymond Weil Nabucco GMT. Wat een fantastisch apparaat!!!
Op de plaatjes ziet hij er al geweldig uit en toen ik hem in mijn handen had was de bewondering nog groter.

Voor ik tot aanschaf overga van de Nabucco GMT of de Chronograaf een vraag aan horlogeminnend Nederland:
Meningen aub over dit merk, dit horloge, insights die ik over het hoofd kan zien, commentaar van medebewonderaars of Breek hem helemaal af etc…???

Graag! Ik wil er alles over weten.

Bekijk de RW Nabucco op deze site:

http://www.raymondweil-nabucco.com/

of hier:

Gejo,

Mijn ervaring met Raymond Weil is zeer positief.
Kwalitatief is het zeer goed.
Service is ook prima, zijn alleen niet zo heel erg veel dealers. Maar via de dealers is de service goed.

Raymond Weil is volgens mij ook onderdeel van een groep (tissot? weet het niet zeker) ik heb namelijk wel eens een Raymond Weil band ook op een ander horloge gezien.

Het merk kan ik je dus wel aanraden, het model ken ik verder niet. Wel mooie klok!

Jack

Raymond Weil is 'n losstaand familiebedrijf. Tissot is onderdeel van de Swatch Group.

Raymond Weil maakt deel uit van dezelfde verkoopgroep als Alpina :wink:

“Raymond Weil maakt deel uit van dezelfde verkoopgroep als Alpina”

Kan best, maar desalniettemin is Raymond Weil een zelfstandige onderneming:-)

Quote van Raymond Weil: “Raymond Weil watches remains foremost a family owned company, making it unique in the world of watch making.”

Volgens mij is Raymond Weil volledig zelfstandig en niet lid van de Swatch-group.

Altijd goed om nieuwe Raymond Weil liefhebbers te zien :slight_smile:

Hier zijn mijn RW’s

De Raymond Weil W1 Chronograph (kadootje van Autoweek)

De Raymond Weil Tango Sport Chronograph

Dank, Dank,

Ik weet nu dat RW nog als een van de weinigen zelfstandig is.
Zou dit op de langere termijn meehelpen met de waarde ontwikkeling CQ afschrijving van een RW Nabucco?

Alleen al het valjoux 7753 automatisch uurwerk, ETA, dat ze zelf hebben doorontwikkeld lijkt mij de moeite waard maar we hebben het hier toch over een aanschaf van een nieuwe horloge ergens tussen de E2200,- en E 3600,-. Nog niet bepaald vintage dus!

Ik heb ergens gelezen dat RW zo’n beetje sinds de start in de jaren 70 met name werd gezien als een ‘modeklokje’. Als dit zo blijft is het dus ‘afschrijven maar’ de komende jaren.

Raymond Weil heeft bij vlagen wat modeklokjes gehad, onderkant markt.
Maar over het geheel is kwalitatief echt wel goed.

De mode in het algemeen is natuurlijk ook altijd van invloed op de waarde van een horloge. In een periode waar dun-plat-fijn de mode is zal een Nabucco minder waard zijn dan in een omgekeerde periode.

Maar over hoe waardevast een RW is hou ik even wijs mijn mond dicht :wink:
Heb er namelijk net één te koop gezet hier op het forum. (geen Nabucco hoor)

Jack