Dit horloge is van mijn opa geweest, het is een Raymond Weil Parsifal 7789 chronograph automatic
Ik kan alleen nergens online deze kleuren samenstelling vinden. Weet iemand hier toevallig iets over? De wijzerplaat is donkerblauw (is op de foto moeilijk te zien),
Ik ken deze uitvoering.
Die is origineel, uurwerk is een Valjoux 7750.
Raymond Weil serviced ze gewoon.
De Parsifal is de top lijn, met echt 18k goud en niet verguld.
Bedankt voor uw reactie!
Heeft u ook enig idee wat dit horloge ongeveer waard is. Ik zie namelijk verschillende prijzen voorbij komen, maar die hebben allemaal andere kleurstelling. Van deze combinatie kan ik niks vinden…
Nee, het is allemaal een vrij kleine niche en komt erop neer dat de prijs is wat de gek ervoor geeft.
Het loopt zeer sterk uiteen, waarbij de Valjoux 7750 modellen wel meer opbrengen dan de quartz versies.
De versies met staal/gouden banden zijn uiteraard stukken duurder dan de versies met leren band, omdat een stalen band standaard meer waard is dan leer.
De goud met stalen is op basis van de goudwaarde weer meer waard.
Nieuw heeft dit horloge vermoedelijk rond de Eur. 2500 gekost (ik heb een factuur van een nieuwe van rond 2002 met zo n bedrag voor een stalen op stalen band). Als je er nu Eur. 500-800 (mede afhankelijk van hoe het loopt) voor kunt krijgen is dat naar ik zo inschat realistisch.
Ik zie wel een gouden bezel en kroon, maar ook aardig wat gebruikssporen en alle zwarte verf is uit de nummers op de bezel.
Mijn advies (mocht je het willen):
- beurt geven (goed te doen, onderdelen voor de 7750 zijn prima te krijgen)
- kijken of de band nog oke is en zo nodig vervangen
- dragen, genieten en aan opa denken.
Een opbrengst bij verkoop is niet geweldig en je krijgt nooit meer opa’s horloge terug…
Oh en doos en papieren wil je graag erbij hebben… als ze er nog zijn.
Nogmaals bedankt voor uw reactie! Ik ben ook nooit van plan om dit horloge te gaan verkopen! ik vroeg me alleen af wat de waarde zou zijn op dit moment.
Dit model Raymond Weil Parsifal chrono heeft een Valjoux 7750 kaliber uurwerk, @Bernard geeft dat al correct aan
.
De blauwe wijzerplaat is inderdaad niet zo veel te vinden.
Maar wie bewaard heeft wat, ik heb er toevallig twee in mijn collectie waarvan een met een room-creme en een met een blauwe wijzerplaat.
De uitvoering met een stalen kast heeft een RW snel sluiter en een glasback waar het uurwerk goed is te zien.
Ik draag regelmatig een simpele Parcifal quartz, is super dun en draagt fijn, het werk loopt na 39 jaar nog steeds zonder mankementen, ooit op mijn trips in 1983 gekocht in Jakarta.