Raymond Weil Tango of Longines Conquest

Hallo,

Ik ben op zoek naar advies over horloges.
Zelf ben ik niet echt thuis in de merken…maar ik sta op het punt op een nieuw horloge te kopen.

Ik twijfel tussen deze twee types. Heeft iemand advies over kwaliteit ?

-RAYMOND WEIL 8160-ST-00208 TANGO

-Longines Conquest Quartz 41 mm - L37594766

Benieuwd naar jullie reacties.

1 like

Ik zou voor de Longines gaan. Vind het persoonlijk een erg mooi merk met een rijke historie.
Raymond Weil heb ik gevoelsmatig niets mee.

Daarnaast kijkend naar de 2 horloges gaat ook mijn voorkeur uit naar de Longines. Persoonlijk heb ik niet zoveel met die schroefjes op de kast.

Heb je ook al eens gekeken naar de Conquest VHP van Longines? Die heb ik recentelijk aangeschaft en kan niet anders zeggen dat ik het een waanzinnig mooi horloge vind.

Bottom line is dat ik denk dat je met beide horloges een uitstekende keus maakt en dat het verschil er vooral in gaat zitten als je ze in het eggie ziet en om hebt.

Succes met de keuze :+1:

2 likes

Longines… RW is een mooi merk maar Longines vind ik moderner en leuker!

1 like

Ik zou voor de Longines gaan, merk spreekt mij meer aan en vind het horloge mooier. Maar je zoekt een indicatie van kwaliteit, die kan ik niet geven.

Wel doet de Weil mij denken aan 'n Maurice Lacroix Aikon, quartz. Die heb ik hier wel regelmatig voorbij zien komen. Zoek eens op AI1008-SS002-431-1, zit een beetje in je prijsrange. Vind 'm mooier dan de Weil, wellicht een alternatief?

1 like

Bedankt voor de reactie en de tip. Ga ook even kijken naar Conquest VHP van Longines.
Ik heb de RW al in het echt gezien, maar heb nog geen juwelier gevonden waar ik ze naast elkaar kan bekijken in Regio Den Haag.

Thanks.

Ik heb de Longines gehad in blauw.

Erg mooi horloge maar ik kon niet wennen aan de vlindersluiting. Ik miste de fijnafstelling op de sluiting waardoor de band of te los of te straks zat. Dit is op te lossen met halve en hele schakels maar dat was voor mij helaas geen oplossing.
Daarna kreeg ik hem met moeite en tegen een veel lagere prijs verkocht.

Met die wetenschap zou ik zelf eerder voor de bovengenoemde VHP gaan en dan op blauw rubber.

En mocht je nog een mooie Raymond Weil zoeken, als het goed is heeft @Brambo nog mooie te koop voor een nette prijs. Die zou ik even een berichtje sturen.

1 like

Btw. Als ik tussen zo’n Longines en een Tissot Gentleman moest kiezen kreeg ik het wel moeilijk… Vooral de T1274071109101. Groen wellicht geen allemansvriend en wat trendgevoelig maar oh zo mooi. (en hij is er ook in andere kleuren…) Wél een automaat, da’s een plus of een minpunt…

Maar goed, hier vroeg je eigenlijk niet om hè :stuck_out_tongue:

3 likes

Ziet er inderdaad ook mooi uit. Bedankt voor de tip.

No prob Bob. Mooi dat ik met m’n bakkie op de bank in het zonnetje nog een soort nut kan dienen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb beide vanmiddag in het echt bekeken. Ik neig meer naar de Longines. Wat rijdlozer en strakker. De RM is ook mooi, maar wat meer bling bling.

3 likes

Altijd verstandig om te passen, dan zie je of het iets voor je is of niet.
Succes met de keuze, altijd leuk :+1:t2:

1 like

Ik vind we grote 12 en 6 een beetje groot (zou me eraan gaan storen). Verder mooi horloge

2 likes

Kijk, dat is fijn dat je een plek gevonden hebt waar je ze beide kan passen.
Ik vind zo, op basis van de foto’s, de Longines er absoluut bovenuit stijgen.

Heb je nog naar de VHP gekeken? Die plaat vind ik persoonlijk echt super gaaf.
Even uit het recente archief:

2 likes

Dit is zeker ook een mooi model.

1 like

Hier :point_up: sluit ik mij volledig bij aan.

En zeker na het zien van de foto’s die je later in dit topic gepost hebt.

Succes en veel wijsheid met de keuze, die je uiteindelijk zelf moet maken!

2 likes

Bedankt.

Longines… Hydroconquest

1 like

Om het ingewikkelder te maken, de Raymond Weil vind ik mooier dan de Longine, het ontwerp is eigentijds klassiek en origineler.

2 likes

Bedankt. Mijn voorkeur ging vanaf de afbeeldingen ook eerst uit naar de RM. Maar op het moment dat ik ze in het echt heb gezien is mijn voorkeur veranderd naar de Longines.
Hij oogt wat rustiger en robuuster.
Maar bedankt voor uw mening.

1 like