als tijd nu zo onwijs belangrijk is, zijn er ook horloges die radio controlled en thermo compensated hebben gecombineerd? ik bedoel, rc vind ik wel prettig… zo lang t werkt
ik maak namelijk wel es mee dat klokjes niet gesyncd hebben. soms dagen, weken of zelfs maanden. dan kan n gewone quartz enkele secondes afwijken.
dus zou n combi v rc en tc wat zijn? ik bedoel tc is prima, maar zonder perpetual calendar, moet ik toch om de maand aan de wijzers draaien op mn breitling emergency mission om de datum goed te krijgen…
Sowieso stel je toch elk half jaar je uurwerk weer
in als er van zomer naar wintertijd wordt
gewisseld en vice-versa?
Niet bij RC. Die horen dat zelf te doen. Maar vroeg me puur af, in het geval dat een sync niet lukt, dat de meeste RC klokjes dan ‘slechts’ op een normaal quartz uurwerkje moeten vertrouwen.
Wat bedoel je met ‘de sync niet lukt’? Ik heb een Casio, Citizen, Junghans en Seiko met rc en daarvan lukt de sync alleen niet als die in mijn kluis liggen.
Of reis je naar gebieden waar je buiten bereik van de zenders bent?
Noot: mijn vader heeft een Aldi klokje van 3 tientjes met rc, zelfs die heeft in jaren nog geen sync gemist.
Zo’n Aldi horloge heb ik ook.
Prima ding. Doet alles wat het moet doen al 3
jaar
lang en geloof me dat ie niet gespaard wordt.
En dan vraag ik me telkens af: waarom betaal ik
dan zoveel?
ik vermoed, omdat enkele ervan n combi met solar hebben. ook zal er denk ik wat hogere kwaliteit zijn in materiaal, afwerking enzo. maar knap dat aldiet n budget uitvoering kan komen.
Wat bedoel je met ‘de sync niet lukt’? Ik heb een
Casio, Citizen, Junghans en Seiko met rc en
daarvan lukt de sync alleen niet als die in mijn
kluis liggen.
Of reis je naar gebieden waar je buiten bereik van
de zenders bent?
beide. ik heb op werk en thuis niet altijd goed bereik. bovendien reis ik ook naar landen&gebieden waar geen/slecht bereik is. vandaar dat ik dacht dat gebruik v tc geen overbodige luxe is.
beide. ik heb op werk en thuis niet altijd goed
bereik. bovendien reis ik ook naar landen&gebieden
waar geen/slecht bereik is. vandaar dat ik dacht
dat gebruik v tc geen overbodige luxe is.
Juist ja. Ik kwam er onlangs pas achter dat het bereik inderdaad niet zo onbeperkt is als ik dacht. Een Griek wilde mijn Seiko SDGA001 overnemen, en bij het nazoeken kwam ik erachter dat de kans groot was dat hij in Griekenland geen sync zou krijgen. Dat had ik niet verwacht. Gelukkig wonen wij binnen bereik