Re: 1e horloge

Ik zou in jouw geval kijken voor een mooie Raymond Weil, misschien dat je met wat geluk een mooie Tag Heuer gebruikt voor 600 euro kunt vinden.
Veel succes met je zoektocht!

Ik zit eigenlijk meer te bedenken of je wel meteen 600 euro moet uitgeven aan je eerste horloge als je 16 bent. Koop eerst eens iets goedkoops (een Seiko 5 voor mijn part) en bepaal dan daarmee voor jezelf of je wel een ‘horlogedrager’ bent. Dan heb je snel genoeg vervolgens een duurder horloge gekocht.
Tot zover mijn bescheiden mening.

Ik zou zeggen een mooie Zeno. Met een beetje geluk blijf je binnen budget!
Jur

Mijn beste,

En wat te denken van de ‘Tissot Le Locle’. Voor € 330,- beantwoord dit horloge aan al je wensen. (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Nou stond ik van de week bij de Bijenkorf en had bijna dit horloge gekocht maar dan helemaal verguld:

Kost 595 euro… Ik vond het prachtig, goede afmeting (40,5 mm), mooie afwerking… normaal vind ik “open heart” niet zo maar bij deze… Maar ik had net een ander horloge gekocht en ik kon er niet achter komen hoe dik de vergulding was en wat voor uurwerk er in zat, Nu weet ik dat wel en dit horloge staat op mijn shortlist! Als iemand nog een tip heeft waar ik het voor minder kan krijgen…

ben het met paul eens! Ik heb na twee jaar zoeken een heleboel geld uitgegeven maar ik heb daar ook meerdere jaren voor gewerkt (gespaard). begin met een seiko (monsterwatches.nl) denk dat je nu heel graag wil maar dat je over 5 jaar spijt krijgt… Nu niets ‘leuks’ kopen hoe graag je ook wil. 600 euro in je zak houden en heeeeeeeel lang kijken wat je wil en als je werkt is 600 over een paar jaar meer dan 1000 en kan je iets ‘voor altijd’ kopen.
Succes en wat hier aan klokken en kennis zit haal ik en jij toch nooit dus lees mee en veel en dan rustig je keuze maken
ger

JA, JA,JA, die is perfect, zou je moeten doen. De stalen met de Romeinse cijfers en dan een bruine Hirsch 'genuine alligator" band erop. Lekker soepel en dus comfortabel bandje. Chic en toch met 39 mm van deze tijd.

Is een prima merk, zit gewoon ETA in. Is goed.

Toch blijf ik denken dat als je 16 jaar bent en nog nooit een horloge hebt gedragen, je niet meteen zoveel geld moet uitgeven aan je eerste horloge. Zoals ik eerder al zei: koop eerst eens iets goedkoops en bepaal voor jezelf of je wel een ‘horlogedrager’ bent.
Mocht je nu toch graag een wat duurder horloge willen kopen, Blade_NL… Dan adviseer ik je om eerst eens rustig een paar maanden goed om je heen te kijken naar allerlei merken en types. Koop (en lees!) eens wat horloge-bladen, ga flink struinen op internet, kijk in etalages bij juweliers, leg hier je oor te luister en spaar ondertussen nog 'n beetje door. Voordat je het in de gaten hebt, heb je veel meer horloge-kennis dan je nu hebt (want jij hebt géén horloge-kennis, zoveel heb ik al begrepen uit je woorden) en kun je een veel bewustere keuze maken dan je nu doet.

Gewoon een overheerlijke Stowa.

http://stowa.de/shop/cgi-bin/lshop.cgi?ls=e

Vooral het marine model is prachtig.

1 van de betere prijs/kwaliteit merken.

Ik kan Paul hierin volledig bijtreden. Als je echt dat geld wil uitgeven aan een eerste horloge dan doe je best eerst wat basiskennis op.
FC is een goed merk (trouwens van een Nederlander die in Zwitserland z’n (nieuw) horlogemerk gelanceerd heeft -vooral gericht op de Aziatische markt- en furore maakte met z’n opengewerkte balansjes).
Maar voor een aller-eerste horloge zou ik beginnen met een degelijke mechanische low budget (rond 100 à 150 Euro) Die vindt je vooral bij Seiko en bvb sommige “russen” (Poljot, Vostok Europe enz…). Daarna kan je wat doorsparen en ondertussen een betere mening vormen over welke stijl je echt wil.
Internet (bvb Ebay) en horlogemagazines (in die volgorde), zullen daarbij heel veel duidelijk maken.

't Is maar een suggestie, dus…

Vriendelijke Groeten,

Morse.

Mijn beste,

Ik heb tot dusverre met veel aandacht dit topic gevolgd en wil je nog op de volgende site attenderen.
Te weten:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//antiek-kunst.marktplaats.nl/horloges/104472386-seiko-5-military-snx803-met-zichtbodem.html

Dit is een werkelijk prima mechanisch horloge (heeft tevens een zichtbodem) met een zeer fatsoenlijke prijs, voor een beginnend horloge collectionneur.
Overigens is dit een waardig en vertrouwd adres (Watchmore Leidschendam) de eigenaar is de heer A.Vreugdenhil welke ook op het horlogeforum actief is onder de naam vreugd2.
Succes met de uiteindelijke aankoop, laat het ons weten. (tu)

Orlologio Signaturis Temporis

Zoals gezegd, doe je er goed aan je eerst van alle kanten te oriënteren. Ook op internet. Er is niet zoiets als één site waar je alles vindt wat je wilt weten. Dit is een kwestie van flink rondkijken, zoeken via google, op allerlei forums je oor te luister leggen (en vragen stellen!), beetje snuffelen op eBay (eBay.de is daar wel geschikt voor, vind ik zelf) en verder alles lezen wat je tegenkomt over horloges (bij de betere boekhandel vind je vast wel een rijtje horlogetijdschriften in het rek).
Oh, en als je toevallig mensen kent die een horloge-tic hebben, praat dan ook eens met hun. Er gaat vast een wereld voor je open! Na verloop van tijd ga je vanzelf merken dat je je steeds meer oriënteert op bepaalde modellen of types (of merken) horloges.
En heb vooral geen haast met die eerste aanschaf.

Ja, met een Seiko 5 is natuurlijk helemaal niets mis! :slight_smile:

Ik zou in jouw geval kijken voor een mooie Raymond Weil, misschien dat je met wat geluk een mooie Tag Heuer gebruikt voor 600 euro kunt vinden.
Veel succes met je zoektocht!

Ik zit eigenlijk meer te bedenken of je wel meteen 600 euro moet uitgeven aan je eerste horloge als je 16 bent. Koop eerst eens iets goedkoops (een Seiko 5 voor mijn part) en bepaal dan daarmee voor jezelf of je wel een ‘horlogedrager’ bent. Dan heb je snel genoeg vervolgens een duurder horloge gekocht.
Tot zover mijn bescheiden mening.

Ik zou zeggen een mooie Zeno. Met een beetje geluk blijf je binnen budget!
Jur

Mijn beste,

En wat te denken van de ‘Tissot Le Locle’. Voor € 330,- beantwoord dit horloge aan al je wensen. (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Nou stond ik van de week bij de Bijenkorf en had bijna dit horloge gekocht maar dan helemaal verguld:

Kost 595 euro… Ik vond het prachtig, goede afmeting (40,5 mm), mooie afwerking… normaal vind ik “open heart” niet zo maar bij deze… Maar ik had net een ander horloge gekocht en ik kon er niet achter komen hoe dik de vergulding was en wat voor uurwerk er in zat, Nu weet ik dat wel en dit horloge staat op mijn shortlist! Als iemand nog een tip heeft waar ik het voor minder kan krijgen…

ben het met paul eens! Ik heb na twee jaar zoeken een heleboel geld uitgegeven maar ik heb daar ook meerdere jaren voor gewerkt (gespaard). begin met een seiko (monsterwatches.nl) denk dat je nu heel graag wil maar dat je over 5 jaar spijt krijgt… Nu niets ‘leuks’ kopen hoe graag je ook wil. 600 euro in je zak houden en heeeeeeeel lang kijken wat je wil en als je werkt is 600 over een paar jaar meer dan 1000 en kan je iets ‘voor altijd’ kopen.
Succes en wat hier aan klokken en kennis zit haal ik en jij toch nooit dus lees mee en veel en dan rustig je keuze maken
ger