Re: 2K en Nu?

Weet je nu ècht niet zèlf een beeld te krijgen van wat er voor rond de 2K (toch niet het minste budget…) te koop is? Heb je nu werkelijk de mening van anderen nodig om zicht te krijgen op het aanbod of ben je gewoonweg lui? ::o::o::o:S

FF de knuppel in het hoenderhok…

Gr Ron

Ik vind het ook een beetje lui…
Het werkt toch andersom? Eerst kijken wat je mooi vind en dan kijken
wat dat kost en of het financieel lukt…
Nu komt het een beetje patserig over.
‘Zo, maakt me niet uit waaraan maar we gaan eens even 2K stukslaan’.

+1

Dan wordt het doorsparen:D

Beste -ej-

De combinatie van een klassieke chrono op een rubberen band voor zo’n bedrag kan ik helemaal niet volgen.
Ik krijg daar wat rillingen over mijn rug van.
In ieder geval succes met je zoektocht.

Flip.

Sparks Schreef:

Beste -ej-

De combinatie van een klassieke chrono op een
rubberen band voor zo’n bedrag kan ik helemaal
niet volgen.
Ik krijg daar wat rillingen over mijn rug van.
In ieder geval succes met je zoektocht.

Flip.

Mee eens… Het is mij ook niet duidelijk wat je nu precies zoekt. Zoiets?

Vertel…:sunglasses:

ej geeft duideluik aan lederen band of------rubber
is toch niet moelijk of maakt het verschil wie de vraag steld?

Ik denk bij een klassieke chrono aan zoiets…

En ik kan me voorstellen dat meerdere dat hebben. Vandaar de onduidelijkheid, dit is icm rubber een gruwel.

Ik heb sowieso helemaal niets met rubber.

klassiek uit 1988???

Dit is een klassieker…

Op Chrono24 staan diverse Mille Miglia chrono’s met een prijs onder de EUR 2.000. Niet nieuw natuurlijk.

En louis, natuurlijk, hoe kunnen we nou de speedmaster vergeten…

-ej- Schreef:

beetje onzin dat klassiek en rubber niet samen
gaan,
jeager, patek, brequet, ulysse nardin en velen
maken mooi horloges met klassiek uitstraling en
rubber band. ik bedoel klassieke look geen vintage
dus.

niet mijn eerste keus maar een reverso met rubber
bv.

http://www.chrono24.com/images/uhren/images_91/s0/
1536091gross.jpg

Je hebt een ruime definitie van klassiek. Pateks op rubber, bedoel je de Aquanauts? Niet echt het klassiekste model van Patek. Om over de hele range van Ulysse Nardin maar te zwijgen…

Maar goed, je vraagt de hulp van dit forum in. Misschien moet je wat duidelijker zijn wat je echt zoekt. Klaarblijkelijk is het niet iedereen duidelijk.

Niet op Chrono24 kijken. Is bijna altijd te duur! De adverteerders leven vaak van horloges. Dat levert andere prijzen op.

Ten tweede: voor minder dan 2K kun je de prachtigste horloges kopen. Sterker nog: dat is veel leuker! Een juweeltje scoren voor zo min mogelijk geld. Er zijn heel veel horloges van veel minder dan 2K kosten die vele malen exclusiever zijn dan de dure jongens. Een groot aantal forumleden heeft een horloge in zijn (of haar!) bezit waarvan er maar 1 of 2 in Nederland zijn. De zoektocht naar zo’n exemplaar geeft mij tenminste meer plezier dan een duur doosje dat achteloos over de toonbank geschoven wordt door een horlogedealer!

Als je op fora zoals hier kijkt, kom je ook hele fraaie exemplaren tegen die een stuk goedkoper zijn. Een ander fora, waar je (veel) meer kunt vinden is TZ-UK. Je kunt daar soms (of volgens mij vaak!) de prachtigste exemplaren vinden voor bedragen die gemiddeld 1/3 lager liggen dan op Chrono24.

Menno

Is het mogelijk dat je de “verkoop” sectie van TZ-UK alleen kan zien als je ingelogd bent? Of kijk ik met mijn neus?

Ik wil wel lid worden als dat het probleem is, maar de registratie is gesloten omdat er schijnbaar veel nieuwe leden uit het oostblok bijkwamen (Bots?)

Groeten

Je kunt jezelf geloof ik nog wel aanmelden, maar je moet 50 postings op/in andere delen van het forum plaatsen. Een drempel. Ik heb daarover een pittige emailwisseling gehad met Eddie… maar ik kreeg mijn zin niet. Gewoon 50x een posting.
Overigens weet ik dat een aantal leden van dit forum de laatste weken een account heeft geopend bij TZ-UK. Ik kom ze regelmatig tegen op ‘Watch Talk’ en ‘George and Dragon’.

Het prettige van TZ-UK laat zich in twee zinnetje samenvatten: net zo’n goeie sfeer als hier en groter aanbod van interessante horloges.

Dat laatste is niet verwonderlijk: er zijn meer Engelstalige mensen dan Nederlanders die horloges leuk vinden!

Menno

Omdat je het aangeeft als optie; zou ik nog even lekker doorsparen!

Nou, ik ben ook lid geworden van TZ-UK.com, je mag idd pas op de sales corner na een aantal posts (25), maar met een eind slap ouwehoeren en iedereen welkom heten kom je een eind. Nog maar 3 te gaan, de verwachtingen zijn hooggespannen ondertussen. Iemand noemde het ook wel Aladdin’s grot (misschien bedoelde hij Ali Baba)

Groeten

Weet je nu ècht niet zèlf een beeld te krijgen van wat er voor rond de 2K (toch niet het minste budget…) te koop is? Heb je nu werkelijk de mening van anderen nodig om zicht te krijgen op het aanbod of ben je gewoonweg lui? ::o::o::o:S

FF de knuppel in het hoenderhok…

Gr Ron

Ik vind het ook een beetje lui…
Het werkt toch andersom? Eerst kijken wat je mooi vind en dan kijken
wat dat kost en of het financieel lukt…
Nu komt het een beetje patserig over.
‘Zo, maakt me niet uit waaraan maar we gaan eens even 2K stukslaan’.

+1