Re: Aanschaf IWC

Beste Amaille,

voor mij de limited. Ik vind de bruine kleur top bij dit model en ondanks het “grote” aantal van 1630 denk ik dat je een vrij unieke en aparte klok draagt. Was laatst trouwens bij een juwelier in Eindhoven en die vertelde dat hij al erg moeilijk te krijgen is. De 5001 vind ik ook mooi maar…maar…ik weet niet, heeft voor mij geen X-factor. Je kent dat misschien wel met auto’s, Mercedes is een topauto (vind ik;)), maar alles is goed aan die auto, hij rijdt te makkelijk, alles gaat vanzelf. Er zit te weinig uitdaging in. Dat heb ik met de Portuguese ook een beetje, er valt niets op aan te merken en dat maakt hem een beetje saai. Velen van jullie zullen dat niet me me eens zijn maar gelukkig zoveel liefhebbers, zoveel smaken!

groet, Wimster

Wimster2 Schreef:

Beste Amaille,

voor mij de limited. Ik vind de bruine kleur top
bij dit model en ondanks het “grote” aantal van
1630 denk ik dat je een vrij unieke en aparte klok
draagt. Was laatst trouwens bij een juwelier in
Eindhoven en die vertelde dat hij al erg moeilijk
te krijgen is. De 5001 vind ik ook mooi
maar…maar…ik weet niet, heeft voor mij geen
X-factor. Je kent dat misschien wel met auto’s,
Mercedes is een topauto (vind ik), maar alles is
goed aan die auto, hij rijdt te makkelijk, alles
gaat vanzelf. Er zit te weinig uitdaging in. Dat
heb ik met de Portuguese ook een beetje, er valt
niets op aan te merken en dat maakt hem een beetje
saai. Velen van jullie zullen dat niet me me eens
zijn maar gelukkig zoveel liefhebbers, zoveel
smaken!

groet, Wimster

zoals ik al zei ik zou ook voor die kiezen ( die limited) . in horloge land zie je de 5001 al zo vaak voorbij komen. ( hoe geweldige klok het ook is, qua uurwerk en qua vormgeving, ik vind hem geweldig ) maaqr een mercedes s klasse is ook duur en ook geweldig en af, maar die zie je ook teveel rijden. doe mij dan maar een goedkopere waar je er minder van ziet, maar die ook goed en compleet is.

ik ben benieuwd …

seamaster Schreef:

ik ben benieuwd …

mvrgr joost

ik ook

Jaap,

Grappig dat je dat zegt. Ik heb zelf een Portugieser. Ik heb daar nog nooit iemand mee gezien. Terwijl ik hier op het forum een aantal mensen iedere keer weer hoor zeggen dat ie zo gewoon is en dat je 'm zo vaak ziet.

Ik dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar zie jij 'm ook niet zo vaak…Verkeren we misschien niet in de juiste kringen :wink:

Alle andere kwalificaties: mee eens. Maar elegant vind ik hem toch echt niet en de twee alternatieven evenmin.

Hi Antoon,

Misschien word de keuze nog wat moeilijker, maar er zijn ook nog mooie vintage IWC horloges te koop.
en die zijn stukken goedkoper ,zo rond de 1000,- euro


46mm diameter Portugueser met originele amaille , uh emaille wijzerplaat ,geblauwde wijzers zwanenhals fijn regeling
geschroefde chatons en vergulde platines.

en met glazen doorzon achterkant :slight_smile:

IWC advertentie uit de twintiger jaren

Succes verder met deze moeilijke keuze,
André

Marc,

Feit: in 8 Europese landen waar IWC de Saint-Exupery levert worden maar 65 exemplaren uitgezet. Dus ik zou zeggen dat (in Europa) dit echt wel een limited edition is. Dat is 8 horloges per land.

En trouwens…1630 is zoveel toch niet? Als je dat afzet tegen het aantal Rolexen en het aantal Cartiers per jaar :wink:

Dag Andre,

Ik stuur je zojuist een PB.

Groet,

Richard

Wauw, deze vind ik nog veel mooier. Alleen die maat vind ik niks.

kom kom… “think global”… De VS is tegenwoordig maar een e-mailtje of telefoontje bij je vandaan.
Eitje om je “limited edition” uit Omaha te halen !!

Groet
Mark

Roemer Schreef:

Wauw, deze vind ik nog veel mooier. Alleen die
maat vind ik niks.

Hij is misschien wat aan de kleine kant, maar hij zit bij mij toch wel mooi om de pols :slight_smile:


André

Nou Andre, ik bedoelde dat ik hem veel te groot vind. Je schreef 46 mm, maar zo te zien klopt dat niet. Of je hebt reusachtige polsen… Staat je inderdaad super! Is dat een breuk in het emaille daar bij 4/5 uur?

Als je goed kijkt loopt de breuk ook door op de kast :wink: Zal dus wel een zwarte haar zijn.

Reusachtige polsen ? Nee, 18cm omtrek Roemer.
Wijzerplaat is 100% OK, zijn wat haren die er overheen vallen.
en mijn Marina Militare is nog wel wat groter, zie onder dat onderwerp.
de huidige Flieger serie van IWC is trouwens ook 46mm, zou zeggen probeer zelf ook eens een wat groter diameter horloge.
tot voor een jaar geleden vond ik zelf 42mm ook de limit :slight_smile:
heb sindsdien al heel wat horloges gekocht in de 43-47mm klasse.
o.a. mijn Omega 46mm in het woensdag topic

groet, André

Mijn polsen zijn in ieder geval een stukje smaller. 40 mm is voor mij het max. Groter vind ik te opzichtig en niet chic. Ik neig zelf juist weer meer naar kleiner. Maar toegegeven: het staat jou erg goed, zo vanaf de foto en het horloge vind ik afgezien van de maat prachtig.

Mooie klokken, Andre! Perfecte maatvoeringen van 43 t/m 47 mm. !

Ja die maat 43-47mm vind ik zelf momenteel het beste en mooiste bij mij passen.
Ik zie veel mooie en aantrekkelijke horloges in de categorie 48mm plus, maar die zijn voor mij dan helaas weer te groot, ik vind dat de bandaanzetten nog wel op de pols moeten zitten,
zogauw die uitsteken vind ik dat dus zelf geen gezicht.

heb er overigens ook nog zat in de categorie 36mm-42mm. :slight_smile:

groet, André