Re: Aanschaf IWC

als ik tussen deze iwc’s moest kiezen dan werd het de bovenste , ik heb de onderste ook bij een juwelier gezien en ik was er niet echt van onder de indruk.
welke omega had je willen kopen ?

Joost,

Was je er niet kapot van? Ik heb morgen in Haarlem een afspraak om m te bekijken. De importeur zorgt dat ie er morgen ligt. Dat specifieke exemplaar is niet te koop, maar ik kan wel besluiten om m te laten leveren in februari 2007. Wat vond jij er niet mooi aan?

Groet,

Richard

de Antoine!! erg mooi horloge.

als ik tussen deze iwc’s moest kiezen dan werd het de bovenste , ik heb de onderste ook bij een juwelier gezien en ik was er niet echt van onder de indruk.
welke omega had je willen kopen ?

Joost,

Was je er niet kapot van? Ik heb morgen in Haarlem een afspraak om m te bekijken. De importeur zorgt dat ie er morgen ligt. Dat specifieke exemplaar is niet te koop, maar ik kan wel besluiten om m te laten leveren in februari 2007. Wat vond jij er niet mooi aan?

Groet,

Richard

de Antoine!! erg mooi horloge.

Ik zou ook de Portugieser kiezen. Maar 't blijft natuurlijk heel persoonlijk.

Ik zou zonder te twijfelen voor de Portuguese Automatic gaan.

Die 2 omega’s doen mij persoonlijk helemaal niets.

hoi richard,

ik vind hem niet lelijk maar ik zou hem niet kopen ,
deze vind ik mooier , al ben ik uit eindelijk voor de navitimer gegaan

voor mij zou het tussen The Portuguese Automatic en de seamaster chrono gaan , de seamaster vind ik zelf ook een erg goed geslaagd model , al zou ik hem dan weer in het geheel zwart nemen…veel succes met de moeilijke keuze

Het zal mij morgen benieuwen, Joost. De plaatjes zien er goed uit. Maar of ie in het echt ook zo mooi is…? Misschien dat ie me ook wel tegen valt.

Portugieser, geen twijfel mogelijk. Beide Omega’s kunnen er ook niet aan tippen…

Zeker de Portugieser Automatic. Da’s van deze drie de enige met een manufactuur uurwerk. Kost wel heel wat meer dan de andere twee.

Zonder twijfel de Portu… men wat klok… kwijl… slab vergeten…

Staat bij mij op de wishlist op 1 maar zijn prijs, doet mij besluiten nog steeds de slab te dragen.

Uit dit rijtje zou ik nu gaan voor de Portugieser 5001 maar op termijn wil je er misschien een wat sportiever model naast en dan is de st. Exupery een zeer goede keuze. De aparte uitvoering en gelimiteerdheid maken het over een aantal jaren denk ik een gewild collectors item. Ik heb de Portugieser zelf en het is en blijft een prachtig stijlvol horloge, fantastische afwerking en een geweldig uurwerk met een lange en rijke historie. Als je de Portugieser om je pols hebt kun je er maar met moeite je ogen vanaf houden, je bent dus gewaarschuwd.

Succes met je keuze…!

Die vind ikzelf ook mooier. Combineert ook wat gemakkelijker.

Da’s eenvoudig: de 5001…

Ik wordt altijd een beetje lacherig van “een uniek horloge waarvan er maar 1630 worden gemaakt”… Da’s natuurlijk niet echt een limited edition huh ?! Met dit soort oplages zullen er altijd nog wel exemplaren beschikbaar zijn, maak je geen zorgen…
1630 exemplaren, da’s meer dan de helft van de TOTALE JAARLIJKSE productie van dit merk:


… en zo zijn er nog tientallen voorbeelden te geven.

Het komt natuurlijk neer op persoonlijke voorkeur: wil je een chrono, hoeveel waarde hecht je aan een “manufactuur” uurwerk, hoeveel waarde hecht je aan een “limited edition” (waarbij de heren van IWC marketing zich natuurlijk kapot lachen als ze een serie van 1630 nog als “limited” kunnen aanprijzen).

Ik ben nu eenmaal niet zo’n fan van chrono’s, dus voor mij was 't simpel:

Groet
Mark

In zekere zin heb je gelijk wat de Exupery betreft, maar vergis je niet. Ik sprak een paar weken terug een Duitse verzamelaar en die liet me weten dat de Exupery daar niet meer via de gangbare kanalen te krijgen is. De dealers zijn door hun voorraden heen. Het gevolg is dat op Ebay al boven de catalogusprijs geboden wordt als hij te koop wordt aangeboden. In NL is hij nog wel te vinden, maar ik denk niet dat het nog lang zal duren voordat hij hier ook niet meer via de dealer te koop is. Just my 2 cents…

Maar goed, onze favoriet is natuurlijk hoe dan ook de Portugieser automatic :slight_smile:

Nou, the Portuguese Automatic vind ik in ieder geval een model waar ik niets, dus eh … niets op heb aan te merken. De andere twee scoren op dat punt bij mij net iets minder. De Portugieser is tevens een model dat algemeen wordt gezien als een modern icoon. De andere twee hebben dat duidelijk niet. In die zin is de keuze (los van financiele aspecten) eenvoudig.

Volgens mij staat het nu 30 tegen nul mbt de adviezen.

Ook met zéér grote voorsprong zou ik blind de Portuguese kiezen. Ik heb de Spitfire in mijn handen gehad
en ondanks dat deze wat gegroeid is naar 42 mm, wat ik overigens mooier vind dan de voorgaande, kan hij niet
tippen aan de superieure schoonheid van de Portuguese.

De Seamaster echter is ook bewonderingswaardig en die heb ik toevallig vorige week live kunnen aanschouwen in het evenzo
bijzonder en zéér kompleet KaDeWe warenhuis in Berlijn (een vestiging van Karstadt overigens) waar veel superlatieven
te koop zijn. Hier heeft Omega een eigen shop in een shop met natuurlijk een zeer uitgebreide kollektie.
En inderdaad deze sprong er dan ook volledig uit in één van hun etelages dat ik hem eigenlijk wel graag even in mijn
handen had willen hebben. Dit natuurlijk naast de Jaegers, de Lange’s , de Patek’s etc die er 5 meter naast lagen of ik denk
nog liggen.

Bij de weg de Speedmaster met een stalen band is ook om te stelen.

Sterkte in je keuze, ben benieuwd.

gr