Mooi hoor! Wat voor camera en lens heb je/gebruik je?
Ja ik heb ook al gezocht naar zo’n mini-studio. Ik weet dat de Xenos ze ar en toe in het assortiment heeft voor een paar tientjes (dubbelzijdig tentje met 2 kleuren, statief en lampen) Ik gebruik de kitlens 18-55mm op mijn Nikon D3200 maar ik krijg het nooit voor elkaar om zulke mooie macro foto’s te schieten. Hij wil op de een of andere manier niet scherp stellen. Niet automatisch en al helemaal niet handmatig. Nu ben ik ook een echte amateur (zelfs dat is nog te veel eer) als het op fotograferen aankomt hoor.
Mijn Nikon komt haast niet van de automatische stand af. Maar zo’n ministudio moet ik ook maar eens aanschaffen.
Geweldige klok ( en bijbehorende foto’s)
Ik vind,na even zoeken op het net, een Hoya close up set voor de standaard 18-55mm Nikon lens waarmee macro foto’s wel mogelijk zijn. Een stuk voordeliger dan een dure macro lens! Denk dat ik ze maar ga bestellen 
Wow, heel fraai!
(tu)
Geweldige camera (I know) en met kennis van zaken gebruikt! Complimenten (tu)
Mooi(tu)
And the winner is…
Foto Nr 4
Grt.
Mooie foto’s van een mooi horloge!
Mooie foto’s en mooie, niet te patserige, Rolex.
Mooie foto’s.
Ik heb een tijdje terug zo’n mini fotostudio in de aanbieding gekocht bij Marskramer. Werkt prima!
Jeffreyh1984 Schreef:
Ja ik heb ook al gezocht naar zo’n mini-studio. Ik
weet dat de Xenos ze ar en toe in het assortiment
heeft voor een paar tientjes (dubbelzijdig tentje
met 2 kleuren, statief en lampen) Ik gebruik de
kitlens 18-55mm op mijn Nikon D3200 maar ik krijg
het nooit voor elkaar om zulke mooie macro foto’s
te schieten. Hij wil op de een of andere manier
niet scherp stellen. Niet automatisch en al
helemaal niet handmatig. Nu ben ik ook een echte
amateur (zelfs dat is nog te veel eer) als het op
fotograferen aankomt hoor.
Heb je al eens geprobeerd ietsje verder van het onderwerp af te gaan staan met je camera? Mogelijk sta je er net te dicht op. Ik had met mijn camera hetzelfde probleem.
Dus begin een stuk van je onderwerp af, en als hij dan wèl scherpstelt steeds iets dichterbij. Dan weet je voortaan ongeveer tot hoe dichtbij je kunt komen.
Btw TS: dat zijn idd hele mooie foto’s!
Petje af…
mooi gedaan, sfeervolle plaatjes van een schitterend horloge (ik spreek uit ervaring:-) maar nu nog een keer een setje met de kroon dichtgeschroefd, op de een of andere manier leidt dit af en stoor ik me er aan…maar goed das persoonlijk…ik heb dat ook als de bezel niet netjes op 12uur staat…
Heb je al eens geprobeerd ietsje verder van het
onderwerp af te gaan staan met je camera? Mogelijk
sta je er net te dicht op. Ik had met mijn camera
hetzelfde probleem.Dus begin een stuk van je onderwerp af, en als hij
dan wèl scherpstelt steeds iets dichterbij. Dan
weet je voortaan ongeveer tot hoe dichtbij je kunt
komen.
Ja klopt hoor, dat is het probleem ook. Op den duur komt het brandpunt achter het te fotograferen object en kun je niet meer scherp stellen. Maar om mooie detailfoto’s te krijgen in een hoge resolutie zul je toch aan een macro lens moeten. Inzoomen en bijsnijden op de pc lijdt toch tot verlies van beeldkwaliteit.
Mooi hoor! Wat voor camera en lens heb je/gebruik je?
Ja ik heb ook al gezocht naar zo’n mini-studio. Ik weet dat de Xenos ze ar en toe in het assortiment heeft voor een paar tientjes (dubbelzijdig tentje met 2 kleuren, statief en lampen) Ik gebruik de kitlens 18-55mm op mijn Nikon D3200 maar ik krijg het nooit voor elkaar om zulke mooie macro foto’s te schieten. Hij wil op de een of andere manier niet scherp stellen. Niet automatisch en al helemaal niet handmatig. Nu ben ik ook een echte amateur (zelfs dat is nog te veel eer) als het op fotograferen aankomt hoor.
Mijn Nikon komt haast niet van de automatische stand af. Maar zo’n ministudio moet ik ook maar eens aanschaffen.
Geweldige klok ( en bijbehorende foto’s)
Ik vind,na even zoeken op het net, een Hoya close up set voor de standaard 18-55mm Nikon lens waarmee macro foto’s wel mogelijk zijn. Een stuk voordeliger dan een dure macro lens! Denk dat ik ze maar ga bestellen 
Wow, heel fraai!