Re: Binnenkort, nieuw Nederlands horlogemerk

10 stuks, dat is niet veel, ‘Antoine Maillé’ klinkt ook niet echt Nederlands, maar ik ben er wel benieuwd naar!

Merk van Antoon zelf neem ik aan :wink: Ik ben benieuwd wat je ons gaat aanbieden.

Ik ben zeer benieuwd! Kun je al een klein tipje van de sluier oplichten? Wat voor soort horloge moeten we aan denken? Dresswatch, duiker, …???

Vind het erg leuk voor je. Maar ik dacht dat we hier geen reclame maakten voor onze eigen toko. Dat was toch … eh… SPAM? Of is dat vloeken in de kerk?
Jur
ps, gewoon een vraag he? Omdat we andere bedrijfjes weghonen…

Hoe het ook zij, ik vind het tof voor je, Antoon, dat je met je eigen merk komt! (tu)
Het zou mij niets verbazen als het op Prim-leest geschoeid is. En daar is naar mijn gevoel niets mis mee. Verras ons! :slight_smile:

Antoon,

een eigen merk dat is natuurlijk waar elke liefhebber / ondernemer van droomt.

Kijk een serie van 10 stuks is natuurlijk nog niet echt een merk, daar heb je naar mijn idee toch wel wat meer modellen voor nodig. En is limited edition een echt totaal eigen ontwerp f is het op basis van PRIM onderdelen.

manufactuur houd in dat je het grootste deel van het horloge in eigen huis vervaardigd en het uurwerk in zijn totaliteit in eigen huis. Nu vermoed ik dat je hier bedoelt dat je een eigen uurwerk van PRIM gaat gebruiken. In dat geval zou het om een manufactuur uurwerk gaan als het in een PRIM horloge zit. Zit het in een Maille horloge dan is het weer inkoop. Mits Maille een eigendom is van PRIM en volledig in hun fabriek gemaakt wordt. Maar zoals ik het hier lees gaat het om een merk van jou, dat eerst met ETA en later met manufactuur wordt uitgevoerd.

Op dit moment maakt van der KLaauw gigantisch interessante modules die gemonteerd worden op een 2824. DIe modules zijn behoorlijk manufactuur te noemen. ( waarschijnlijk bij gebrek aan tijd, en om de prijs acceptabel te houden, maakt van der KLaauw geen eigen uurwerken. De kennis en expertise heeft hij zeker. )
Van der Gang is bezig met eigen modules, en ze zouden wel een eigen uurwerk willen. Na jaren ervaring vermoed ik dat ze die potentie inmiddels hebben. Goed het gaat hier natuurlijk over 2 merken die al aardig lang mee draaien inmiddels en waarvan zeker van der Klaauw een soort horloge professor producent is. Het zou mega bijzonder zijn als jij dat weet te overtreffen door opdit moment met een echt Nederlands manufactuur uurwerk te komen. Maar waarvan ik vermoed dat dat niet het geval is.

ik ben benieuwd naar wat het gaat worden. En wens je succes met de voorbereidingen.

Spannend “Antoine”, ik ben erg benieuwd!
En dat je volgend jaar eigen uurwerken gaat maken is helemaal fantastisch, waar gaat je je atelier opzetten om die te bouwen?

Neehee Jur! Dit is geen reclame, dit is nieuws! :wink:

Hoi Antoon,

Ik ben heel benieuwd! Dit is eigenlijk de ultieme droom voor een liefhebber van horloges, je eigen merk. Gezien je smaak, en wat er mogenlijk is bij Prim, moet er vast iets fraais uit komen.

Ik hoop (en verwacht) dat het iets vriendelijker wordt ontvangen dan het ‘Koolhoven’ initiatief op het andere forum.

Groeten,

Martin

prachtig antoon een eigen merk met hoop ik een eigen gezicht dat is toch de droom van iedere zelfstandige ondernemer in horlogeland veel succes gr hans

Ben ook heel benieuwd wat dit gaat worden.

Even afwachten dus.

Mijn beste,

Hulde aan de Nederlandse ‘Ondernemersgeest’.

Het geeft altijd een goed gevoel als iemand zijn ondernemersgeest de vrije loop laat. Dat doet de mens deugd. Zeker in een zo’n specifieke sector als het mechanische horloge. Deze start alleen al verdient daarom een pluim.
En nu nog werken aan de verdere vervolmaking van het instrument waarop men het voortschrijden der tijd kan meten met daaronder het opschrift: ‘Made in Holland’.
En laat het klankbord van het ‘Horlogeforum’ hierop een heldere kijk mogen zijn.
Succes.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Jij durft! Niets dan lof voor dit initiatief… Veel succes en hou ons op de hoogte!

Groet
Mark

Veel succes Antoon!

Succes Antoon!

Guus

Amaille, ik wens je veel succes met de lancering van het nieuwe horlogemerk. Of ik klant wordt van je? Prim ligt al buiten mijn bereik, ik ben niet zo’n spaarder:).
Hopelijk gaat het beter met de ‘Antoine Maillé’ dan de Koolhoven die laatst is uitgekomen, dat was gewoon een bestaand horloge met een andere naam erop. Maar een manufacture… dat is toch een uurwerk dat geheel in eigen huis is gemaakt, in huize ‘Antoine Maillé’ dus?

tjvreeken Schreef:

Amaille, ik wens je veel succes met de lancering
van het nieuwe horlogemerk. Of ik klant wordt van
je? Prim ligt al buiten mijn bereik, ik ben niet
zo’n spaarder:).
Hopelijk gaat het beter met de 'Antoine Maillé’
dan de Koolhoven die laatst is uitgekomen, dat was
gewoon een bestaand horloge met een andere naam
erop. Maar een manufacture… dat is toch een
uurwerk dat geheel in eigen huis is gemaakt, in
huize ‘Antoine Maillé’ dus?

ja dat zou moeten, want zie mijn betoog van hierboven…

amaille Schreef:

Nee nee, we gaan niet plakken. :smiley: De 10 stuks
die gemaakt gaan worden zijn voor mij ook
symbolisch dus erg belangrijk, een stapje
dichterbij!

De volgende stap is een grotere productie en
meerdere modellen. De eerst 10 modellen ----> een
Limited Edition. Er komt als basis een ETA uurwerk
(25J) in die niet meer worden gemaakt en
saffierglas voor en achter.

Meer vertel ik niet! :wink:

Antoon

PLakken maakt me ook niet uit. Maar manufactuur is natuurlijk meer dan je horloge onder eigen merk laten voorzien van een uurwerk van een andere fabrikant. Dus ook al maak je de horloges in Nederland en het uurwerk is van Prim dan is het nog steeds geen manufactuur. Prim is manufactuur als het Prim uurwerken gebruikt.

maar ben zeker benieuwd naar het resultaat !

10 stuks, dat is niet veel, ‘Antoine Maillé’ klinkt ook niet echt Nederlands, maar ik ben er wel benieuwd naar!

Merk van Antoon zelf neem ik aan :wink: Ik ben benieuwd wat je ons gaat aanbieden.