Stel voor dat we het weer over horloges gaan
hebben en niet over de manier van aankopen doen.
Niemand is roomser dan de paus.
Mee eens met nog een toevoeging:
Ik vind dat elke koper en verkoper een onderzoeksplicht heeft en daarvoor zijn genoeg mogelijkheden
Als je dan tegenover elkaar zit heb je alletwee munitie om tot een, voor twee partijen, aanvaardbare prijs te komen.
Wellicht is in dit verhaal de euforie van de meerkennis van wout iets teveel over het voetlicht gebracht en stoort dit.
Laat onverlet dat wij allemaal het gevoel van een “rommelmarkt” koopje kennen en dit dan ook delen op dit forum.
Ik meen mij te herinneren dat laatst iemand op dit forum ook profiteerde van het gebrek aan kennis van een verkoper op een rommelmarkt en dat dit werd omarmt als zijnde een prima aktie.
Dus terug naar Bert 1 “niemand is roomser dan de Paus”
Ik vind dit toch een mooie aankoop.
Het horloge is eigenlijk in slechte staat, de drukkers ontbreken en ook de kroon aan de linker kant.
De bezel is flink afgesleten en de afdruk van de kleine wijzer op de wijzerplaat doet vermoeden dat er ooit water bij is gekomen.
Ik zou er ook niet veel geld voor over hebben.
Hopelijk valt er nog wat van te maken.
+1, goed verwoord. Dat is precies wat mij stoorde. Verder, nogmaals: de aanwinst is je van harte gegund Wout. (tu)
watchagain Schreef:
Bert1 Schreef:
Stel voor dat we het weer over horloges gaan
hebben en niet over de manier van aankopen
doen.
Niemand is roomser dan de paus.
Mee eens met nog een toevoeging:
Ik vind dat elke koper en verkoper een
onderzoeksplicht heeft en daarvoor zijn genoeg
mogelijkheden
Als je dan tegenover elkaar zit heb je alletwee
munitie om tot een, voor twee partijen,
aanvaardbare prijs te komen.
Wellicht is in dit verhaal de euforie van de
meerkennis van wout iets teveel over het voetlicht
gebracht en stoort dit.
Laat onverlet dat wij allemaal het gevoel van een
"rommelmarkt" koopje kennen en dit dan ook delen
op dit forum.
Ik meen mij te herinneren dat laatst iemand op dit
forum ook profiteerde van het gebrek aan kennis
van een verkoper op een rommelmarkt en dat dit
werd omarmt als zijnde een prima aktie.
Dus terug naar Bert 1 “niemand is roomser dan de
Paus”
Hier sluit ik me ook bij aan, de Omega die slechts een “quartz” was op een rommelmarkt ging ook voor een paar tientjes van de hand. Zonder verkopers valt er niets te kopen, zonder kopers valt er niets te verkopen. Beide partijen gaan akkoord met een prijs.
Ook ik ben benieuwd hoe het opknappen van dit horloge gaat lopen.
Hier sluit ik me ook bij aan, de Omega die slechts
een “quartz” was op een rommelmarkt ging ook voor
een paar tientjes van de hand. Zonder verkopers
valt er niets te kopen, zonder kopers valt er
niets te verkopen. Beide partijen gaan akkoord met
een prijs.
Ook ik ben benieuwd hoe het opknappen van dit
horloge gaat lopen.
Hier sluit ik me ook bij aan, de Omega die slechts
een “quartz” was op een rommelmarkt ging ook voor
een paar tientjes van de hand. Zonder verkopers
valt er niets te kopen, zonder kopers valt er
niets te verkopen. Beide partijen gaan akkoord met
een prijs.
Ook ik ben benieuwd hoe het opknappen van dit
horloge gaat lopen.
Ik vind wel dat er verschil zit tussen een handelaar (in het geval van de Omega) en een onwetende particulier.
Dat is inderdaad een wezelijk verschil, maar de ene handelaar is de andere niet. Er zijn genoeg particulieren die ook veel in horloges handelen, kijk hier maar eens op het forum.
Hahaha wat een verhaal, scherp aankopen om eventueel tegenvallende restauratiekosten op te vangen kan ik me wel in vinden. Wie weet waar je nog allemaal tegen aan loopt. Hoe vaak gebeurt het niet dat een koopje uiteindelijk na het terugbrengen in mooie staat duurder is dan meteen een horloge kopen in mooie staat. Degene die de tijd en moeite neemt om zich ergens in te verdiepen en op te knappen heeft daar ook wel eens de voordelen van lijkt mij zo.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Ik had hem zelf waarschijnlijk niet durven kopen door niet te weten wat de reparatie gaat kosten en wat hij waard is na de reparatie. Ik zie een zwaarbeschadigde Breitling en niet meteen het potentiële eindresultaat.
Ik heb zelf wel eens een Le Coultre in NOS staat gekocht voor €300,-- binnen no time voor €250,-- aan kosten en het horloge blijkt uiteindelijk € 500-750,-- waard te zijn in goede staat. Uiteindelijk een heel mooi horloge voor de normale prijs…
maar ja kijk maar eens op ebay wat ze kosten
meschien krijg je dan beter indruk en meer
verstand van zaken
mvg wout
Met dit soort opmerkingen maak je je dus niet geliefd bij mij! En dan ook nog gewoon iemand keihard voorliegen dat er iets niet werkt terwijl je weet dat het wel zo is.
Ik zal in ieder geval nooit zaken met je doen.
maar ja kijk maar eens op ebay wat ze kosten
meschien krijg je dan beter indruk en meer
verstand van zaken
mvg wout
Met dit soort opmerkingen maak je je dus niet
geliefd bij mij! En dan ook nog gewoon iemand
keihard voorliegen dat er iets niet werkt terwijl
je weet dat het wel zo is.
Ik zal in ieder geval nooit zaken met je doen.
Hier sluit ik mij bij aan! Ik heb er geen goed woord voor over!
wij zijn allemaal voor eerlijke handel.
echter vind ik niet dat wij deze meneer moeten veroordelen.
handeltechnisch heeft deze meneer een prima deal gesloten waarop je als koper financieel trots op kan zijn.
ik weet niet of ik het hetzelfde gedaan zal hebben, wel weet ik dat ik als verkoper sowieso vooronderzoek zou hebben gedaan om dit soort deals tegen te gaan.
naar mening is het een fout van de verkoper, waarop (misschien te) listig mee om is gesprongen.
ik zou het zelf wel anders hebben gedaan, maar technisch is er niks mis mee.
Was het wel zo’n goede deal dan?
Koper kraait alleen dat hij 300 onder de vraagprijs bood en kocht.
Maar ach, dat doen anderen ook hier: kakelen dat het zo’n werelddeal is geweest maar vervolgens dan de kaken stijf.
Zag deze ook op Mp staan net voordat deze advertentie werdt verwijderd was
het hoogste bod 800 euro.
Als woud van dit bedrag 300 euro heeft afgekregen, dan heefd hij voor 500 euro overnomen heefd hij volgens mij een koopje.
Alleen de manier waarop vindt ik onwaardig en niet netjes.
anton