Re: De INGERSOLL 'POLK', joeppieeee

Die is erg mooi zeg, tourbillon???

is denk ik geen tourbillon,(er wordt niets over gezegt) Kan ook niet voor die 225 euro.

chinese tourbillons beginnen pas bij 900 euro.

astonmartin Schreef:

is denk ik geen tourbillon,(er wordt niets over
gezegt) Kan ook niet voor die 225 euro.

chinese tourbillons beginnen pas bij 900 euro.

Inderdaad geen tourbillon, maar een “offene Unruh” oftewel zichtbare balans.

astonmartin Schreef:

is denk ik geen tourbillon,(er wordt niets over
gezegt) Kan ook niet voor die 225 euro.

chinese tourbillons beginnen pas bij 900 euro.

Zie mijn post over de distance learning course van het BHI. Zij verkopen een Chinese tourbillon met hun logo erop voor 385 pond.

Jammer, hij ziet er wel vet uit op 't plaatje.

lencoth Schreef:

astonmartin Schreef:


is denk ik geen tourbillon,(er wordt niets over
gezegt) Kan ook niet voor die 225 euro.

chinese tourbillons beginnen pas bij 900 euro.

Inderdaad geen tourbillon, maar een "offene Unruh"
oftewel zichtbare balans.

Nee, dit is niet zomaar een open balans. Maar het is ook niet zomaar een tourbillon. Kijk maar eens goed:

het is een PTS resources ST1201, waarbij het hele echapement eens per uur rondraait. De punt wijst gelijk het uur aan.

Hier is nog een horloge met dit uurwerk:

Omdat er een groter gedeelte van het uurwerk ronddraait, is dit relatief eenvoudiger te maken dan een standaard tourbillon. Een Australische journalist van een horloge blad zei over dit uurwerk: “they probably made the Karrousel simply ‘because they can’ and perhaps because they were getting bored with tourbillons”

Zondermeer een zeer bijzonder uurwerk Fred, gefeliciteerd! (tu)

Groeten,

Martin

Toch ook een soort tourbillon? Alleen draait deze per uur in plaats van per minuut.

Of is de definitie van een tourbillon dat deze per minuut moet draaien?

Quinny Schreef:

Toch ook een soort tourbillon? Alleen draait deze
per uur in plaats van per minuut.

Of is de definitie van een tourbillon dat deze per
minuut moet draaien?

Volgens mij noemen ze zit niet een ‘echte’ tourbillon omdat een groter deel van het uurwerk ronddraait, niet vanwege de rotatiesnelheid. Maar ik zou de exacte definitie niet weten. Het zit er in elk geval dicht in de buurt :slight_smile:

Groeten,

MArtin

We begrijpen dat gevoel maar al te goed wanneer je de voordeur open doet om een fel begeerd pakketje in ontvangst te mogen nemen!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en geniet er lekker van!

Graag gedaan, Fr3d! Enne… Ik benijd je;)
Maak er t.z.t. maar eens mooi wristshot van:)

Hij ziet er bijzonder uit. Van harte Fred. Jou weekend kan niet meer stuk denk ik. :wink:

Proficiat Fr3d! Kan niet wachten op die wristshots. Ik vind zelf die zwart gouden versie wel mooi.

@ Quinny: bedankt voor de tourby tip, maar ik vind ze persoonlijk niet zo mooi (die met PR iets beter). Maar ja, het geld zit em merendeels in het uurwerkje…

Proficiat Fr3d !

maar eh laat die redbull nu maar even staan :wink: :smiley:

Mijn beste,

Ik wens je veel geneugte met dit horloge welke voor jou zoveel meer is dan alleen maar een instrument waarop je het voortschrijden der tijd kunt beschouwen.
En zo hoort het ook. Een horloge heeft een ziel, het is passie, avontuur, ja zelfs een liefdevolle aanwezigheid.
Een aanwezigheid die jou in staat stelt een content mens te zijn!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi Fr3d

Gefeliciteerd en veel draagplezier

Radjoe

Waar blijven die foto’s! :wink:

waar blijft je wristshot.

Waar blijven je eigen foto’s? :wink: Het horloge ziet er op het plaatje veelbelovend uit! (tu)

Ziet er op het plaatje idd erg gaaf uit…gefeliciteerd met je aanwinst…en net als de rest ben ik ook benieuwd naar je eigen foto’s…

Fr3d Schreef:

Herstel : vorige post : ‘0.75 sec.’ is een
typefout, moet zijn ‘0.57 sec.’ Nogmaals: 0.57
sec. in 5 dagen —> niet slecht voor een
’beginner ’ hè?! ;):)-D(tu)

Nou je hebt goede ogen dat je 0,57 seconden kunt aflezen van een analoog horloge. :smiley: