Re: De INGERSOLL 'POLK', joeppieeee

Je hoeft het niet met me eens te zijn, ik vraag alleen om eens na te denken en/of je te verplaatsen (hoe moeilijk dat misschien dan ook voor je is) in iemand met een stoornis als poster.

Niemand vraagt je of je zijn postjes wil lezen daar ben je vrij in.

Maar wanneer je reageert probeer dan in je achterhoofd te houden dat hij iemand is met een probleem waar hij niet zelf voor heeft gekozen.

Het zou je een stapje verder brengen naar volwassenheid.

Mvg, Frans

dreski Schreef:

Frans53 Schreef:

Helaas begrijp ik een aantal mede forumleden
niet
:frowning:

Het is dacht ik toch duidelijk dat poster een
probleem heeft, hij heeft dat zelf aangegeven.
Buiten dat, kun je dat, mits je ze zelf op een
rijtje hebt toch ook constateren aan de hand
van
zijn reacties?

Waarom probeer je hem niet in zijn waarde te
laten, hij heeft het er zelf ook moeilijk mee
lijkt me.

Dit forum zou ook een plekje moeten kunnen
hebben
voor mensen met een psychisch probleem en het
zou
een aantal forumleden sieren wanneer zij zich
eens
gaan afvragen of een psychisch probleem een
keuze
is of iets dat je overkomt.

Persoonlijk begin ik een antipathie te krijgen
tegen een aantal mede forummers door hun
kinderlijk gedrag en begin me af te vragen of
dit
nog wel een forum is waar ik me thuis wil
blijven
voelen.

Probeer je eens te verplaatsen in poster en
vraag
je dan eens af of je het zelf prettig zou
vinden
om zo behandeld te worden.

Dit moest me even van het hart.

mvg, Frans

Er zijn grenzen en ik ben het dan ook helemaal
niet met je eens. Wanneer iemand steeds
ongeloofwaardiger wordt houdt het eens op.

Frans53 Schreef:

Je hoeft het niet met me eens te zijn, ik vraag
alleen om eens na te denken en/of je te
verplaatsen (hoe moeilijk dat misschien dan ook
voor je is) in iemand met een stoornis als
poster.

Niemand vraagt je of je zijn postjes wil lezen
daar ben je vrij in.

Maar wanneer je reageert probeer dan in je
achterhoofd te houden dat hij iemand is met een
probleem waar hij niet zelf voor heeft gekozen.

Het zou je een stapje verder brengen naar
volwassenheid.

Mvg, Frans

dreski Schreef:

Frans53 Schreef:

Helaas begrijp ik een aantal mede forumleden
niet
:frowning:

Het is dacht ik toch duidelijk dat poster een
probleem heeft, hij heeft dat zelf aangegeven.

Buiten dat, kun je dat, mits je ze zelf op
een

rijtje hebt toch ook constateren aan de hand
van
zijn reacties?

Waarom probeer je hem niet in zijn waarde te
laten, hij heeft het er zelf ook moeilijk mee
lijkt me.

Dit forum zou ook een plekje moeten kunnen
hebben
voor mensen met een psychisch probleem en het
zou
een aantal forumleden sieren wanneer zij zich
eens
gaan afvragen of een psychisch probleem een
keuze
is of iets dat je overkomt.

Persoonlijk begin ik een antipathie te
krijgen

tegen een aantal mede forummers door hun
kinderlijk gedrag en begin me af te vragen of
dit
nog wel een forum is waar ik me thuis wil
blijven
voelen.

Probeer je eens te verplaatsen in poster en
vraag
je dan eens af of je het zelf prettig zou
vinden
om zo behandeld te worden.

Dit moest me even van het hart.

mvg, Frans

Er zijn grenzen en ik ben het dan ook helemaal
niet met je eens. Wanneer iemand steeds
ongeloofwaardiger wordt houdt het eens op.

Ja hoor je hebt helemaal gelijk. Wanneer alles waar zou zijn. Ik kan pas begrip hebben als iemand mans genoeg is om er voor uit te komen dat hij een bepaald verhaal heeft verzonnen. Een link plaatsen en vervolgens ongestoord door blijven liegen gaat er bij mij niet in.
Overigens hoop ik nooit volwassen te worden maar dit terzijde. Ik ga wel een lijstje bijhouden van leden waarvan ik de posts niet hoef te lezen. Ik denk dat ik jou er ook maar op zet.

Mijn laatste reactie hierop: ik ben het van harte eens met Frans en Peter (2006).

Net als Frans wordt mijn behoefte om lid te zijn steeds minder aantrekkelijk.

Jammer dat er zo weinig begrip voor elkaar is!
Dat wordt op deze forum weer eens bewezen

Je mag en moet een mening kunnen geven zonder dat een ander je afschiet en kritiek incasseren siert je als mens.
Dat een persoon er niks mee doet is nog altijd een eigen keus.(wel jammer)
Van je eigen onkunde en fouten leer je nog altijd het meeste.

En mensen persoonlijk aanvallen omdat deze een kleine kortsluitng hebben vindt ik een beetje te ver gaan.
Ga eens na:ben ik zelf wel zo perfect.
Zul je zien ,als je eerlijk bent,dat het wel mee valt.

Radjoe

Gelukkig heeft iedereen recht op een eigen mening. En ik denk dat een forum júist bedoeld is om op elkaar te reageren. Voor mij ben je een goed forumlid als je respect opbrengt voor mede-forummers.

Ik vraag me af in hoeverre echter Fr3d zelf respect toont voor medeforummers. Door het voortdurend posten van onwaarheden manoeuvreert hij zichzelf in een positie waarin hij negatieve reacties over zich afroept.

Om dan gelijk te gaan dreigen met “ik weet niet of ik me nog wel lekker voel bij dit forum” gaat me echt wat ver maar goed, als je je er niet lekker bij voelt dan vertrek je gewoon. No hard feelings.

Ik behoor ook tot die 10% maar het enige waar ik me echt aan stoor is het iedere keer posten op iedere reactie van een ander lid.

En een vriend van me heeft ook Asperger en die gedraagt zich stukken anders. Nu weet ik goed dat de menselijke psyche bij iedereen anders is en ook de effecten maar om dit gedrag alleen af te schrijven op Asperger gaat mij ook wat ver…
Het moet geen vrijbrief worden om je te gaan misdragen cq niet conformeren aan de bepaalde geschreven en ongeschreven regels.

Just my 2 cents

Stel je eens voor dat FR3d de waarheid spreekt en dat hij een kleine kortsluiting heeft,waarom moeten mensen zich dan zo hard/gemeen uiten.
Het gedrag die hij uit,spreekt voor zichzelf,wees dan op z’n minst dan een beetje blij voor hem.
Maakt zo’n mens rustig.(ook prettig voor het forum)
Zulke mensen zijn niet in staat om hun gevoelens in te tomen en als ze zich uiten ,dan gaat dat heel vaak met veel bombarie.(positief of negatief)
Als je als mens een beetje respect hebt voor een ander,toon dat dan ook aan fr3d ,ongeacht zijn uitlatingen.(asperger,weet je wel)

Radjoe

Zonder dat ik het door had is deze discussie, gestart door Fr3d, een beetje ontspoort. Dat komt omdat ik mij, eerlijk is eerlijk, ergerde aan Fr3d en daarom zijn posts niet wilde lezen. Dat is namelijk wat ik doe als ik iets of iemand niet leuk vind, ik negeer het. Op internet kan dat ook zonder problemen.

Dan het volgende: Fr3d heeft open een eerlijk verteld dat hij Asperger heeft. Als je daar even wat over leest (bv Wikipedia) dan zie je dat Asperger bij sommige mensen bepaalde afwijkende sociale gedragingen tot gevolg heeft, die van mensen in zijn of haar omgeving kleine aanpassing vragen in de omgang. Als je dat snapt en daar toe bereid bent, dan is er geen enkel probleem met Fr3d. Als je daar niet toe bereid bent, laat Fr3d dan links liggen.

Horlogeforum.nl is een open forum. Iedereen is (tot op zekere hoogte) welkom. Net als in de “normale” maatschappij zijn er hier mensen van allerlei pluimage, je hoeft niet iedereen aardig te vinden maar ik vraag wel van iedereen elkaar te respecteren zoals ze zijn. Kan je dat niet, negeer iemand dan.

Ik heb deze post gesloten. Niet om het laatste woord te willen hebben maar een beheerder heeft nou eenmaal de ondankbare taak soms een beslissing voor iedereen te moeten nemen. Bij bezwaren, op- of aanmerkingen hoor ik graag via de pb.

Die is erg mooi zeg, tourbillon???

is denk ik geen tourbillon,(er wordt niets over gezegt) Kan ook niet voor die 225 euro.

chinese tourbillons beginnen pas bij 900 euro.

astonmartin Schreef:

is denk ik geen tourbillon,(er wordt niets over
gezegt) Kan ook niet voor die 225 euro.

Inderdaad geen tourbillon, maar een “offene Unruh” oftewel zichtbare balans.

astonmartin Schreef:

Zie mijn post over de distance learning course van het BHI. Zij verkopen een Chinese tourbillon met hun logo erop voor 385 pond.

Jammer, hij ziet er wel vet uit op 't plaatje.

lencoth Schreef:

astonmartin Schreef:

Inderdaad geen tourbillon, maar een "offene Unruh"
oftewel zichtbare balans.

Nee, dit is niet zomaar een open balans. Maar het is ook niet zomaar een tourbillon. Kijk maar eens goed:

het is een PTS resources ST1201, waarbij het hele echapement eens per uur rondraait. De punt wijst gelijk het uur aan.

Hier is nog een horloge met dit uurwerk:

Omdat er een groter gedeelte van het uurwerk ronddraait, is dit relatief eenvoudiger te maken dan een standaard tourbillon. Een Australische journalist van een horloge blad zei over dit uurwerk: “they probably made the Karrousel simply ‘because they can’ and perhaps because they were getting bored with tourbillons”

Zondermeer een zeer bijzonder uurwerk Fred, gefeliciteerd! (tu)

Groeten,

Martin

Toch ook een soort tourbillon? Alleen draait deze per uur in plaats van per minuut.

Of is de definitie van een tourbillon dat deze per minuut moet draaien?

Quinny Schreef:

Toch ook een soort tourbillon? Alleen draait deze
per uur in plaats van per minuut.

Of is de definitie van een tourbillon dat deze per
minuut moet draaien?

Volgens mij noemen ze zit niet een ‘echte’ tourbillon omdat een groter deel van het uurwerk ronddraait, niet vanwege de rotatiesnelheid. Maar ik zou de exacte definitie niet weten. Het zit er in elk geval dicht in de buurt :slight_smile:

Groeten,

MArtin

We begrijpen dat gevoel maar al te goed wanneer je de voordeur open doet om een fel begeerd pakketje in ontvangst te mogen nemen!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en geniet er lekker van!

Graag gedaan, Fr3d! Enne… Ik benijd je;)
Maak er t.z.t. maar eens mooi wristshot van:)

Hij ziet er bijzonder uit. Van harte Fred. Jou weekend kan niet meer stuk denk ik. :wink: