Re: dial seiko 6105 toch vervangen wat vinden de kenners van deze?

Hangt ervan af. Is deze echt? Of aftermarket? Soms is het mooi om een horloge te hebben waar je kan zien dat ie heel wat meegemaakt heeft. “Wabi” noemt men dat.

Lees dit maar eens :slight_smile:
http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=3776

Ziet er wél netjes en echt uit, vaak gaat het met die kleine lettertjes fout bij aftermarket spul. Het woord Seiko lijkt uit iets dikkere letters te bestaan maar dat kan ook aan mij liggen. Misschien een idee om op google flink wat plaatjes van 6105 wijzerplaten te bekijken. En hoe zien de originele wijzers er uit? Die moeten natuurlijk ook bij deze wijzerplaat passen?

Plaats eens een foto van je huidige naast de nieuwe, dat is het gemakkelijkste vergelijken.

Plaat is fake en wijzers zijn niet meer te bestellen bij Seiko. Dus lekker laten zoals het is :wink:

Ron

Helaas heeft het venster rechte hoeken. Er is een tijdje een after market wijzerplaat geweest met ronde hoeken, maar helaas is deze niet meer te vinden.

Op Ebay zijn een hoop verkopers die nog wel de foto van deze gebruiken, en als je hem dan thuis krijgt, met rechte hoeken, doen ze verbaasd, maar je kan hem wel probleemloos retour sturen.
Helaas, ik heb alle aanbieders al getest :wink:

Helaas, ook dit is niet zo. Seiko zegt ze te hebben, maar als je die wijzers thuis krijgt zie je meteen dat het de verkeerde zijn. Seiko controleert alleen of het past, niet of het de juiste zijn. Ben ik al talloze malen mee nat gegaan.

Ik zou lekker de originele houden. Het einige dat er eigenlijk mee mis is zijn de hoekjes van de lumen. Eventueel zou je dat kunnen laten maken.

Geen twijfel mogelijk: DE OUDE WIJZERPLAAT TERUG ERIN !!

Wordt jouw wijzerplaat geruild voor een nieuwe ?

Een oud horloge moet / mag Wabi hebben, zoveel mooier.

Dat laatste plaatje zal toch niet zijn eigen wijzerplaat zijn maar een voorbeeld plaatje van een echt exemplaar? Anders zou ik het ook wel weten…

Ik vind dat aftermarket wijzerplaatje erg mooi.
Natuurlijk niet origineel maar als de echte plaat zo slecht is
dat je je er aan stoort…vervangen.
Natuurlijk het originele plaatje nooit weg doen.

grt
Peter

Zou mooi de oude laten zitten. Bij dit soort horloges kan het mij echt niet storen en ik heb platen in mindere conditie laten zitten…

Nee, neeeeee, neeeeeeee niet vervangen. Is hetzelfde als geld in de Rijn gooien. De waarde van het horloge vermindert met de helft of nog erger. Iedereen zoekt originele spullen, ook al is het nog zo oud!

Menno

EDIT: ik heb net even op de foto’s van de originele posting gekeken. Zo erg is het allemaal niet. Er zijn slechtere 6105s in omloop.

Menno

Draag je een horloge omdat je het mooi vindt of omdat het waardevol is?
Of beiden?
Altijd leuke discussie.
Met nadruk wil ik adviseren de originele onderdelen goed te bewaren.
grt
Peter

Als je hem gaat dragen dan zou je de boel kunnen vervangen en er een toonbaar geheel van maken.
Als hij toch als verzamelobject (wat ik niet snap, het is in mijn ogen gewoon een ouwe japanner - maar goed: ieder zijn meug en dat is een andere discussie) de kast in gaat, dan zou je hem beter kunnen houden zoals 'ie nu is.

Hangt ervan af. Is deze echt? Of aftermarket? Soms is het mooi om een horloge te hebben waar je kan zien dat ie heel wat meegemaakt heeft. “Wabi” noemt men dat.

Lees dit maar eens :slight_smile:
http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=3776

Ziet er wél netjes en echt uit, vaak gaat het met die kleine lettertjes fout bij aftermarket spul. Het woord Seiko lijkt uit iets dikkere letters te bestaan maar dat kan ook aan mij liggen. Misschien een idee om op google flink wat plaatjes van 6105 wijzerplaten te bekijken. En hoe zien de originele wijzers er uit? Die moeten natuurlijk ook bij deze wijzerplaat passen?

Plaats eens een foto van je huidige naast de nieuwe, dat is het gemakkelijkste vergelijken.

Plaat is fake en wijzers zijn niet meer te bestellen bij Seiko. Dus lekker laten zoals het is :wink:

Ron

Helaas heeft het venster rechte hoeken. Er is een tijdje een after market wijzerplaat geweest met ronde hoeken, maar helaas is deze niet meer te vinden.

Op Ebay zijn een hoop verkopers die nog wel de foto van deze gebruiken, en als je hem dan thuis krijgt, met rechte hoeken, doen ze verbaasd, maar je kan hem wel probleemloos retour sturen.
Helaas, ik heb alle aanbieders al getest :wink:

Helaas, ook dit is niet zo. Seiko zegt ze te hebben, maar als je die wijzers thuis krijgt zie je meteen dat het de verkeerde zijn. Seiko controleert alleen of het past, niet of het de juiste zijn. Ben ik al talloze malen mee nat gegaan.