Nieuw ben je voor een SND met 5,2K klaar gok ik. Heb je wel de nieuwe dikke kast met maxi-dial en keramische lunette. Ook de nieuwe band en sluiting schijnen super te zijn…
-dvh- Schreef:
Hoi horlogeliefhebbers.
Het jeukt al enig tijdje en ik ben me wat aan het
oriënteren voor een Rolex Submariner no date.Nu zit ik met wat simpele vragen als
- wat kost ie nu eigenlijk ?! Nieuw wel te
verstaan
Grijs? 5200
AD? 6150
Gebruikt? Wat de gek er voor geeft 
- Wat is wijsheid… een jong gebruikte of beter
een nieuwe halen.
Prijs technisch een jong gebruikte. Daar is afschrijving al vanaf, maar heeft toch nog z’n garantie.
- Hoeveel modelverschil zit er tussen de
Submariner van nu en een van pakweg 10 jaar oud?
Zijn de maten en of afmetingen verschillend ?
De 1 vind een SD 16660 hetzelfde als een 16600. Voor de ander een wereld van verschil.
Maar globaal zijn voor mij de verschillen de grotere wijzers, de grotere indexen op de wijzerplaat, de dikkere lugs, de forsere kroonbeschermers, allemaal punten die mij niet zo aanstaan, behalve 2 verschillen: de verbeterde sluiting en de solid endlinks. De ceramische bezel… zit voor mij beetje in 't midden.
En dan heb je nog de subtiele verschillen in de verschillende wijzerplaatprints. Volgens mij hadden alle subs van zo een 10 jaar geleden al wel luminova ipv tritium.
- Zijn alle uurwerken van de Submariner gelijk van
de laatste 10 jaar ? Of not, nog op of
aanmerkingen ?
Ben geen sub kenner. Hopelijk dat anderen je verder kunnen helpen.
Zomaar een horloge kopen is zo makkelijk nog niet
Maar dat maakt het ook wel extra leuk, wanneer je de voor jou ideale hebt gevonden.
En vergeet niet om ze om de pols te hebben geprobeerd. Woorden en zelfs plaatjes zeggen maar zo veel. IRL kan de ervaring heel anders zijn.
Good hunting!
Google een 14060m vs 114060…
Alvast een begin 
Met de modelnummers kun je op chrono24.com heel goed inzicht krijgen in de huidige vraagprijzen. In de linker kolom kun je op allerlei onderdelen selecteren zoals gebruikt of nieuw, uit welk land, met doos en papieren, bouwjaar etc.
Maar zoals altijd “Buy the seller” before you Buy the watch!
De 114060 kost grijs 5200e, af en toe er wel eentje voor 5000-5100e voorbij. Mocht je nog een nieuwe 14060m voorbij zien komen, kost die meestal 4900e. Persoonlijk zal ik een jong gebruikte nemen, sommigen zijn vrijwel niet van nieuw te onderacheiden, hooguit 1 of 2 krasjes die je bijna niet kan zien. De 14060(m) ziet er aanzienlijk anders uit dan de 114060. De nieuwe is veel bulkier, terwijl de oude veel strakker en scherper is. Kwestie van smaak, ik hou persoonlijk meer van de oude.
Nieuw ben je voor een SND met 5,2K klaar gok ik. Heb je wel de nieuwe dikke kast met maxi-dial en keramische lunette. Ook de nieuwe band en sluiting schijnen super te zijn…