Re: Einde aan de 'Ingersoll-synchroon-droom' ;-)

Ik hoef geen gelijk te hebben maar ik vind het nogal dom als iemand net doet of ie een vintage heeft terwijl het overduidelijk is dat dit geen vintage is. En als ie daar door diverse leden op wordt gewezen zich in allerlei bochten wringt om zijn verhaal vol te houden.
Komt nogal vreemd over en dan druk ik me nog voorzichtig uit
Daarnaast vraag ik me af wat je ermee wilt bereiken door het als vintage te presenteren. Als modern horloge is ertoch niet veel mis mee

En er bestonden toen geen grote datums op horloges. In 1945 was Rolex de eerste met een datumvenster. Daarvoor had je een incidentele pointer date maar geen normale datum zoals we die nu kennen. En al helemaal niet als automaat.

Ik geef je een tip Fr3d.

Blijf bij wat je weet
Ga dingen niet beter/mooier maken dan ze zijn,kenners komen er toch wel achter.

Fr3d moet nu toch wel driedubbel geplooid zijn van het lachen, denk ik… (:D:+:+

Tsjonge… wat een "serieuze’ reacties op deze “super-vintage klok” :wink:

Met “Wenkbrouwfronsende, Maar Desalniettemin Toch Ietwat Monkelende” Groeten,

Morse

PS= I’m NOT Fred, voor de goeie orde…

lol

Kan die man van t forum gelazerd worden? Of in ieder geval zijn excuses aanbieden aan de goedwillende leden van het forum. Bedankt Aston MArtin en Tom. Zucht

Beste Fr3d,

al en tijdje lees ik jou reactie’s vol met vuur en passie op dit forum, een horloge fanaat zoals wij ook allen zijn druipt van je af maar jammer genoeg dwaal je ook wel eens weg van het oprechte pad en dit is niet nodig!

Je hebt zelf al aangegeven enige problemen in je leven te hebben ondervonden en ook deze nog steeds deze in andere vorm te ondervinden, is het niet een goed idee om met een schone lij te beginnen, je zelf nu eens goed voor te stellen (met al je pro’s and cons) zodat iedereen rekening met je houdt?

Mijn ervaring met dit forum is, IEDEREEN is welkom en alle input wordt gewaardeerd of dit nu over en Ingersoll van 3700,00 gaat of een 5je van 50 euro het gaat hier om de liefde der horlogerie en het delen ervan!

Groet,

Needfull

needfull Schreef:

Beste Fr3d,

al en tijdje lees ik jou reactie’s vol met vuur en
passie op dit forum, een horloge fanaat zoals wij
ook allen zijn druipt van je af maar jammer genoeg
dwaal je ook wel eens weg van het oprechte pad en
dit is niet nodig!

Je hebt zelf al aangegeven enige problemen in je
leven te hebben ondervonden en ook deze nog steeds
deze in andere vorm te ondervinden, is het niet
een goed idee om met een schone lij te beginnen,
je zelf nu eens goed voor te stellen (met al je
pro’s and cons) zodat iedereen rekening met je
houdt?

Mijn ervaring met dit forum is, IEDEREEN is welkom
en alle input wordt gewaardeerd of dit nu over en
Ingersoll van 3700,00 gaat of een 5je van 50 euro
het gaat hier om de liefde der horlogerie en het
delen ervan!

Groet,

Needfull

+1 (tu) Gewoon even netjes voorstellen en geen gekke verhalen ophangen.

Fr3d

Ik zie nu voor het eerst jou post, wat een verhaal over die Ingersoll zeg… Persoonlijk denk ik dat je hem niet eens echt hebt, en dat van het familie ongeluk ( sorry voor mijn aanname ) geloof ik eigenlijk ook niet echt.

Maar dat is mijn mening uiteraard…

Maar desalniettemin erg vermakelijk om te lezen allemaal.

12 leden van jou familie in 1 keer omgekomen bij een busongeluk? Jeetje. Was niet in Nederland of wel?

Geloof je wel maar vind het alleen vreemd dat er op Google in overzichten van busongevallen niks is te vinden van een ongeluk in 1997. Laat staan met 12 doden van 1 familie. Iets wat de krant zeker gehaald zou hebben.
In Egypte zijn dat jaar wel 8 doden gevallen maar da was geen familie…

Dat vind ik enigszins vreemd en icm met het Ingersoll verhaal komt het niet heel geloofwaardig over

Wat jij wilt. Vind het alleen jammer van het forum

Geheel tegen de gewoonte in, maar dit gaat nergens meer over (als ik me beperk tot horloges). Ik doe deze discussie op slot, als u het daar niet mee eens bent dan hoor ik dat wel via pb.

Jouw horloge loopt (tu)

Radjoe

  • 1,5 sec. over een week is voor een mechanisch horloge natuurlijk als gemiddelde heel netjes.
    Of het normaal is? Veel horloges zullen het ‘minder goed’ doen, veel ook ‘net zoiets’ en een enkele ‘beter’. (Tussen quootjes omdat het m.i. ook wat subjectieve termen zijn en het ook maar is wat voor marges en normen iemand persoonlijk aanhoudt op dit gebied.)
    Wat echter minstens zo belangrijk is (vind ik), is wat de variatie in de loop is. Zo zou het horloge overdag 30 seconden achter kunnen lopen en 's nachts 30 seconden voor. Gemiddeld loopt het dan precies op tijd, maar de variatie is behoorlijk groot.
    Mijn Seiko Monster kan ik precies op tijd laten lopen door een beetje te spelen met hoe en waar ik hem 's nachts neerleg. Mijn Fortis ook. De gemiddelde afwijking is dan nihil, maar per etmaal variëren ze dan wel tussen - en + een paar seconden.
    Mijn Omega loopt gemiddeld ook praktisch op tijd, maar daarvan blijft de variatie ook binnen ongeveer een seconde. Een stuk beter dan mijn Seiko en mijn Fortis wat dat betreft dus.
    Dus als je wilt weten hoe ‘goed’ je horloge loopt, is het raadzaam om niet alleen naar de gemiddelde afwijking te kijken, maar ook naar de variatie. Een paar keer per dag kijken hoe hij afwijkt dus bijvoorbeeld.

Waarschijnlijk zijn de gemiddelde waarden wel redelijk door te trekken naar de (nabije) toekomst, vooral als de variatie klein is. Temperatuur kan bijvoorbeeld echter een vrij grote invloed hebben op sommige horloges. Als het heel ander weer wordt, kan het dus zomaar zijn dat de afwijking van je horloge verandert.
Persoonlijk ken ik Ingersoll niet uit eigen ervaring. Dus hoe e.e.a. specifiek daarbij is, weet ik niet.

Sam

Dit moet wel een superhorloge zijn. :smiley:
Ik vraag me af wat voor klokje dit is.
Ik ken Ingersoll alleen van goedkope Amerikaanse penanker zakhorloges.
Tegenwoordig is de naam weer opgedoken, en gebruiken ze Chinese chronograaf uurwerkjes.
Heb je geen foto van dit klokje ?
Groeten, Chris.

Houten wijzers ??? :S
Ik begin te geloven dat het een goed afgestelde koekoeks klok is.:+

Ik ben zo vrij geweest, om te kijken wat je de afgelopen dagen hebt gepost op het forum.:wink:
Ja, je naam Fr3d spreek je al uit als verdriet, ik hoop toch dat je veel hebt gelachen.:smiley:
Groet, Chris.

Mooi man, heb je al eens foto’s laten zien? Daar zijn we gek op:D

Pot-jan-doppie… wat een mooi ding zeg(tu)