Re: Einde aan de 'Ingersoll-synchroon-droom' ;-)

Jouw horloge loopt (tu)

Radjoe

  • 1,5 sec. over een week is voor een mechanisch horloge natuurlijk als gemiddelde heel netjes.
    Of het normaal is? Veel horloges zullen het ‘minder goed’ doen, veel ook ‘net zoiets’ en een enkele ‘beter’. (Tussen quootjes omdat het m.i. ook wat subjectieve termen zijn en het ook maar is wat voor marges en normen iemand persoonlijk aanhoudt op dit gebied.)
    Wat echter minstens zo belangrijk is (vind ik), is wat de variatie in de loop is. Zo zou het horloge overdag 30 seconden achter kunnen lopen en 's nachts 30 seconden voor. Gemiddeld loopt het dan precies op tijd, maar de variatie is behoorlijk groot.
    Mijn Seiko Monster kan ik precies op tijd laten lopen door een beetje te spelen met hoe en waar ik hem 's nachts neerleg. Mijn Fortis ook. De gemiddelde afwijking is dan nihil, maar per etmaal variëren ze dan wel tussen - en + een paar seconden.
    Mijn Omega loopt gemiddeld ook praktisch op tijd, maar daarvan blijft de variatie ook binnen ongeveer een seconde. Een stuk beter dan mijn Seiko en mijn Fortis wat dat betreft dus.
    Dus als je wilt weten hoe ‘goed’ je horloge loopt, is het raadzaam om niet alleen naar de gemiddelde afwijking te kijken, maar ook naar de variatie. Een paar keer per dag kijken hoe hij afwijkt dus bijvoorbeeld.

Waarschijnlijk zijn de gemiddelde waarden wel redelijk door te trekken naar de (nabije) toekomst, vooral als de variatie klein is. Temperatuur kan bijvoorbeeld echter een vrij grote invloed hebben op sommige horloges. Als het heel ander weer wordt, kan het dus zomaar zijn dat de afwijking van je horloge verandert.
Persoonlijk ken ik Ingersoll niet uit eigen ervaring. Dus hoe e.e.a. specifiek daarbij is, weet ik niet.

Sam

Dit moet wel een superhorloge zijn. :smiley:
Ik vraag me af wat voor klokje dit is.
Ik ken Ingersoll alleen van goedkope Amerikaanse penanker zakhorloges.
Tegenwoordig is de naam weer opgedoken, en gebruiken ze Chinese chronograaf uurwerkjes.
Heb je geen foto van dit klokje ?
Groeten, Chris.

Houten wijzers ??? :S
Ik begin te geloven dat het een goed afgestelde koekoeks klok is.:+

Ik ben zo vrij geweest, om te kijken wat je de afgelopen dagen hebt gepost op het forum.:wink:
Ja, je naam Fr3d spreek je al uit als verdriet, ik hoop toch dat je veel hebt gelachen.:smiley:
Groet, Chris.

Mooi man, heb je al eens foto’s laten zien? Daar zijn we gek op:D

Pot-jan-doppie… wat een mooi ding zeg(tu)

En ook nog eens loepzuiver !! :}
:z :z :z

Bouwjaar 1937 he?
Houten wijzers?

3700 EURO WAARD?

ZUCHT…

Euhm… Vroeger was ingersoll een merk met een naam.
Echter het merk is verloren gegaan en wat er over bleef is een naam die tegenwoordig wordt gebruikt voor Chinese klokjes.
Niks bijzonders meer het merk Ingersoll.
Ik kan het weten want ik heb er zelf ook 1 uit mijn vroege verzamelperiode…

Succes!

Gr. Mark

Ps. Een “thema” kan je niet zelf sluiten het verdwijnt langzaam naar de bodem als er niet meer op word gereageerd

maar Fr3d, reageer 's op het feit dat er op oa Amazon een identiek, nieuw exemplaar is te vinden voor weinig? Waarmee je dus kan zeggen dat je wellicht ons in 't ootje neemt?

Precies,tevens had ingersoll in de jaren 30 niet zulke modellen

maar ja …

dus de kast ook?

je neemt on in het ootje he?

Grande date bestonden toch niet niet op polshorloges. Komt zeker niet uit 1937

Kan het even niet vinden maar is echt bullshit. Hierbij de power reserve. Pas in 1948 en masse geintroduceerd

Ach… een dag niet gelachen is een dag niet geleefd hé Fr3d… ? :D:+:+:+

Met “Bulderlachende” Groeten,

Morse.

PS: nog even bijhouden, die Ingersoll, binnen een tweetal jaar kan je’m, met zo’n uitzonderlijke kwaliteiten, wellicht ruilen voor een Maybach !! :wink:

Fr3d Schreef:

dus dit is jou ingersoll uit 1937?
dus ook eigen foto?(althans dat is wat je al 10keer zegt)

dan heb ik hier een verrassing voor je
http://www.timeshop24.de/ingersoll-herrenuhr-ohio-in4700cr-pi-1734.html?sessID=9a805889b1e5b7c1e57476812c0001aa

ps dit krijg ik te lezen als ik op eigenschappen van jou foto klik
ingersollin4700crohiome

en dit op de foto van timeshop
IngersollIN4700CROhioMensWatch

blijf je nou nog steeds vol houden dat je horloge echt uit 1937 komt en 3700 euro waard is?

doe niet zo flauw Fr3d. Het is geen vintage uit 37 of zelfs geen gerestaureerd model met een oud uurwerk en in een nieuwe kast, enfin, genoeg gelachen. Het is een chinees klokje met een retro-look. Je weet 't aannemelijk te brengen.

Fr3d Schreef:

Hoi hharry en aston, jullie hebben gelijk in één
ding: ikzelf heb hem gereviseerd én aan de tijd
iets aangepast…het uurwerk in de mijne is van
1937, de wijzerplaat en wijzers, omdat de
originelen niet meer te krijgen waren, zijn van
deze tijd. Dus het is een originele uit 1937 Qua
uurwerk, de rest is aangepast vanwege onderdelen
niet meer te koop mna zoveel jaar. Scherp
opgemerkt Beiden, mijn complimenten ! Maar het
uurwerk is toch fraai geworden, nietwaar heren?!
;)(tu)

HET UURWERK IS ZEKER FRAAI GEWORDEN (dus eigen foto)

Ik krijg spontaan het ‘kubang’ gevoel bij dit verhaal.