Re: Explorer versus Submariner

Ik heb de Sub-C en lonk ook naar de Explorer I. Verschrikkelijk mooie sjieke klok. Maar ik zou niet mijn Sub ervoor verkopen. Eerder doorsparen om beide te bezitten.

Juist het relatief " onopvallend " dragen van een Rolex heeft voor mij charme.
De sub is een icoon, maar net als een grijsgedraaide plaat…
Die Explorer heeft wat chiques, wat meer klasse uitstralling.
Heb zelf de 116200 ( blauw ), dus mijn keuze ligt voor de hand…
Groet Kontiki.

Voor zover je dat nog niet hebt gedaan, zeker gaan passen.
Ik zou als eerste rolex voor de no date gaan, een icoon en zeker zonder datum vind ik het een zalig horloge geschikt voor elke situatie.

Heb ook lang nagedacht over de explorer, maar uiteindelijk is het een iwc 3239 geworden, de explorer was in real life minder aantrekkelijk dan op foto.

Ik vind de Explorer briljant. Enige reden waarom ik hem niet koop, is vanwege t feit dat de wijzers echt te kort zijn.

Tja… Mijn keuze is niet zo moeilijk, ben bevooroordeeld om het zo maar te zeggen…
Ik ben juist meer van het “under the radar”-idee.
Het hoeft niet zo “opzichtig” te zijn,

Maar vind de sub ook echt gigantisch mooi… Welke het ook word, kan niet fout gaan.

Pieter.

De explorer is waanzinnig, maar draagt volgens mij een stuk kleiner dan de sub.
En als zelfs de sub qua grootte een twijfelgeval is voor mij, ben ik erg blij met de huidige explorer II als grail!

Tom Koerts Schreef:

Ik vind de Explorer briljant. Enige reden waarom
ik hem niet koop, is vanwege t feit dat de wijzers
echt te kort zijn.

Eens op hoofdlijn.

Ik vind het persoonlijk ook te veel geld en zou daarom voor een Sub gaan. De 36 mm Expl, die beter in balans is kon je potdomme 2 jaar geleden op beurzen kaal kopen voor 1700 - 1800 euro.

Gr. Roel

Ik zou ook voor de Sub gaan.

De Explorer is leuk als tweede of derde Rolex maar neem dan wel de 36mm versie.

Sub is afgezaagd, explorer is voor als je écht smaak hebt.

Eerste reactie: Altijd de Submariner, waarom? Ik heb het gevoel dat deze later makkelijker te flippen is en dat hij beter zijn waarde houd dan een Explorer.

Tweede reactie: De Explorer, deze is ingetogen mooi een beetje als een hele mooie vrouw die een beetje verlegen is alsof ze zelf niet weet dat ze de mooiste is. Als ik (38 jarige autoverkoper) met een Sub loop denkt de hele wereld dat het een nepper is.

Als ik het geld zou hebben en willen besteden aan een Rolex zou ik toch voor de Explorer gaan.

Henkjan91 Schreef:

Sub is afgezaagd, explorer is voor als je écht
smaak hebt.

Dat is wel heel kort door de bocht, over smaak valt nl. niet te twisten.

Beide horloges zijn ikonen, koop gewoon wat je zelf het mooist vind en geniet ervan(tu)

Ik ben persoonlijk meer een fan van de understated look van de Explorer. Voor mij hoeven mensen echt niet te zien wat voor merk horloge ik draag, wel dat hij mooi is. Maar ja ik ben ook bevooroordeeld, heb namelijk zelf een 114270 (36mm) nog meer klasse door de kleinere diameter vind k persoonijk. De no-date is zeker niet mis, maar niet meteen iets voor mij :wink:

Dus als je mijn mening vraagt: Explorer!

Heb ze beide van de week gepast en vind de SUB ND veel mooier dan de Explorer, maar is puur om looks en gevoel.

Bij de sub gaat er net iets meer om als het ware, draaibare keramische lunette, mooiere sluiting.

Ookal heeft de Explorer zijn charme, ik zou geen risico nemen en voor de Sub gaan. Krijg je nooit spijt van.

100% de Explorer. Een horloge in zijn puurste vorm. Prachtige oyster kast en als absoluut pluspunt de fraaie lunette.
Ik zou wel voor de 36mm versie gaan. Goede klassieke maat waarin alles perfekt in verhouding is.

Ook op leer geweldig :} (foto van internet)

Succes met dit luxe dilemma :smiley:

Wanneer Sub dan de Sub date…

Een horloge zonder datum vind ik niks :slight_smile:

LUWE Schreef:

Wanneer Sub dan de Sub date…

Een horloge zonder datum vind ik niks :slight_smile:

de no date is wel prachtig in balans.

of die puist eraf halen :+

lance_explorer Schreef:

100% de Explorer. Een horloge in zijn puurste
vorm. Prachtige oyster kast en als absoluut
pluspunt de fraaie lunette.
Ik zou wel voor de 36mm versie gaan. Goede
klassieke maat waarin alles perfekt in verhouding
is.

Ook op leer geweldig :} (foto van internet)
http://i1256.photobucket.com/albums/ii488/lancewat
ch/diversen/ea42d0e0ab7c0d5798e6b0811cbaa8bf_zps12
eac68d.jpg

Succes met dit luxe dilemma :smiley:

prachtig! veel beter in verhouding. vind de wijzers vd nieuwe explorer ook te iel.
hadden ze nog beter de nieuwe sub wijzers kunnen gebruiken.
de oude explorer vind ik weer wat klein.

in dit geval zou ik dus voor de sub gaan.

maar de explorer heeft ook zeker zn charmes. de kast, bezel en band combi zijn een favoriet v me.

Alert! Nu moet er even iemand gaan zeuren over je handtekening!!! Vorige week kreeg ik meerdere sneren, dus jongens, geef Ricosub maar van katoen!

Alert! Nu moet er even iemand gaan zeuren over je handtekening! Vorige week kreeg ik meerdere sneren, dus jongens, geef Ricosub maar van katoen!