Re: IJskoude Fortis

Ik heb een aantal dealers gebeld in het midden van het land of ze de Fortis Frisson hadden. De meesten gaven aan daar nog nooit van gehoord te hebben. Martin van Zijp in Soest heeft op internet gezocht en aangegeven dat hij met de importeur zou bellen. Even later belde hij terug dat hij het horloge, zonder verplichtingen, in zijn winkel kon hebben. Hulde voor deze service, die blijkens de andere ervaringen niet gemeengoed is.
Gisteren heb ik de Fortis bekeken. Stoere kast van 40mm, het ‘schoonmaken’ van het glas werkt prima en binnen 10 sec is hij weer beslagen. 200 m waterdicht en een bijpassende kunststof band, die wel op maat gemaakt (gesneden) moet worden en daarna dus slechts voor één polsformaat geschikt is.
Wil ik hem hebben: ja. Wil ik er €1190 voor betalen: nee. Omdat hij nieuw is en mogelijk net zo populair wordt als het vorige horloge ontworpen door Rolf Sachs, is er geen onderhandeling mogelijk. Bovendien is dit (nr. 35 van 999) de enige in Nederland. Misschien krijg ik vreselijk spijt als straks de prijzen omhoog schieten. En tot slot nog twee bedenkingen:

1. hoe zal de coating van het glas zich houden als er tig keer gelikt, gespuugd en gewreven is?
  2. als je het horloge later kwijt zou willen, zit je met een band die niet iedereen past. Suggestie aan Fortis: lever in ieder geval twee banden mee
    Groet Roelof

Het is geen coating, maar eerder gestraald glas verwacht ik. Je weet hoe lastig je een kras uit een glas krijgt, dus laat staat dat je glad weet te poetsen (zal zo’n vaart niet lopen dus).

Martin van Zijp :} (tu)(tu) Mag ook gezegd worden!

leuk je verhaal te horen. Ik vind het een leuk idee maar verder sluit ik me aan bij de andere bezwaren :slight_smile:

Frenk, namens van Zijp moest ik je bedanken voor de thumbs up.
Gr. Roelof

Roelof Schreef:

Ik heb een aantal dealers gebeld in het midden van
het land of ze de Fortis Frisson hadden. De
meesten gaven aan daar nog nooit van gehoord te
hebben. Martin van Zijp in Soest heeft op internet
gezocht en aangegeven dat hij met de importeur zou
bellen. Even later belde hij terug dat hij het
horloge, zonder verplichtingen, in zijn winkel kon
hebben. Hulde voor deze service, die blijkens de
andere ervaringen niet gemeengoed is.
Gisteren heb ik de Fortis bekeken. Stoere kast van
40mm, het ‘schoonmaken’ van het glas werkt prima
en binnen 10 sec is hij weer beslagen. 200 m
waterdicht en een bijpassende kunststof band, die
wel op maat gemaakt (gesneden) moet worden en
daarna dus slechts voor één polsformaat geschikt
is.
Wil ik hem hebben: ja. Wil ik er €1190 voor
betalen: nee. Omdat hij nieuw is en mogelijk net
zo populair wordt als het vorige horloge ontworpen
door Rolf Sachs, is er geen onderhandeling
mogelijk. Bovendien is dit (nr. 35 van 999) de
enige in Nederland. Misschien krijg ik vreselijk
spijt als straks de prijzen omhoog schieten. En
tot slot nog twee bedenkingen:

1. hoe zal de coating van het glas zich houden als
    er tig keer gelikt, gespuugd en gewreven is?
  2. als je het horloge later kwijt zou willen, zit
    je met een band die niet iedereen past. Suggestie
    aan Fortis: lever in ieder geval twee banden mee
    Groet Roelof

Ik vind het wel een leuke gimmick, maar heb dezelfde bedenking het glas… krasjes enzo.
Punt 2 is geen punt, want ik flipper niet. Maar de wijzerplaat vind ik niet mooi.

[edit] nutteloze bijdrage als ik het topic nog eens lees.

Deze begrijp ik niet

In mijn onge-editte bericht vroeg ik om een foto van het echte exemplaar. Er staat echter een link naar watchuseek met veel foto’s.

Mooi hoor (al vind ik het bandje niet zo geslaagd), levert vast het eea aan vragen op wanneer je deze Fortis draagt.

Ik las op WUS iets over de voorloper, de Fortis IQ. Ook wel een leuk concept, zie linkje.

Gr,

Alias

Typisch duikershorloge: onder water is het condenseffect verdwenen…

Bij het doorbladeren van de nieuwe Armband Uhren kwam ik een aantal verrassende onbekende merken tegen, zoals Vertigo en Bello&Precisio (sorry Flip als ik onder jouw duiven schiet). Maar het meest verrasende horloge vond ik wel een LE winteruitvoering van Fortis, de Frisson. Het glas lijkt beslagen alsof het zo uit de vriezer komt en je moet er even op ademen of er met een natte vinger overheen om de tijd af te kunnen lezen. Zinvol? Denk het niet. Apart? Dat wel.

Groet Roelof

Ik denk niet dat het in de praktijk gemakkelijk is. En ik verwacht dat dit eerder een kindertekening is van het uiteindelijke horloge.

Nee, dit is echt het inmiddels uitgebrachte horloge.
http://forums.watchuseek.com/f251/fortis-frisson-unisex-limited-edition-595-11-82-si29-real-life-pics-600826.html

Is weer wat anders bij de koffieautomaat op het werk,“Weet jij hoe laat het is”.
Wacht even eerst aan mijn horloge likken, het is 5 over 9. (:smiley:

Ik had hem al op de site zien staan en vind het een erg gaaf horloge. Behalve het glas vind ik ook de getekende wijzerplaat mooi en gedurfd. Leuke limited!

cool:d

ben te lui om te zoeken… iemand een prijsidee?

Ik vind hem echt lelijk. Niks voor mij.

Rond de €1200

1210 pond:(