Typisch - en dom - gevalletje van “in goed vertrouwen” , denk ik…
Maar ben het wel met je eens dat als je zo’n liefhebber bent als dat hij zegt dat hij is, dan had je toch zeker wel goed opgelet…
Pieter.
Maar ben het wel met je eens dat als je zo’n liefhebber bent als dat hij zegt dat hij is, dan had je toch zeker wel goed opgelet…
Pieter.
Liefde maakt blind ::o
tja… hij kan het missen. een vriend van Charlie Sheen…:)-D
wij zouden misschien eerst naar een AD gaan voor controle;)
money is not an issue…
Al had ik hem van mijn eigen vader gekocht en geld in overvloed, dan nog zo ik het controleren zowel binnen als buiten.
Het wordt tijd voor John dat ie eens ‘horlogeforumlid’ wordt! 
Robert Maron is een heel bekende verkoper, kijk maar eens op zn website of het artikel “Bob Maron, Watch Dealer to the Stars
”. Maar op de rolex fora wordt al jaren gezegd dat hij nep vintage rolexen verkoopt.
Ik kan het wel begrijpen, je vertrouwt iemand omdat je hem kent. Daarbij heb ik ooit op de Rikketik eens een 5513 gepast van een niet-Nederlandse handelaar en deze bekende opeens dat het horloge door hemzelf van originele- en niet originele delen in elkaar was gezet. Ik had het niet gezien. Hij had nog meer van deze vintage modellen liggen, en niet één ervan was 100% echt. Gewoon eng.
Dat bewijst ook veel vertrouwen in je vader, zeker geen kenner.
Maar rolex heeft wel de makkelijkste kenmerken om een echte te onderscheiden van een replica, vind ik. Vooral als je het vergelijkt met hedendaagse Breitling horloges, dan wordt het iets lastiger.
Al had ik hem van mijn eigen vader gekocht en geld
in overvloed, dan nog zo ik het controleren zowel
binnen als buiten.
Dat bewijst ook veel vertrouwen in je vader, zeker
geen kenner.Maar rolex heeft wel de makkelijkste kenmerken om
een echte te onderscheiden van een replica, vind
ik. Vooral als je het vergelijkt met hedendaagse
Breitling horloges, dan wordt het iets lastiger.automaatje Schreef:
Al had ik hem van mijn eigen vader gekocht en
geld
in overvloed, dan nog zo ik het controleren
zowel
binnen als buiten.
Als je je beperkt tot de goedkope Turkije modellen ja. Maar er zijn er echt die gewoon 1 op 1 zijn. Alleen door erin te kijken is deze van een echte te onderscheiden.
Vintage is iets heel anders dan modern . Modern is 99.9% in 5 minuten ‘fake’ te onderscheiden van ‘origineel’ als je goede foto’s hebt
In Vintage echter gaan zulke enorme bedragen om (1 miljoen USD voor 10 horloges bijvoorbeeld , zie boven) dat het loont om bijvoorbeeld USD 50K te steken in het fabriceren in 1 ‘neppe’ vintage Rolex samen gebouwd van diverse originele onderdelen die echter nooit bij elkaar gehoord hebben vanuit de fabriek, zoals dus ook (heel) veel gebeurt , en niet alleen bij Rolex. Breitling, Omega, Heuer, Breguet, etc etc etc , alle Vintages worden nagemaakt , meestal uit een groot deel originele onderdelen en soms gewoon geheel nep
Zo goed worden deze dus nagemaakt dat zelfs kenners/handelaren/liefhebbers ze soms niet van origineel kunnen onderscheiden , en dan krijg je dus wat er beschreven wordt in het bericht hierboven
en vergeet niet , in de vintage wereld is ‘franken’ (horloges opgebouwd uit originele onderdelen maar die voorheen nooit eerder bij elkaar gezeten hebben) gewoon bijna helemaal niets waard. Bijvoorbeeld Origineel 100K waard , Franken 10K of minder . en mocht je toch besluiten om een ‘frankenwatch’ aan te schaffen vergeet de verkoop dan maar , geen enkele verzamelaar die er z’n vingers aan wil branden
en wat is ‘Franken’ dan precies ? soms gaat het al om kleine dingetjes
-: Andere achterdeksel , of vervangende achterdeksel gemaakt
-: Niet originele wijzerplaat (of opgemaakt, relumed etc)
-: datum ring vervangen
-: wijzers van een ander type
etc etc etc
Maar meestal is Franken : horloges opgebouwd uit originele onderdelen maar die voorheen nooit eerder bij elkaar gezeten hebben
om als Origineel bestempeld te worden MOET alles precies zo zijn zoals het de fabriek uitgekomen is , patina en verweerde wijzerplaat is 100% beter dan een vervangende wijzerplaat of een opnieuw gemaakte wijzerplaat en zelfs een opnieuw gepolijste of geborstelde kast heeft een enorme (neerwaarts) effect op de prijs
niu ja, weer genoeg getiept voor vandaag
Thanks voor de info Rene! Erg nuttig!
Mooie aanvulling (tu)
en om nog even door te gaan
ik heb z’n website even bekeken , er staat 1 horloge op die een Breitling zou moeten zijn
in mijn opinie, helemaal fake, deze is nooit door breitling gemaakt
geen referentie nummer op de achterzijde, geen kloppend serie nummer , Gold Master mark (106) dat naar mijn weten niet door Breitling of een kasten maker in opdracht van Breitling gemaakt
deze is als iets anders ter wereld gekomen en iemand heeft er ‘Breitling’ op de wijzerplaat gezet en met een mooie winst doorverkocht , Dhr Bob M zal het met een nog veel grotere winst doorverkopen ?
maar ja, wie ben ik om dit allemaal te beweren ? , ik ken maar weinig amerikaanse sterren
http://robertmaron.com/product.php?productid=20177&cat=0&page=1
tja, lastig hoor. ik ga ook vaak uit op reputatie en t vertrouwen die daarmee gepaard gaat. en dan kan idd zoiets wel es voorkomen…
John Mayer is inderdaad een groot horloge fan. Op Hodinkee heeft hij niet lang geleden ook een interview gegeven over een deel van zijn collectie. Waaromder een aantal vintage Rolex horloges.
Ik ben benieuwd of het ook over een van deze klokken gaat. Met andere woorden: wie herkent de fake? Onder de video staan ook de foto’s. Man, wat heeft John een pracht van een collectie! En zijn passie is aanstekelijk. http://www.hodinkee.com/blog/video-talking-watches-with-john-mayer
Pieter.
Liefde maakt blind ::o
tja… hij kan het missen. een vriend van Charlie Sheen…:)-D
wij zouden misschien eerst naar een AD gaan voor controle;)
money is not an issue…