Re-klik

Met dank aan Gnik http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1872162,1872162 hebben we beetje een beeld wat de X-factor voor WIS, oftewel ‘de klik’ is.

En dat sommigen de klik verliezen en hun horloges flipperen. Ik kan na een tijdje ook even genoeg hebben van een klokje en iets anders om de pols wil.

Maar ben ik de enige die een zwaar geval van re-klik heeft? Ik bedoel, ik heb maar een paar horloges in huis en de rest ligt in de kluis. Na maanden kan ik weer net zo opgewonden en blij zijn om een ‘ouwe liefde weer terug te zien’.
Ik zou m’n horloges daarom niet flipperen. Ook niet voor een andere aanwinst, omdat ik uit ervaring weet dat ik weer veel plezier heb met m’n oudjes.

Maar anderen flipperen er op los. En soms zie ik weer ex-en terug bij hun ouwe baasje.

Hoe zit het met jouw re-klik?

marnix.moed Schreef:

Met dank aan Gnik
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1872162,1872
162 hebben we beetje een beeld wat de X-factor
voor WIS, oftewel ‘de klik’ is.

En dat sommigen de klik verliezen en hun horloges
flipperen. Ik kan na een tijdje ook even genoeg
hebben van een klokje en iets anders om de pols
wil.

Maar ben ik de enige die een zwaar geval van
re-klik heeft? Ik bedoel, ik heb maar een paar
horloges in huis en de rest ligt in de kluis. Na
maanden kan ik weer net zo opgewonden en blij zijn
om een ‘ouwe liefde weer terug te zien’.
Ik zou m’n horloges daarom niet flipperen. Ook
niet voor een andere aanwinst, omdat ik uit
ervaring weet dat ik weer veel plezier heb met m’n
oudjes.

Maar anderen flipperen er op los. En soms zie ik
weer ex-en terug bij hun ouwe baasj

Hoe zit het met jouw re-klik?

Als ik eenmaal een klik heb dan ruil ik niet meer. Dan heb ik het wel over mijn collectie (voornamelijk Seiko) vanaf 2010 denk ik. Ik heb wel een paar horloges gekocht via internet of zonder een keer te passen, omdat ik dacht dat ik een klik met ze had en die wil ik heel graag ruilen of verkopen. M.a.w. geen re-klik, maar eerder re-tour (:smiley:

Ik herken je gevoel van re-klik wel ja. Soms doe ik lange tijd een horloge niet aan, maar dan koop ik een nieuw hemd, t-shirt of zo, waar net een horloge bij past die ik al een tijdje niet heb aangehad en dan denk ik … RE-KLIK en dan kijk ik ook echt weer naar mijn pols alsof het liefde op het eerste gezicht is :slight_smile:

Sprinter Schreef:

Soms doe
ik lange tijd een horloge niet aan, maar dan koop
ik een nieuw hemd, t-shirt of zo, waar net een
horloge bij past die ik al een tijdje niet heb
aangehad en dan denk ik … RE-KLIK en dan kijk ik
ook echt weer naar mijn pols alsof het liefde op
het eerste gezicht is :slight_smile:

Herkenbaar! (:smiley:

marnix.moed Schreef:

Sprinter Schreef:

Soms doe
ik lange tijd een horloge niet aan, maar dan
koop
ik een nieuw hemd, t-shirt of zo, waar net een
horloge bij past die ik al een tijdje niet heb
aangehad en dan denk ik … RE-KLIK en dan kijk
ik
ook echt weer naar mijn pols alsof het liefde
op
het eerste gezicht is :slight_smile:

Herkenbaar! (:smiley:

Inderdaad, héél herkenbaar!
Ik doe mijn horloges dan ook niet weg, er zal er eerder 1 bijkomen dan 1 af gaan.
Het blijft leuk om af te kunnen wisselen, afhankelijk van kledingkeuze of activiteit…

Ik wacht even op het re-re-re-klik topic. :wink:

Ik denk dat de herfst begonnen is en je je Longines Legend Diver uit de opslag gaat halen.

Ik heb nog nooit een re klik gehad en dus nog nooit spijt gehad dat ik een horloge verkocht heb.

Groeten.

Noël.