Re: Kroon laten vervangen!

Paar tientjes bij fatsoenlijke horlogemaker.

Naar een Dieseldealer lijkt me. De gemiddelde ambachtelijke horlogemaker zal deze kroon niet in huis hebben.

Horlogeliefhebber2013 Schreef:

Bert1 Schreef:


Paar tientjes bij fatsoenlijke horlogemaker.

Paar tientjes? Alleen om er een kroontje op te
zetten? Ziek.

Tja. Werk jij voor nop? De horlogemaker ook niet.

Horlogeliefhebber2013 Schreef:

Bert1 Schreef:


Horlogeliefhebber2013 Schreef:



Bert1 Schreef:



Paar tientjes bij fatsoenlijke
horlogemaker.

Paar tientjes? Alleen om er een kroontje op
te

zetten? Ziek.

Tja. Werk jij voor nop? De horlogemaker ook
niet.

Maar de stift zit er nog in toch? In feite alleen
de kroon. Is toch binnen een minuutje geregeld?

Een zichzelf respecterende horlogemaker heeft geen Diesel spullen in voorraad.

3 likes

Dat de stift er nog in zit maakt het juist lastiger, vaak koop je kroon + stift als geheel en dan is het een kwestie van erin drukken en klaar.

Nu is het pielen om de stift eruit te halen, waarschijnlijk toch een nieuwe stift zoeken en die op lengte maken voor de kroon.

Met Nederlands uurtarief is 40 euro een bedrag waar niet op wordt verdiend.

Dan stuur je m op via internet…

Er zijn meerdere mensen met ervaring die aangeven dat het rond dat bedrag zit en waarom. Kennelijk ben je het hier niet mee eens. Wanneer je het al zelf al denkt te weten, waarom vraag je dan?

Mogelijk kun je beter een topic openen met: ‘Kroon vervangen Diesel voor 20,-’ oid.

1 like

Horlogeliefhebber2013 Schreef:

Op internet vind ik de prijzen tussen de 10 en 20
euro.

Dan stuur je hem op naar diegene die het voor € 10 doet. Probleem opgelost & niet te duur naar je idee. Kan niet beter (tu) Gefeliciteerd!

Je hebt je mening al klaar toch. Je hebt niks anders dan kritiek of opmerkingen over wat hier gezegd wordt. Stuur je horloge op naar een beunhaas voor een tientje of pak de secondenlijm uit de kast als je de rest van de tips niet ter harte wilt nemen.

1 like

De kroon kost €10,-euro en porto €5,- en dan de reparatie kosten nog. Goed lezen :slight_smile:

Een paar tientjes zoals al eerder gezegd…

1 like

Horlogeliefhebber2013 Schreef:

30, 40, 50 of meer?

Inderdaad.

luddite Schreef:

Horlogeliefhebber2013 Schreef:


30, 40, 50 of meer?

Inderdaad.

Ik moest lachen :smiley:

Horlogeliefhebber2013 Schreef:

Ik snap gewoon niet waarom, Luddite.

Er is hier heel wat verzamelde kennis. Maar niet nou om uit te vinden wat een bepaalde reparatie op de Euro af kost. Daar zijn andere kanalen voor, waar je dat wel kunt vinden. Je dealer of een horlogemaker bijvoorbeeld. En die wil het daar dan ook voor doen. En aan die info heb je dus beduidend meer, dan aan iemand die je op een forum een prijsindicatie geeft.

Je snapt niet waarom?Stel je bent horlogemaker en je besteld een kroon en as voor een diesel horloge.Kosten inkoop,ik noem maar wat incl btw en verzendkosten 12€.Maakt de as op maat en zet de kroon erop.Wat vindt jij dan wat de consument mag betalen?En wat mag het kosten als je naar een juwelier gaat?
Een zelfstandig werkende horlogemaker wil ook graag iets verdienen!Repareert deze voor een juwelier dan verdubbelt deze minimaal de prijs die een thuiswerker vraagt.Weet niet wat voor werk jij doet maar je werkt vast niet voor een scheet en 3 knikkers!

1 like

“Reparaties met of zonder garantie aanvragen”

http://www.dieseltimeframes.co.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ContentView?storeId=37580&langId=15&catalogId=21503&page=customerCare_warrantyRepairs&nav=leftNav_CustomerCare

Ik denk dat je het zo moet doen, dan krijg je ook weer een mooi Diesel kroontje. Je Diesel is 't waard.

Succes.

Horlogeliefhebber2013 Schreef:

Het pinnetje dat er nog in zit werkt nog wel
gewoon… Dus eigenlijk hoeven ze alleen het
kroontje erop te klikken. Of heb ik het mis?

Blijkbaar niet. Léés s.v.p. o.a. de reactie van robbie409.

Zie mijn eerdere reactie, naar een verkooppunt gaan, en daar vragen naar een nieuwe kroon. Daar zitten natuurlijk kosten aan, maar je hebt ook geen reet aan een horloge zonder kroon. Hoe is de kroon trouwens gesneuveld?

Horlogeliefhebber2013 Schreef:

Hoe hoog schat jij de kosten in? Sowieso zal
Diesel het duur maken.

Of het duur is? Het zal geld kosten, want dat gebruiken we nu eenmaal om anderen voor hun diensten te betalen. Het alternatief, een goedkoop tangetje bij de Action kopen & aan een touwtje om je nek hangen. Misschien wordt het wel een trend…

Horlogeliefhebber2013 Schreef:

Horloge is net nieuw, echt jammer. En de kroon
valt natuurlijk niet onder de garantie.

Volgens mij wel als ie er gewoon vanaf gevallen is zonder schade. Misschien niet goed op gemonteerd ofzo. Is het echter door ‘onjuist gebruik’ of ongeval, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Headsup: als je willens en wetens met een zelf beschadigd product teruggaat en garantie wilt claimen en de winkel kan bewijzen dat het door ‘eigen schuld/onjuist gebruik/etc.’ is, dan kunnen ze je een rekening voorschotelen voor de reparatie of ongerepareerd retour met een factuur voor de onderzoekskosten, die vaak ook niet gering is.

Ik denk dat sommige ‘minder vrolijke’ reacties komen, omdat al door meerdere leden (sommige met aardig wat ervaring in het vervangen van onderdelen) een indicatie van de kosten is gegeven, maar je het er schijnbaar niet mee eens bent. Dat mag natuurlijk , maar als je daar op blijft hameren, dan worden we daar niet vrolijk van.

Zoals al aangegeven, mijn inziens schatting: 10 euro kroon, aangetekende verzendkosten 7,50 ofzo, nog een paar euro voor administratie/verwerking, verpakkingsmateriaal, en dan nog wat voor de arbeid van de horlogemaker die ik ook inschat op misschien 10 a 20 euro. Dus ergens tussen de 20 en 50 euro lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Misschien dat de horlogeboer op de markt het voor minder kan doen, maar bij een horlogemaker vrees is van niet.

Volgens mij heb je weinig oor voor een andere mening dan je eigen idee.
En wacht je op een bevestiging die je hier helaas niet zal krijgen.

Horlogeliefhebber2013 Schreef:

Lwd79 Schreef:


Dan stuur je m op via internet…

Er zijn meerdere mensen met ervaring die
aangeven
dat het rond dat bedrag zit en waarom.
Kennelijk
ben je het hier niet mee eens. Wanneer je het
al
zelf al denkt te weten, waarom vraag je dan?

Mogelijk kun je beter een topic openen met:
‘Kroon
vervangen Diesel voor 20,-’ oid.

Jullie, lijkt mij, hebben meer kennis hierover dan
ik. Daarom wil ik graag jullie meningen horen,
bevestigingen etc.