Laat ze lekker ravotten met een van de eerder
genoemde/ bekende merken. Als het ventje 12jaar is
en naar de middelbare school gaat geef je een echt
horloge.
Dat zou ook normaal mijn suggestie zijn om es bij Lucardi, Kijkshop ofzo te kijken. Maar DVH vroeg om tips voor een echt merk ding. Iets wat hij leuk vind om z’n kind geven en die z’n zoon zelf ook leuk zou vinden.
Bij lucardi hadden ze online een "Chameleon"
grijs / zwart / Wit met saffier en lume 100m WR
met Natobandje en datum, voor iets van 30 tientjes,
gek genoeg hebben ze nu alleen nog een roze model
( edit : volgens de specs noemen ze het zelf “rood”
Ik durf 't eigenlijk niet te zeggen,
maar ik heb deze zelf,>X
en is zeker een goeie qua formaat/gewicht voor zo’n 7 jarige,
met een prachtige langdurende EL verlichting,10 bar.
ik vrees alleen dat zo’n 7 jarige om de 2 minuten
op dat lampje zit te drukken.
heeft een fijn rubber bandje maar ik denk dat hij met een Nato beter zit. ( zijn bijna overal uitverkocht trouwens )
die eerste links… daar zitten wel stoere klokkies tussen… Ik was 8 toen ik mijn eerste horloge kreeg… Ik heb em nog altijd.
Ik zou zeggen… kijk naar een model waar je makkelijk een Nato band op kan zetten… dan kan ie bandjes swappen… lijkt het meteen alsof ie een hele collectie heeft… kunnen zijn vriendjes met G-shock achtige horloges niet zeggen…
Ik zou de witte of zwarte versie nemen. Kun je imho mee t beste arie’s tip opvolgen v (nato) bandjes swappen. Handig voor Sint ook, als ie volgend jaar iets in zn schoen moet stoppen
En al die vriendjes met hun gshocks. Die v jouw zoon heeft geen lampje nodig, maar geeft ‘vanzelf’ licht. En hebben dan hebben ze de achterkant nog niet eens gezien. Geheid dat zn vriendjes thuis gaan zeuren van je: “Pap, ik wil ook zo n gave Seiko!! Nee… Niet zo n saaie als die v jou jou, maar eentje met zo n coole open achterkantje!”
Met 37mm is ie denk ik fors, maar niet niet oversized voor n kinderpols.
Waarschijnlijk dat ie over n jaar of 5 verruild wordt door n grote gekleurde Icewatch/TWsteel/Smartwatch en in n la verdwijnt. Maar ik denk dat als ie als (jong)volwassene em, al dan niet toevallig terugvindt, en er even mee schudt, ie verbaasd is dat zn seiko5je weer vrolijk doortikt.
Dan zal ie vast weer ff aan zn pa denken.
En wie weet is tegen die tijd reduced size helemaaal hip…
Ik heb nog een Wyler jongenshorloge (opwinder) liggen uit de jaren veertig/vijftig, die zou hem prima moeten passen met 29mm.
Ik heb alleen maar meiden, dus ik kan er niet zoveel mee. Er moet wel een nieuw glaasje in, maar verder loopt hij volgens mij goed. Laat maar even weten of je interesse hebt.