Re: Nieuwe aanwinst

Leuke aanwinst! Een Vostok is altijd goed, zijn niet duur en hebben een aparte uitstraling.
Hij staat ook op de site van Mark Gordon, nummer 0764 http://www.ussrtime.com/
Even op dat nummer zoeken en op de foto klikken voor grote(re) foto’s.
Hij komt uit de jaren '90. Hoe groot is-ie eigenlijk? Mark noemt het n.l. een ‘lady’s watch’.

Ik heb nog even in een van m’n boeken gekeken (Ceyp: Faszination Russische Uhren, deel 2) en daar staat ditzelfde model in.
De horloges met deze kastvorm, met de breed uitlopende lugs, worden ook consequent beschreven als een dames horloge.

Over het bouwjaar is men het niet eens:
Mark Gordon heeft het over de jaren '90, Juri Levenberg heeft het over de jaren '80.
Militair zou best kunnen hoor, deze mensen uit het Russische leger dragen toch ook horloges?

Deelneemsters aan Miss Russian Army.

rutger_ Schreef:

haha, dank voor de info. Denk dat ik hem toch maar
ga dragen. Heb gelukkig een smalle pols. Had zelf
ook gevonden dat het een model jaren 80 is. Er
staat ook nog CCCP op. Voor 91 lijkt me.

Na '91 is er niet direct overgestapt op ‘Made in Russia’, er was nog ‘oude’ voorraad en ja zo strikt is men daar ook niet.

Leuke aanwinst! Een Vostok is altijd goed, zijn niet duur en hebben een aparte uitstraling.
Hij staat ook op de site van Mark Gordon, nummer 0764 http://www.ussrtime.com/
Even op dat nummer zoeken en op de foto klikken voor grote(re) foto’s.
Hij komt uit de jaren '90. Hoe groot is-ie eigenlijk? Mark noemt het n.l. een ‘lady’s watch’.

Ik heb nog even in een van m’n boeken gekeken (Ceyp: Faszination Russische Uhren, deel 2) en daar staat ditzelfde model in.
De horloges met deze kastvorm, met de breed uitlopende lugs, worden ook consequent beschreven als een dames horloge.

Over het bouwjaar is men het niet eens:
Mark Gordon heeft het over de jaren '90, Juri Levenberg heeft het over de jaren '80.
Militair zou best kunnen hoor, deze mensen uit het Russische leger dragen toch ook horloges?

Deelneemsters aan Miss Russian Army.

rutger_ Schreef:

haha, dank voor de info. Denk dat ik hem toch maar
ga dragen. Heb gelukkig een smalle pols. Had zelf
ook gevonden dat het een model jaren 80 is. Er
staat ook nog CCCP op. Voor 91 lijkt me.

Na '91 is er niet direct overgestapt op ‘Made in Russia’, er was nog ‘oude’ voorraad en ja zo strikt is men daar ook niet.